Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 16021 til 16040 af 27855
-
Videnskabsteori - AT om jordskælvet i Haiti
ForumindlægJeg skal til AT-eksamen på mandag og arbejder med emnet Jordskælvet i Haiti (og den efterfølgende koleraepidemi) i Samfundsfag (A) og Biologi (A). Her har jeg lidt svært ved at se, hvordan jeg skal komme ind på videnskabsteori. Det ville være smukt, hvis der var en, der kunne hjælpe mig på vej. -
Kvalitativ tekst analyse?
ForumindlægHejsa Jeg har religion som samfundsfagligt fag og skal i den forbindelse benytte den kvalitative metode. Men jeg er i tvivl om hvordan en kvalitativ tekstanalyse helt præcist foregår. Hvis der er nogle der har en analysemodel eller noget ville det være helt vildt fedt! Eller hvis bar... -
At-Eksamen
ForumindlægHej alle Jeg ville lige høre, hvilken metode bruger man i samfundsfag hvis man har valgt at inddrage en sociolog? Jeg skal undersøge overvågningens betydning for et samfund idag, og har valgt at inddrage Foucalt. Hvordan arbejder jeg så? -
Huntington - hvilken metode?
ForumindlægI mit AT projekt har jeg brugt Huntingtons teori om civilisationernes sammenstød til at belyse terrorangrebet 9/11. Kan nogen svare mig på hvilken metode man bruger i samfundsfag, når man arbejder med en teori? -
SSO - ekstra hint
ForumindlægHej.. jeg skal til at skrive SSo i sfærisk geometri. Jeg ville gerne gøre noget ekstra ud over det sædvanlige som redegørelse,beviserne osv. Er der nogle som har nogle idéer? fx i samfundsfag laver man mange gange interwievs, men hvad kan man gøre i matematik?? -
Hjælp til metode i psykologi
ForumindlægJeg skal op i AT i morgen i psykologi og samfundsfag. Jeg bruger emnet ondskab i psykologi, men jeg er blevet meget i tivivl om metode. Socialpsykologien er samfundsvidenskabelig metode, men hvad er fx. Asch eksperiment? På forhånd tak for hjælpen. -
24 timers prøve
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har virkelig brug for hjælp, jeg skal til 24 timers prøve i samfundsfag, og jeg aner ikke hvordan en dispotion kan se ud. Hvis nogle af jer har prøvet det vil i så ikke sende jeres dispotion til mig? Så jeg kan se hvordan den muligvis kan se ud. Rigtig mange tak på fo... -
Konjunktur - samf- mulighed for at påvirke
ForumindlægHalløj folkens Jeg sidder med en fantastisk samfundsfags opgave og har lige et enkelt spørgsmål Hvilke muligheder, udover at fører en ekspansiv finans og penge politik, har en lilleput nation som danmark for at ændre på en lavkonjunktur ? -
samf aflevering??
Forumindlæghej.. jeg kunne godt tænke mig noget hjælp til en samfundsfags aflevering jeg er ved at lave.. der står at jeg skal undersøge hvad nogle tal som der står i 2 tabeller har at sige for samfundsøkonomien.. men hvad er det helt bestemt at samfundsøkonomien er?? på forhånd TAK!! hilsen Jonas -
Mundtlig samfundsfagseksamen - form
ForumindlægHej Er der nogle der kan fortælle mig, hvad formen er til den mundtlige eksamen i samfundsfag? Det står ikke i STX-bekendtgørelsen. Det plejer fx at stå, hvis eksamen udformer sig som en dialog/samtale, eller hvis den består af 10-12 minutters "fremlæggelse", for derefter at v... -
Repræsentative - og direkte demokrati
ForumindlægSkal lave en sammenligning af Funktionalisternes konkurrencemodel og Normativisternes deltagelsesmodel. Oversat til dansk: Det repræsentative og direkte demokrati. Nogle der har gode råd, til en evt. sammenligning?? PS: Har Samfundsfag på A niveau bare til orientering. Skal dog ikke skræmme j... -
Velfærdsstat, økonomisk politik og strukturpolitik
ForumindlægHej Jeg skal op i 24-timers samfundsfag mundtlig årsprøve på tirsdag. ´En af de her tre emner, skal jeg op i Velfærdsstat Økonomisk politik Strukturpolitik Er der nogle, der kan uddybe de tre emner, for jeg har ikke helt styr på forskellen og hvad man kunne inddrage til dem. ... -
Supermagten og småstaten i en globaliseret verden
ForumindlægHej jeg skal op i mundtlig samfundsfag imorgen og jeg har lige trukket mit emne idag som er "supermagten og småstaten i en globaliseret verden". Jeg har fået udleveret en masse bilag skal de alle inddrages eller kun en del af dem? JEG er helt lost, hjælp mig :D Tak på forhånd -
finanspolitik- eksamen .. hjælp
ForumindlægHej folkens . Jeg ska op til samfundsfag B eksamen i morgen. Har trukket økonomiske styringsredskaber og økonomiske fordeling: Danmarks finanspolitik. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal komme ind på ? ved I ikke vær sød og hjælpe mig ? -
problemformulering til strukturpolitik
ForumindlægHej jeg sidder og skal til årsprøve i mundtlig samfundsfag, og skal forbederede en problemformulering og problemstilling til emnet strukturpolitik. Vi har primært beskæftiget os med Arbejdsmarkedet og den offentlige sektor. Nogle der har en eller flere ideér til en problemformulering og... -
Kvinders deltagelse på arbejdsmarkedet
ForumindlægHej, er der eventuel en, der kan være mig behjælpelig med noget samfundsfag, eller måske bare har en god ide? Det handler om kvinders valgmuligheder i forhold til deltagelse på arbejdsmarket - hvordan er den danske velfærdsmodel med til at begrænse dette? Jeg håber, der er en venlig sjæl, som ... -
sammenhænge mellem teknologi og samfund?
ForumindlægHejsa, jeg har fået en opgave for i Samfundsfag, som jeg ikke så godt kan svare på. men opgaven lyder: En redegørelse for eksempler på sammenhænge mellem teknologi og samfund nogle der kan komme med nogle eksempler ? :) -
samfund og teknologi?
ForumindlægHejsa, jeg har fået en opgave for i Samfundsfag, som jeg ikke så godt kan svare på. men opgaven lyder: En redegørelse for eksempler på sammenhænge mellem teknologi og samfund nogle der kan komme med nogle eksempler ? :) -
Hvorfor mister Rød blok deres stemmer?
ForumindlægHejsa. Jeg skal til årsprøve i samfundsfag i morgen og arbejder med Socialdemokratiet og deres problemer En af mine problemstillinger lyder: Hvilke forklaringer kan der gives på partiets nedgang i forhold til vælgertilslutningen (arbejderne?) Er der nogen der har et bud? I må meget gerne... -
kvinder og værnepligt
Forumindlæghej alle sammen. jeg er i gang med min samfundsfags opgave og vil gerne spørge jer om to ting: er det tilladt med nazistiske foreninger i Danmark? er det rimeligt at kvinder ikke skal aftjene værnepligt?? på forhånd tak - bare skriv jeres meninger :)
