Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

hvad sker der? SRP ikke afleveret/dumpet

17. december 2014 af frkC (Slettet)

Hej alle. Jeg har nu søgt det meste af nettet rundt og læst samtlige tråde igennem herinde for at finde svar. Dog synes jeg ikke at kunne finde frem til ét præcist svar, da det virker som om at alle har "hørt" noget forskelligt. Derudover er de fleste tråde, jeg kunne finde, fra 2008 eller deromkring og tideligere. Så ved ikke om reglerne er blevet ændret siden der?

Men ja, vil gerne vide:

Hvad sker der hvis SRP ikke bliver afleveret? (mener total udeblivelse af opgaven).

Hvad sker der hvis SRP ikke lever op til kravet på min. 15 sider? (hvis man f.eks. aflevere et blankt stykke papir eller kun 2-3 sider?)

Hvad sker der hvis man pga. hvilken som helt årsag dumper SRP? - Skal man i dette tilfælde lave den om som sygeeksamen? Er det slet ikke muligt at få sin studentereksamen? Eller tæller den dumpede karakter bare på eksamensbeviset på samme måde som alle andre karaktere? (Ved godt at SRP karakteren tæller for 2 fag). 

Håber at nogen af jer har klare svar på spørgsmålene, og gerne bevis for at det forholder sig på den måde.

Brugbart svar (0)

Svar #1
17. december 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Det afhænger af din skoles politik om emnet, så spørg dog en studievejleder.

Her er fra Horsens Gymnasium ( Det samme galdt på min skole).

Der er herefter principielt 2 muligheder: 

Du kan få forlænget projektperioden, så du alligevel kan nå at få skrevet opgaven. 
Du skal til sygeeksamen, dvs. processen skal forløbe helt forfra. 

Det er rektor, der vurderer, om du kan nå at få skrevet opgaven på forlænget tid, eller om du skal til sygeeksamen.

Manglende aflevering uden lægeerklæring svarer til udeblivelse fra eksamen, hvilket betyder, at du ikke bliver student til sommer.

Brugbart svar (0)

Svar #2
17. december 2014 af Baddha (Slettet)

Hey, hvis du har brug for hjælp, så sender du bare en besked. ;) Så længe det ikke er naturvidenskabeligt, så vil jeg gerne give en hånd. 

Skriv et svar til: hvad sker der? SRP ikke afleveret/dumpet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.