Søgning på: fysik noter b niveau. Resultater: 15961 til 15980 af 119027
-
Meget lille rettelse
ForumindlægHej er der en der gider kigge min afl. igennem ? Har de hørt, at det rejsebureau, vi har bestilt rejsen hos, er gået fallit? Og de penge, vi har betalt for rejsen, får vi nok aldrig igen. I dag forstår man næppe de forhold, man levede under dengang. Billedet her forestiller min bedstefarm so... -
Tysk spørgsmål
ForumindlægGodaften. Jeg har fået en tekst der hedder ich habe einen Traum og et par spørgsmål til den jeg skal besvare. Jeg er meget dårlig og usikker på tysk på grund af et par dårlige lærer især i folkeskolen og er derfor blevet sat lidt bagud. Hvis der var en som gad kigge lidt på de her svar og ret... -
Længden af en tysk stil
ForumindlægHej allesammen Jeg vil gerne spørge hvor mange ord en tysk stil i 9-10. klasse typisk skal være på. på forhånd tak :-) -
differentialregning
ForumindlægJeg har lige andre spørgsmål som jeg vil spørge om :). er der en der kan hjælpe mig med af definere differentiabilitet fra højre og venstre i et punkt ? og hvordan man definere grænseværdi fra højre og venstre? fordi jeg har det lidt svært ved at forstå det med højre og venstre. Det er ikke nog... -
Hjælp til tysk eksam den 17
ForumindlægHej til jer alle kloge mennesker :) Jeg skal til tysk eksam den 18 juni, og får udleveret 4-6 sider dagen før som skal forberedes mundtlig, og jeg tænkte på om der findes en engel som kan hjælpe mig, naturligvis mod betaling..? PS bor i KBH. -
blodtype
ForumindlægJeg har lavet et forsøg med blodtypebestemmelse i min klasse. hvis jeg er A-, kan mine forældre så ikk godt begge være Rh- og Rh+ ? et spørgsmål lyder: Sammenlign klassens blodtypefrekvens med frekvensen i den danske befolkning (bilag 1) og forklar eventuelle afvigelser mellem tallene. hvorda... -
Afslut fag - hvad tæller?
ForumindlægHej med jer. Jeg går på Esbjerg Handelsskole (HHX) - Har netop afsluttet 1. år. I den sammenhæng har jeg afsluttet matematik. Spørgsmålet er bare, hvilke karakter tæller på det endelige bevis? Mine karakterer er: Mundtlig (årskarakter): -3 Skriftlig (årskarakter): 00 Eksamen (afslut): 02 Jeg ... -
Tegne et gen?
ForumindlægJeg har fået til opgave at skitsere et gen ? Men er et gen ikke en sekvens i DNA som koder for et protein ? Hvordan skal jeg "tegne" det ?! Har jeg misforstet opgaven ? Nogle forslag på hvordan man tagenr et gen ? -
Lære Engelsk
ForumindlægDer er ved at være næsten 10 år siden jeg sidst har brugt engelsk, så vil gerne lære det igen hurtigst muligt. Nogen der kan anbefale gode engelsk kurser, evt. privat undervisning. har fundet noget der hedder "Berlitz sprogskole". Nogen som ved, hvor godt det er, for det koster hele 7.0... -
Lommeregner?
ForumindlægHejsa. Hvilken lommeregner bruger man når man skal på hhx? Jeg går i 10. klasse nu - men da jeg mangler en lommeregner, og jeg skal videre næste år, kan jeg ligeså godt købe den nu. -
engelsk eksamen
ForumindlægHej... Når man til eksamen i den første time skal "give eksempler på de karakteristiske stiltræk" fra udraget, skal man da også gøre rede for effekten af disse stiltræk? -
matematik formler og ligninger
Forumindlæghej studieportalen jeg hedder zaineb og er 12 år som går i 6 klasse og vil have hjælp inden på mandag til hvad er v i ligningen eller formlen V=højde gange bredde gange længde -
Gør prøve 2. ordens differentialligninger
ForumindlægJeg skal gøre prøve med det her. y''=-k^2 og y=C1*sin(kt)+C2*cos(kt). Jeg kan ikke få den til at gå op -
'lovligt' - Eksamen
ForumindlægNu faldt jeg lige over et indlæg herinde, hvor en elev, der skal op i bio mandag (mener jeg det var), har fået de spørgsmål, man kan trække SAMT materialet/ artiklerne der tilhører. Er det 'lovligt' , kom jeg så bare til at tænke på? Jeg har aldrig hørt om andre før, der har fået det tilh... -
HJÆLP! Dumpet matematik mundtligt!
ForumindlægHej folkens! Jeg har netop dumpet matematik mundtligt ( 00 ) og i matematik skriftligt er det min årskarakter der tæller som er 02. (Får også 02 i årskarakter mundtligt) .. Problemet er at jeg gerne vil læse til sygeplejerske.. - men er usikker på om jeg kan komme ind på sygeplejerske skolen, s... -
Ventorer i planen
ForumindlægHej nogle som kan hjælpe med dette -
Brug for tilnærmelsesvis lineær funktion
ForumindlægEn der har et eksempel på en tilnærmelsesvis lineær funktion, som jeg kan indsætte i min emneopgave. Den må meget gerne indeholde både udregn, tekst og graf. Det ville jeg virkelig sætte pris på! - På forhånd mange tak! -
Engelsk skr. prøve!
ForumindlægHej, er der nogen der kender en hjemmeside, hvor man kan finde gamle eksamenssæt til engelsk(skr.), hvor man kan øve sig. Havde en gang prøvet en hjemmeside, hvor der var delprøve 1, med løsning. Jeg kan dog ikke finde den nu! Håber i kan hjælpe mig, skal snart op til en prøve, og vil meget gerne... -
Hjælp til reaktionsskema afstemmelse i kemi
ForumindlægHej studeportal. Jeg skal lave en kemi rapport og NaOH. Jeg skal lave en reaktionsskema og afstemme det. NaOH(aq) + HCl(aq) -> Har ingen ide om hvordan man gør. på forhånd tak. -
Bestem areal af trekant some funktion af x
Forumindlægf(x)=-x2 + 4x med punkterne: O=(0,0), P(x,f(x)), Q(x,0) som danner en trekant a) Bestem arealet af trekanten når x= 1 (har jeg gjort ! ) Bestem arealet af tekant OPQ som en funktion af x? Hvordan gør man det? :)
