Matematik

Klappen gik ned til Mat A - klage?

16. juni kl. 16:29 af Annettebianca - Niveau: A-niveau

Hejsa

Jeg var oppe i mat A, hvor min klap gik fuldstændig ned. Jeg havde forberedt mig godt til alle mulige spørgsmål man kunne trække. Men ligeså snart jeg gik ind i lokalet så glemte jeg alt. Jeg fik det virkelig dårlig , hvor mit hjerte begyndte og banke og jeg kunne slet ikke sige noget. Det endte med at jeg fik 4, hvilket jeg virkelig ærger mig over, eftersom mit snit havde ligget på 10,2, havde jeg fået 10. Hvilket jeg sagtens kunne havde det ikke været sket. Min lærer sagde at han var overrasket over min præstation eftersom jeg kunne meget mere. Er der en jordisk chance for at jeg kan bruge det som klagegrundlag? Ved det er et langt skud i togen men denne eksamen har gjort at jeg ikke kan komme ind på medicin alligevek, eftersom mit snit nu ligger på 10, og skal have 10 i min kemi eksamen hvis det skal forblive sådan. 

Brugbart svar (0)

Svar #1
16. juni kl. 16:40 af Justitia

Igen...

Karakteren afspejler din præstation, og dine argumenter er uholdbare.

Brugbart svar (0)

Svar #2
16. juni kl. 17:25 af kravlundis

Selvom det er ærgerligt når det sker, kan man ikke bruge "klappen gik ned" som grundlag for en klage. Enhver kan jo komme og sige, at de i virkeligheden er eksperter i matematik, men at klappen gik ned da det gjaldt.

Det er selvfølge super ærgerligt, at det potentielt kan betyde, at du ikke bliver i stand til at læse medicin - men hvis de førhen nævnte argumenter er de eneste du har, tror jeg bare at du skal acceptere dit 4-tal.

I 2021 var adgangskvotienten til medicinstudiet på KU 10.5. Måske daler den i 2022, måske ikke. Hvis du med lidt held får dit snit bakset op på 10.2 eller 10.3, er alt håb jo ikke ude.

Svar #3
16. juni kl. 21:18 af Annettebianca

Kan man godt klage fordi man fik 7 minutter mindre i forbereddelsen ?

Brugbart svar (0)

Svar #4
16. juni kl. 22:50 af Anders521

#0 Du kan godt klage, men om du får medhold i klagen er uvist.

Skriv et svar til: Klappen gik ned til Mat A - klage?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.