Søgning på: italiensk opgave. Resultater: 15981 til 16000 af 141843
-
Termisnprøve (IT-forsøg i Matematik)
ForumindlægAndre end mig herinde der frygter i morgens terminsprøver?? (HTX) Synes fandme ikke det ser nemt ud!! Den forberedelse gør næsten en mere forvirret, end det hjælper! -
Resumé af Joe af Peter Carey
ForumindlægHar i en dansk oversættelse af denne novelle ? + personkarakteristik -
Opgavesæt
ForumindlægNogle der har et opgavesæt i Fysik A fra Maj, Agust eller december 2008´? -
Hastighedskomposanter
ForumindlægJeg er kommet i tvivl... Skal vx0 og vy0 komme ud i km? Skal jeg gøre noget bagefter for at komme frem til hastighedskomposanterne eller har jeg fundet dem ved: vx0=v0*cos(vinkel) vy0=v0*sin(vinkel) -
Eddikesyre
ForumindlægVille blive rigtig glad hvis jeg kunne få hjælp Når man skal regne eddikesyreindholdet om til masse %, kan man regne på 1 liter eddike. Hvor stor en stofmængde eddikesyre er der i 1 liter? Beregn massen af denne stofmængde eddikesyre. Find derefter massen af 1 liter eddike ved at anvende den målt... -
afvigelses procent haster hjælp
Forumindlæger der nogen der kan være venlig og sige hvad jeg har gjort forkert... :S Nu vil jeg beregne masse% af eddikesyren, ved hjælp af følgende formel : Masse% = (m(eddike) *100) / m = (1321,144 g ·100%) / (1000 · 6,45567g) = 20,46 % Afv.% = ((20,46-4,8)·100% )/4,8 = 326,25% kan det lade sig gøre,... -
Volumen
ForumindlægEn der kan hjælpe med hjemmeopgaven nederst på side 1, den handler om volumen? -
hjælp til tysk
Forumindlæghvad ville i på tysk skrive til fordele og ulemper ved afskaffelsen af lukkeloven på tysk ?? -
Omregningen fra mol/liter til g/100mL
ForumindlægJeg sidder her og knokler med en kemi aflevering og er stød på et problem..Jeg skal omregne et resultat fra mol/liter til g/100mL..Hvordan gør jeg lettest dette? -
Monotoni
ForumindlægFor en sten, der kastes lodret op med udgangsfarten 10m/s, kan stenens højde over jorden h(t) beregnes som;f(t)=10t-5t^2 , t er tiden i sekunder, efter stenen er kastet.Hvor længe stiger stenen? hvor højt når stenen? Hvornår rammer stenen jorden? Med hvilken fart rammer stenen jorden? Hvornår er ... -
...
ForumindlægHvordan oploader man opagver her inde? -
Anti-stof og antigen
ForumindlægHejsa...Nogle som har nogle gode notater om antistoffer og antigener?? Kunne være rigtig dejligt..:)!!Også hvis nogle har om blodtypebestemmelser...!!Håber at høre fra nogle..- Michelle -
En lille kemiopgave
Forumindlæg1 liter glukose isotonisk infusionsvæske tilsættes:50 mg nepresol50 mg nozian100 mg petidinHvor mange mikrogram af de 3 tilsætte stoffer findes i 10 dråber infusionsvæske ?De 2 første stykker skal give 25 mikrogram, mens det 3 skal give 50 mikrogram.På forhånd tak. -
Reaktionsskema
ForumindlægHejsa.. Er løbet ind i noget kemi jeg ikk lige ka finde ud af.. (dumme sproglige!)håber der er en, der gider hjælpe mig med det..? :)H3O+ + CaCO3 → CO2 + H2O + Ca++ (håber det ka læses uden hævet og sænket skrift!)Hvordan skal reaktionsskemaet afstemmes..? 2H3O+ + CaCO3 -> CO2 + 3H2O + C... -
Bare et spørgsmål
ForumindlægNår spinaten blancheres (kommer i kogende vand), nedbrydes C-vitaminindholdet i spinaten. Forsøg har vist, at C-vitaminindholdet y, målt i mg/100g, kan beskrives ved y=31,5*0,887^tHvor lang må blancheringstiden højst være, hvis man ønsker et C-vitaminindhold på mindst 20mg/100g.Jeg vil spørge jer... -
Problemformulering
ForumindlægHej alle venlige studieportal brugere. Jeg står, og skal aflevere min SRO på mandag, og vil derfor høre, om der er nogle, der har nogle idéer, til hvordan man kan skrive en god problemformulering, i forhold til mit emne, som er differentialregning og reaktionshastighed. Jeg skal: Gøre gru... -
Løsning af eksamensopgaver :(
ForumindlægHejsa! Er der nogen der har eller ved hvor jeg kan finde løsningerne til eksamensopgaverne i matematik A htx? Leder efter disse: 30. august 2011 16. december 2011 Mvh Anette -
Tysk eksamen.Hjælp søges!!!!!!
ForumindlægHar trukket "Wiedersehen mit Vater" er der nogle som har noget om den? Jeg kan ikke rigtig forstå den :s -
intermolekylære kræfter
ForumindlægHej..Intermolekylære kræfter:hydrogenbindingerlondon-kræfterdipol-dipol-kræfterEr der nogen der vil forklare mig hvad forskellen mellem disse 3 IM er? -
hjælp Danmark 1500 tallet,
Forumindlæghej.Er der nogen som måske har nogle noter til danmark i 1500-1600tallet muligvis også i 1200-1300tallet?tak på forhånd rosa
