Søgning på: The happiest days of your life. Resultater: 16141 til 16160 af 22366
  • "Kongen af Danmark"-bolsjer

    Forumindlæg
    Hvordan skal "Kongen af Danmark" (bolsjerne) oversætte til engelsk?Jeg kan ikke finde det nogle steder.
  • Historieopgave: Kant, Oplysningstiden m.m.

    Forumindlæg
    Kære alle sammen!Jeg skriver her, da jeg har stort brug for nogle inputs.Jeg er pt. i gang med historieopgave - eller det vil sige, jeg er kun kommet til gennemlæsning af materialet. Problemformulering har jeg ikke engang fået lavet, og det er hér, jeg mangler jeres hjælp.Har I en ide til en prob...
  • problemformulering til eksamen historie. hjælp!

    Forumindlæg
    hej :) jeg har trukket emnet omkring industrialiseringen. er der nogen der har en super god problemformulering i baghånden? så ville jeg elske jer!! :) hehe
  • Sas projekt

    Forumindlæg
    Hej folkens.. Har et projekt om SAS.. Jeg skal beskrive organisationens strukturen i sas og hvordan den er opbygget.. Nogen gode ideer, hjemmeside eller hva man kunne skrive.. ? Er gået lidt i stå..
  • Bindingstyper

    Forumindlæg
    1. Opskriv den mest sandsynlige bindingstype for følgende stoffer: MgCL2, N2O3, CO, ICL, CaO, I2, CrCL3, NO og KBr
  • ordforklaringer

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at gnave mig igennem en avisartikel fra en irsk avis, og der er nogle forskellige ord jeg ikke helt kan få til at hænge sammen. "being hoist by one's own petard" "a Hobson's choice" "despotic indifference" "sneering disregard" &q...
  • adjektiver

    Forumindlæg
    Jeg skal omforme navneord til adjektiver, og sidder og døjer med et par stykker, som jeg synes er lidt trælse. Håber nogen kan hjælpe. Her kommer de: Problem, victory, art, medicine, authority, subject, odour.
  • SSO - Deklartioner under 2 verdenskrig

    Forumindlæg
    Hejsa! Mangler lidt hjælp Snakkede med min lærer idag, ang SSO, hvor han kom ind på et muligt emne som jeg vil lede lidt efter. Det er de konferencer der blev holdt, eller "deklartioner". Han gav mig flg. navne: Atlanterhavsdeklartionen, casablanca, teheran, julta? og potsdam. Jeg ha...
  • oversæt "logistikchef"

    Forumindlæg
    Ja.. min ordbog har ikke dette ord, og min hjerne er brudt sammen. Så, ved I, hvad logistikchef hedder på engelsk? På forhånd tak :)
  • vending: gå meget ondt igennem

    Forumindlæg
    Hej alle.. JEg har lidt svært ved at finde hjælp til dette i mine ordbøger og på nettet, så prøver her. Hvordan er det lige man oversætter vendingen "han må gå meget ondt igennem"?? Jeg kan bare huske at det ikke er "ligetil", og det er derfor jeg spørger.. Tak :)
  • Sociologi, hvor?

    Forumindlæg
    Hej jeg er lige nu ved at finde ud af hvilken uddannelse jeg vil igang med efter 3g og har været inde og se på en bachlor+kandidat uddannelse i Sociologi. Og nu er jeg i tvivl om hvor man kan tage uddannelsen, da jeg kan læse mig frem til at den er at finde på Københavns Universitet og Ålborg Uni...
  • Højde af cirkelafsnit!

    Forumindlæg
    Ja dav alle sammen! Hvis man vil beregne et areal af et cirkelafsnit og man har vinklen fra origo samt radius bruger man formlen A=(r^2/2)*((pi*v/180)-sin(v)) Og hvis man har radius og vinkel kan man også beregne den højde som cirkel afsnittet har h=r(1-cos(v/2)) Men jeg har cirkel afsnittet...
  • betyder?

    Forumindlæg
    *rain on someone's parade" hvad betyder det?
  • SSO-hjælp til komposition...

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg sidder og skal lave en komposition. Men kan ikke rigtig finde ud af det, da min bog ("Det første jeg tænker på" af Ida Jessen) ikke kan gå ind under nogen af de allerede eksiterende modeller.. Nogen der har nogen forslag til hvordan man stiller en komposition op? Håber nog...
  • Kunsteventyrets opbygning

    Forumindlæg
    Hvordan er et kunsteventyr opbygget? Hvis jeg vælger at bruge f.eks. aktantmodellen eller hjemme-ude-hjem modellen, hvordan ka' jeg så vude, hvordan enventyret er bygget op? I hvert fald kronologisk fortalk eller hvad? Ka I hjælpe mig med kunsteventyrets opbyging? Tak!
  • Statistik

    Forumindlæg
    Der er i min bog en regel for matrixregning med stokastiske vektorer: Variansen(Ay+b)=A*Variansen(y)*A^T. Er der en der kan hjælpe mig lidt på vej til at forstå det?
  • Kemi B - Ladning og elektronstruktur ud fra det periodiske system

    Forumindlæg
    Hej klogere hoveder! Har lige brug på en forklaring på dette: Hvordan man i periodesystemet kan aflæse metal- og ikke-metalionernes ladning og elektronstruktur? Tak på forhåmd
  • kan man sige det?

    Forumindlæg
    Lyder det godt? Ville ud evt. omfumlere det? : Bogens budskabs tror jeg er, at selvom man mister den person man elsker mest i hele verden, skal man alligevel leve livet videre og leve i nutid og ikke i ”fortiden”.
  • Statistik - multipel lineær regressionsanalyse

    Forumindlæg
    Hej jeg har nogle spr. vedr. en Multipel lineær regressionsanalyse. Ved RESUMEOUTPUT: Hvad står standardfejl for? ANAVA/ANOVA: hvavd står fg, SK, MK og F for? På forhånd tak!
  • Ki i anden test

    Forumindlæg
    Statistik Gør rede for hvad - test er og hvad det kan benyttes til. Tag gerne udgangspunkt i et konkret eksempel Jeg har det her eksamensspørgmål, jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det an. og en der gider forklare hvad ki i anden præcis er ?