Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 16121 til 16140 af 18758
-
EVENTYR!!
ForumindlægHej, i dag (Til b-prøven) trak jeg eventyr. Jeg synes at det er let at finde et eventyr, og analysere det, men jeg kan ikke rigtig finde nogen som relatere til det vil allerede har læst. Håber i kan komme med bud. Vi har opgivet: Eventyr: Klodshans, droningen der altid bar handsker og Dovenl... -
Hjælp til valg af eventyr
ForumindlægHej, i dag (Til b-prøven) trak jeg eventyr. Jeg synes at det er let at finde et eventyr, og analysere det, men jeg kan ikke rigtig finde nogen som relatere til det vil allerede har læst. Håber i kan komme med bud. Vi har opgivet: Eventyr: Klodshans, droningen der altid bar handsker og Dovenl... -
Prøveoplæg til temaet "Idiot"?
ForumindlægHej, jeg går i 9. klasse, og jeg skal inden længe op til afgangsprøve i dansk. Jeg har trukket temaet "idiot" med tre opgivelser, jeg skal læse og perspektivere til: Teksten "Din bror" af Naja Marie Aidt, billedbogen "Idiot!" af Oscar K og romanen "Alting og Ull... -
Prøveoplæg under emnet "den besværlige ungdom"
ForumindlægHej, jeg har trukket emnet "Den besværlige ungdom" i dansk som mit fordybelsesområde. Emnet er meget frit og jeg kan vælge alt fra billede, novelle, artikel, digt osv. Jeg er helt klart bedst til at analysere billeder, så det er mit foretrukne, men jeg er helt på bar bund hvilket jeg sk... -
Kim Fupz Aakeson forfatterskab.
Forumindlæghej alle jeg har trukket til mundlig eksamen. kfa= kim fupz aakeson mit sprøgsmål lyder sådan: du har trukket fordybelsesområdet kfa. det betyder at du selv skal finde en tekst som du vil arbejde med. du kan altså frit vælge mellem genre du vil arbejde med. du kan vælge både novel... -
Hjælp til metode og AT eksamen
ForumindlægHej alle! Jeg går i 1.g og skal op til AT eksamen i den kommende uge. Jeg er lidt usikker på hvordan det hele kommer til at foregå, og har derfor brug for hjælp til at udfylde de 10 minutter jeg skal snakke i. Jeg har om kvindernes ligestilling i 1800-tallet (industrialiseringen og det moderne ... -
SRP hjælp
ForumindlægHej (: - jeg har rigtig store problemer med at finde fag, emne og materiale, som jeg kan få til at hænge sammen til en god srp, og min lærer er meget opmærksom på dette. jeg skal have valgt fag og emne i morgen, som skal være godkendt. min lærer vil dog ikke godkende før jeg har noget materiale j... -
hjælp til perspektivering af digt - HASTER!!
ForumindlægHejsa, Jeg har brug for lidt hjælp ift. hvilken af disse to tekster (Digtet "De mørke fugle" eller novellen "Appelsiner), der giver mest mening at perspektivere digtet "Skæbne" til. Det er min mundtlig dansk eksamen og er pt. i gang med primær perspektivering (tekster o... -
Hjælp ´,,,,,, plizzz
ForumindlægHej . jeg er en som skal til skr 8 klasses terminsprøve i dansk her i nsæte uge. (min første) og jeg hader sådan noget som PRØVER. jeg føler altid jeg kommer til at klare mig dårligt. er der ikk nogen som har GODE råd til, hvordan jeg kan forberede mig, eller hvad jeg særlig skal være opmærks... -
dem der skriver SRP
ForumindlægHej alle sammen. Hvordan føler i på nuværende tidspunkt at det går? Er jeg den eneste der er ved og blive lidt halv stresset. -
Dansk: Råd til eksamen (9. klasse)
ForumindlægJeg skal snart op til dansk eksamen, og vil lige høre nogle gode råd til eksamen, om hvordan man kan får god karakter osv. -
Billede - Genre?
ForumindlægHar billeder en genre ? -
Hjælp til valg af bog til DANSKOPGAVEN
ForumindlægJeg har tidligere skrevet herinde. Dengang spurgte jeg om der var nogen der havde nogle forslag til gode bøger til danskopgaven 1.g. Jeg har nu fundet frem til disse bøger:Klaus Rifbjerg - Den kroniske uskyldLeif Panduro - Rend mig i traditionerneNaja Marie Aidt - TilgangMartin A. Hansen - Løgner... -
Herman Bang - Ved Vejen...
ForumindlægHej godt folk!Nu sidder jeg, og kan snart øjne dansk opgaven...! (jikes!) ... Jeg har valgt at skrive om Herman Bangs roman "Ved Vejen". Problemet er bare, jeg ikke helt ved, hvordan jeg skal analysere den..!? Jeg fandt (overraskende nok) bogen forholdsvis god, og er selv kommet frem ti... -
er der nogen ved hvad 3.g studentereksamen dansk stilhæfte emnerne bliver i år 2004?
Forumindlægskriv venligst. jeg ville sætte pris på det. -
Franske sætninger til årsprøve
ForumindlægHej!Er der nogle der ved hvordan en fransk årsprøve (1g) forløber. Altså hvilken rækkefølge foregår eksaminationen i? Er der desuden nogle der ved hvad følgende sætninger hedder på fransk? 1. "Vil du være venlig at gentage dit spørgsmål?"2. "Skal jeg begynde?"3. "Jeg har ... -
Høj musik
ForumindlægHejsa.Ved I, hvem der officielt er verdens højestspillende musikband? Jeg har både hørt Manowar, Motörhead og Nexo - med min geniale hjerne (hmm ...), kan jeg dog godt regne ud, at alle tre bands nok ikke har rekorden. -
Terminsprøver - what to do?
ForumindlægHej alle sammen :-) Som så mange andre som går i 9'ende klasse, skal jeg i januar måned, op til terminsprøver elle prøve eksamen, om man vil. Vi skal op i : Dansk - Diktat og læseprøve, her er jeg ikke nervøs. I alle diktater og læseprøver vi har haft indtil videre, har jeg fået 12. ... -
Fransk aflevering. hælp!
ForumindlægEr der ikke en der lige kan kigge det igennem for sidste gang. Jeg skal aflevere det i morgen og det er virkelig vigitgt at det er så rigtigt som muligt..Hjælp! Har virkelig gjort det så godt jeg kunne!Brahim et ses copainsTraduction :Mange unge arabere er født i Frankrig ; det er det eneste land... -
Er mennesker ikke gode nok nu?
ForumindlægHej med jer alle! Når jeg f.eks. at har set ”Fremtidens Verden” og ”Robo-Mennesket” men også mange andre udsendelser på forskellige Discovery channels, er jeg tit blevet frustreret over, hvad det er forskere verden over, er ude efter at skabe! Et eks. fra Fremtidens Verden...
