Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 15941 til 15960 af 47925
-
mundtlig matematik
ForumindlægJeg har en ven der var til mundtlig matematik sidste år (2.), og han endte med at få 4, hvilket jo er rimeligt. Det der undre mig er dog at han sagde at censor havde sagt til ham at han havde fået 7 for hans fremlæggelse af rapporten og 00 for begge af de andre spørgsmål, så rapporten må have gæl... -
Induktion - magnetisme
ForumindlægHej Imorgen skal jeg op i fysik og mangler stadig at forberede emnet "magnetisme, induktion og transformation. Jeg er lidt i tvivl om hvad induktion er. Er der nogen der kan give en god og præcis beskrivelse af hvad induktion er? På forhånd tak Mvh Nicklas -
Uddannelser med Lav gennemsnit
ForumindlægHej. Jeg regner ikke med at min gennemsnit bliver så høj... Så er der nogen som kender nogle uddannelser, hvor der ikke kræves en høj gennemsnit.. Der er f.eks Medicinalkemi hvor der ikke kræves en gennemsnit.. jeg har naturvidenskabelig retning (Matematik A, Kemi B, Fysik A) -
Bevægelsesligninger og impuls.
ForumindlægBlandt et af de potentielle teori-spørgsmål som der er blevet stillet i forbindelse med min mundtlige fysik eksamen, er en: "Redegør for bevægelsesligningerne for konstant acceleration i 1 dimension. Redegør herefter for det skrå kast eller svingende fjeder" Spørgsmålets omfang stod k... -
Klappen gik ned til Mat A - klage?
ForumindlægHejsa Jeg var oppe i mat A, hvor min klap gik fuldstændig ned. Jeg havde forberedt mig godt til alle mulige spørgsmål man kunne trække. Men ligeså snart jeg gik ind i lokalet så glemte jeg alt. Jeg fik det virkelig dårlig , hvor mit hjerte begyndte og banke og jeg kunne slet ikke sige noget. Det... -
Imorgen =/
ForumindlægHej..Jeg ska op til fysik årsprøve i morgen :SOg jeg føler mig slet ikke parat endnu..Har nogle ting jeg mangler at få svar på..Nogle der evt. kan hjælpe mig med dem?1. Gør rede for begreberne middelhastighed og momentanhastighed.2. Forklar begreberne specifik varmekapacitet, samt specifiksmelte-... -
Fysikeksamen i 2005
ForumindlægHej.Jeg går i 3.g og har fysik på A - niveau. Er der nogen af jer, som har været til skriftlig eksamen i fysik i 2005, så ville jeg være over lykkelig, hvis en af jer ville gøre deres opgave tilgængelig har på studieportalen.På forhånd mange tusind tak. -
En konstant magnet
ForumindlægHej alle. Jeg skal til fysik/kemi eksamen i morgen, og jeg har virkelig brug for at vide, hvad en konstant magnet er. Jeg er ikke særlig stærk i fysik, så er der nogle der kan en nem forklaring på tranformation og el-produktion? Tak på forhånd! Anna -
enheds converter
ForumindlægJeg hader virkelig alt det med enheder i fysik, og da fysik eksamen er således at man må tage alle hjælpemidler med, ville jeg spørge om der findes et program som kan ændre et tal i en bestemt enhed til noget noget andet ? -
Forsøg til elektromagnetisme-haster!!!
Forumindlæger i gang med at lave en disposition til elektromagnetisme til min fysik eksamen på fredag. men har INGEN forsøg i min fysik mappe til elektromagnetisme? skal bruge cirka 3 og har 0, vær sød at hjælp mig. haaaster!!! på forhånd tak! :) -
Fremstille en base ved afbrændig af kridt.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til fysik eksamen på mandag og fysik er absoslut ikke mit stærkeste fag, så har en del problemer med teorien. Mit spørgsmål er så om i kan forklarer mig terorien bag Fremstille en base ved afbrændig af kridt? Dette vil være en stor hjælp. -
Hvad sker der hvis jeg dumper en af mine studieretningsfag?
ForumindlægHej derude :) jeg har en studieretning som hedder Mat A, Kemi B og Fysik B Jeg skal f.eks. op til Fysik eksamen her til sommer. Hvad sker der hvis jeg dumper en af mine studieretningsfag? Vil jeg stadig kunne komme videre :)) ? -
Vektor, er helt lost
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig igang med denne opgave? Jeg skal bestemme trækket i vektor AB lige før pælen (punkt A) slipper jorden. F1= 850N, liniestykke DE danne en vinkel på 10º med vandret og liniestykke CB 10º med lodret Jeg er helt lost -
Dopplereffekt
ForumindlægEr der nogen der vil fortælle mig hvad Dopplereffekt er?? Det vil være en kæmpe stor hjælp!! -
Niels borh atommodel?
ForumindlægJeg har et sprørgsmål som jeg skal svare på til min fysik eksamen på C niveau? "Bølger med vægt på elektromagnetiske bølger, og specielt Niels Bohrs atommodel." man kan ikke helt finde sammenhængen op elektromagnetiske bølger og Niels Bohrs atommodel ;) håber en eller flere som kan hjæ... -
Angående Gym?
ForumindlægHej, jeg vil gerne lige spørge om noget. Hvis man går i 9.klasse og man skal til gym efter, og man er allerede optaget i gym så er det lige meget med karakterene i eksamen, ikk? Og lige en ting til, hvis man skal optage sig til gym skal man så tage optagelsesprøven? og ved i om den er svær? -
Disposition?
ForumindlægEt af rådene når man er til eksamen er at lave en disposition over hvad man har tænkt sig at sige, så lærer og censor kan følge med i det.Dette lyder som en fin ide, men hvordan gør man? Eller rettere, har I den på skrift, ligger/lægger den frem så lærer og censor kan se den og gennemgår den så m... -
HF eller STX ??
ForumindlægHej derude! Jeg er i en situation nu hvor jeg skal beslutte om jeg vil tage HF eller STX efter sommerferien. Jeg er virkelig usikker og ved ikke hvilken en jeg skal tage. Det er sådan at jeg faktisk er optaget på STX nu men kan først begynde i august. Jeg har været i udlandet i de sidste ... -
Lidt om "præmedicin" GSK kursus
ForumindlægGSK Præmedicin Gentofte HF En lille information om præmedicin for kommende elever. Jeg gennemførte Præmedicin kurset på Gentofte HF i skoleåret 11/12, og før første skoledag ønskede jeg, at nogen tidligere elever havde skrevet lidt om hvad, jeg kunne forvente af kurset. Desværre fandt jeg in... -
konspirationsteorier
Forumindlæghej derude.. Jeg har liget et spørgsmål, som jeg håber der er nogle der kan svare på, kan nemlig ikke selv finde noget om det. Men er der lavet konspirationsteorier omkring dommedag af fysikere?
