Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 16021 til 16040 af 153957
-
3. år Mdt. ialt.
ForumindlægKom i tvivl om hvor mange mundtlige prøver man skal op i i alt.Jeg var nemlig ikke oppe i nogen 1. år.Har afsluttet 2 mdt. 2. år.Hvor mange skal jeg regne med at have i 3g? -
CO2-ligevægt
ForumindlægHvad betyder CO2-ligevægt ?? -
Hjælp, forskningsprojekt ang. GM-fødevarer
ForumindlægHej, Jeg skal i denne uge skrive mit afsluttende AT projekt i samf/bio. Mit emne er GMO'er og jeg vil gerne skrive om mulighederne for GMO'er i fremtiden. Dertil skal jeg bruge en rapport/et forskningsprojekt/ et laboratorieforsøg eller lign. til min analyse. Det er for at jeg kan vise e... -
hormoner / modning af et æg
ForumindlægHormonelle forandringer hos kvinden under ægmodningen? :) og dem der sætter gang i modningen af et æg? -
Matematik-lektie-hjælp søges
ForumindlægHej... Er lærersruderende og går op i matematik i maj og juni. - Søger hjælp til matematikken enten engang om ugen eller hveranden uge. Kan tirsdag efter 19.30 i København, eller om dagen mandag,torsdag og fredag.- sig en timeløn.... Knus sanne. -
Historiske metoder og teorier
ForumindlægHej Jeg sidder og skriver Historie opgave i 2g og skal bruge noget om historiske metoder og teorier. Jeg kan ikke komme på andet en klide kritik. Nogen der har andre forslag? -
TUR i sommerferien:)
ForumindlægHEY alle sammen. Ville bare lige høre om der er nogle der skal med til BTC2007 i år? -
Forskelle på biotech uddannelse på LIFE og DTU
ForumindlægHej alle herinde. Da jeg går i 3.g og skal til at vælge hvad jeg vil fortage mig efter sommerferien. Det er så her problemmet kommer. Jeg vil meget gerne læse bioteknologi(biotech). Men hvor skal man læse det henne?, derfor har jeg to kandidater. Endten skal jeg læse det på LIFE(biovidenskabelige... -
Eucaryote
Forumindlæghvad er forskellen på encellede og flercellede eukaryotet -
AP
ForumindlægHej, Jeg er kommet i tvivl om jeg på mit første karaktererblad vil få en karakterer for AP, jeg ved, at jeg vil få en karakterer i det, når jeg har været oppe til en test op til jul. Men vil der stå en karakterer ud for AP, når jeg engang får mit første eksamensbevis til december? :) -
Mediatorer...Hvad er det???
ForumindlægHej jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad "mediatorer" er, i sammenhængen med smerter og smerteregistreringssystem.?? Håber der er nogen der kan lede mig på spor.. :( -
osmose i kartoffel
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med at se om min teori om osmose og diffusion er korrekt så vil jeg blive rigtig glad:) Osmose er diffusion gennem en halvgennemtrængelig (semipermeabel) membran hvor stoffer vil søge fra høj partikel koncentrationer mod lav for at udligne, det er hvad ... -
hjæælp dt haster ..
ForumindlægHej.. Jeg er gået i stå med et par spgsm. som bare SKAL besvares, men jeg kan ikke finde ud af det.. og skal op til eksamen på mandag om det.. Er der evt. ngn der gider at hjælpe? ville være super taknemlig..: 1. hvordan danner planter energi ud fra solens lys, og hvordan får dyr og mennesker en... -
Termamyl
ForumindlægJeg vil høre, om der er nogle der har lavet opgaven 'Termamyl', som er opgave 6 (små opgaver)fra studentereksamen august 2000. Jeg har ret svært ved alle tre opgaver. På forhånd tak!!! -
Biologirapport
Forumindlæghej jeg skal skrive en mindst 8 sider lang rapport om søen. men jeg kan bare ikke komme videre. jeg er startet på noget om vandet i søen, og nu er jeg lost! er der nogen der kan hjælpe mig videre????? -
Hjælp - rimelig hurtigt tak :)
ForumindlægHej allesammen :) Vi skal lave eksamensprojekt her i uge seks, men skal allerede aflevere problemformulering, emne og gruppe på mandag. Men i min gruppe, som består af to, ved ikke helt hvad vi skal arbejde med? - Det er så her, jeg tænkte på, om nogle af jer har nogle forslag?? Det ville være s... -
Hvad betyder disse ord?
ForumindlægHej. Er der nogle der kan fortælle mig hvad disse ord betyder? Jeg har googlet nogle af dem, men jeg har lidt svært ved at forstå hvad der står. Jeg er bare dum. :) hehe. På forhånd mange tak. 1. Kunstig selektion. 2. Genetisk variation. 3. Økologisk niche. 4. Geografisk isolation. 5. Geneti... -
Hvad og hvilke fag?
ForumindlægHej, Ja som det fremgår af overskriften kunne jeg da godt lige tænke mig af vide, hvilke fag i har tænkt jer at skrive i... Og er i eventuelt kommet så langt, at i har valgt jeres emne? :D -
ATP og ADP
ForumindlægJeg er ved at skrive biologirapport om respiration i planter. Jeg er lidt i tvivl om jeg har forstået det med ATP og ADP rigtigt, så jeg håber, at der er en, der vil kigge på mit afsnit om dette. "Den glukose der dannes ved fotosyntesen bruger planten som energikilde. Planten har brug for e... -
fysik
Forumindlæghej , kan ikke forstå hvad stivelse og cellulose er ?
