Søgning på: fysik projekt. Resultater: 15981 til 16000 af 20689
-
Afstemme reaktionen?
ForumindlægHejsa! Jeg sidder midt i en fysik journal og skal afstemme reaktionen for fiksersalt og elektrisk strøm. Jeg har skrevet: 2 Na + 3 H2O = 2 H2 + 2 NaOH, men den har jeg fået af vide er forkert. Så vil I ikke forklare hvad jeg har lavet forkert? :-) -
Offentliggørelse af adgangskvotienter
ForumindlægHvor og hvornår bliver adgangskvotienterne på universiteterne offentliggjort ? Jeg vil gerne ind på tandlæge, men aner ikke hvorvidt det vil falde eller stige. Er der nogle som kan give et bud på hvad odontologi vil komme til at ligge på ? 2009 lå det på 9,2. Der står desuden inde på ug at man s... -
kilde:nåååååååååååååååååå!!!!
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig med at finde tekster, kilder eller artikler jeg kan analyser og diskuterer jeg har tænkt mig at arbejde med en opfindelse telefonen, telegrafen osv bare der er en tekst jeg kan analyser jeg kan nemmelig ikke finde en eneste jeg skriver i historie og fysik -
Stærkt brug for hjælp!
ForumindlægEr der nogen som gider hurtig kigge igennem min synopsis og fortælle mig hvilke punkter i synes er vigtigst og hvad jeg kunne have gjort bedre? Jeg skal nemlig op til mundtlig eksamen :-) Den handler om "videnskab og ansvar" med fagene fysik og engelsk. (Det eneste rigtig engelsk i det... -
Galileis faldlove! Hjælp!
ForumindlægHejsa! Jeg er igang med mine 24 timers forberedelse til fysik c eksamen, og bliver i tvivl om galileis faldlove. I mine noter har jeg disse 2 formler stående: S=k*t^2 S=1/2*g*t^2 Hvilken er 1. og 2. faldlov? Og hvad er forskellen på de 2? På forhånd taaaaak for svarene! :) -
kraft og arbejde
Forumindlægheej folkens.. jeg sidder og laver fysik opgaver.. men sidder lidt fast.. så ville lige hører om der er nogen som kunne hjælpe mig?? :) lufthavnsarbejder En lufthavnsarbejder løfter kufferter i otte timer. I gennemsnittet løfter han 20kg en meter opad hvert tiende sek. Hvor stor er hans sam... -
Finde hypotenusen? Kendte vinkler men ukendte kateter
ForumindlægHey allesammen Jeg sidder med min SRO, som er en opgave hvor matematik (A) og Fysik (B) er kombineret. Og jeg skal bestemme hypotenusen i en retvinklet trekant, men har ingen mål på mine kateter har dog mine vinkler A = 50o, B = 40o og C = 90o. Nogle som kan hjælpe mig...? -
Fremlæggelse
ForumindlægI sidste uge skal jeg forsvare min synopsis, hvor jeg skriver i dansk og fysik. Men jeg er virkelig i tvivl om hvad jeg skal sige til fremlæggelsen. Emnet er atomprøvesprængninger på Bikini øen. - Ville det være dumt at forklare hvordan atombomben og brintbomben konstueres? Jeg nævner det kort... -
FRA-FYS
ForumindlægHej, Det overordnede emne i AT i år er jo: videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger. Her har jeg tænkt mig at skrive om Marie Curie som opdagede radioaktivitet, radium og polonium. I fysik har jeg tænkt mig at redegøre for radioaktivitet, radium og polonium og i fransk vil jeg m... -
Ioner
ForumindlægJeg har fået en opgave i fysik. Et af spørgsmålene lyder. " fortæl noget om dannelse af ioner" Nogle der kan hjælpe. På forhånd tak :) -
Newton (enhed)
ForumindlægHej! Ville bare lige høre om 2 newton svarer til den kraft der skal til for at få 2 kg til at bevæge sig 1 meter eller 1 kg til at bevæge sig 2 meter. Og hvad menes der med kraft? Altså kan man omregne det til en energi mængde? Jeg er fysik c. Så bær lige over med mig. -
Motor og Transport - AT
ForumindlægHey allesammen Jeg står og valgt det spændende emne Motor og Transport i 3.g AT eksamen med fagene Historie (A) og Fysik (C)... Det er så her jeg vil spørge jer om I kunne Forestille jer en Problemformulering eller problemstilling udfra dette hovedspørgsmål: - Hvordan påvirkede forbrændingsmoto... -
syre og baser 7.klasse.
ForumindlægHej. Er der muligvis nogle der ved noget om syre og baser ? - det skal være på ca. 7. klasses niveau, så derfor ikke for svært. Det ville være super hvis der var nogen der havde nogle noter om det eller sådan noget :p det skal nemlig være til fysik rapport s: på forhånd tak. hilsen rulle & ril... -
Ellære - konstantantråd
ForumindlægVed ikke om der er nogen der har den bog: OPGAVER I FYSIK A-NIVEAU (En blå en) OPG - E8 **Men Opgaven går lyder: Beregn, hvor langt tid der går, inden konstantantråden brænder over i et kredsløb. Relevante antagelser.** Strømstyrken gennem den er 6,0A, konstantantråden har start temp. 20C, bræ... -
Problemstilling til Slaget ved Dybbøl 1864
ForumindlægHej :-) Skal aflevere en problemstilling omkring min AT-opgave (3.g) i morgen. FAG: Fysik og Historie Det overordnede emne er: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Jeg vil skrive om bagladegeværets betyding for krigen i Dybbøl 1864, og derved inddrage fysikdelen omkr... -
De 3 fakulteter
ForumindlægHej Jeg er, som mange andre, igang med at lave min AT synopsis. Jeg skal bruge dansk og fysik. er der nogen der kan fortælle mig, eller give mig et link på hvad der "kendetegner" disse to fakulteter. Det er selvfølgelig Humaniore og naturvidenskab. Men Humaniore: Analyse, osv Naturviden... -
Please hjælp.
ForumindlægAy, Jeg har en opgave for i fysik som jeg overhovet ikke fatter. syndes også det er lidt svært at researche det. Så hvis der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig med de følgende spørgsmål i den vedhæftede fil ville jeg sætte stor pris på det, Tak! Det skulle entelig afleveres imorgen. Men vi... -
TI Interactive og Vista
ForumindlægEr der nogle af jer der kan installere TI interactive på Vista? Min skoles "X"pert kunne ikke, den begynder fint nok men så går den bare i stå. Det er mest fordi jeg skal til fysik eksamen og vil rigtig gerne have min egen computer med. Håber der er en der kan hjælpe. Christina -
Elektronerne i en ledning
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er i gang med at lave min fysik aflevering, og er nået til denne opgave. Hvad skal jeg gøre? Hvad er den gennemsnitlige hastighed af elektronerne i en ledning? Vi antager at ledningen er lavet af kobber og vejer 8,9g og er 1,0m lang. Brug molmassen til at finde anta... -
Einsteins masse-energi-ækvivalensprincip
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive valgemne 2 i fysik (noget vi har på HTX) og skriver om bindingsenergi. Det hele giver fint mening på nærd en ting som jeg bare ikke kan finde svar på. hvad er Einsteins masse-energi-ækvivalensprincip?? Hvad siger det, og hvor kan jeg finde noget teori omkring det? Sætter...
