Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 16141 til 16160 af 27855
  • Psykologi som humaniora???

    Forumindlæg
    Hej alle. Hvis man har valgt at skrive i samfundsfag og psykologi i AT og man bruger psykologi som humaniora må man så kun bruge metoder inde for det område? Altså i dette tilfælde den hermeneutiske metode eller må man også bruge Kvantitativt metode? På forhånd tusind tak :)
  • Det sociale rum og livsstilsrummet

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder her og skriver lidt omkring Bourdieus teori og er faldet over det sociale rum og livsstilsrummet. Er der en der kan give mig en forklaring på hvad det betyder i forhold til det samfundsfaglige aspekt? eller bare forklare mig det, fordi jeg er lost. Mange TAK!!
  • Mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal snart til mundtlig eksamen i samfundsfag A-niveau og er meget i tvivl om, hvordan det helt præcis foregår. Vi har gruppeforberedelse, men vores synopsis må vel ikke være helt den samme? Hvordan kan man variere dem bedst? Andre generelle tips til eksamen og hvordan man laver en god sy...
  • Autoritativ værdifordeling?

    Forumindlæg
    Hej Skal til samfundsfags eksamen på C niveau her om en uges til, og er faldet over begrebet "den autoritative værdifordeling". Ses også i følgende sammenhæng hvor politik defineres: "Politik er alt der vedrører den autoritative værdifordeling med gyldighed for et samfund"...
  • Partier og ideologier

    Forumindlæg
    Hej Allesammen Jeg er ved at læse op til eksamen i samfundsfag og jeg er ved at placere de forskellige partier i Danmark over de forskellige ideologier Kan i fortælle mig hvilken ideologi SF, DF og S hører til?
  • Partier og ideologier

    Forumindlæg
    Hej Allesammen Jeg er ved at læse op til eksamen i samfundsfag og jeg er ved at placere de forskellige partier i Danmark over de forskellige ideologier Kan i fortælle mig hvilken ideologi SF, DF og S hører til?
  • Dansk politik, magt, ideologier og partier

    Forumindlæg
    Hej :D Jeg sidder og laver min eksamen til Samfundsfag i morgen Har om Dansk politik, magt, ideologier og partier, hvad burde jeg komme ind på? Mine artikler handler om SF og S og deres samarbejde og fremgang. HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP !!!! :'(
  • Dansk politik, magt, ideologier og partier

    Forumindlæg
    Hej :D Jeg sidder og laver min eksamen til Samfundsfag i morgen Har om Dansk politik, magt, ideologier og partier, hvad burde jeg komme ind på? Mine artikler handler om SF og S og deres samarbejde og fremgang. HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP !!!! :'(
  • HASTER: Fordele og ulemper ved EU's indflydelse på dansk økonomisk politik

    Forumindlæg
    Hej alle :) Sidder med en 24timeres samfundsfags opgave om "aktuelle tendenser i dansk og international økonomi" og ville høre om der muligvis var nogle der kunne bidrage med lidt hjælp til fordele og ulemper ved EU's indflydelse på dansk økonomisk politik Hilsen Rita
  • Akademi udannelse

    Forumindlæg
    Søger hjælp til opgave skrivning i kommunikation på akademi niveau, samt forståelsen af samfundsfaglige metoder og teorier hvordan starter jeg en opgave. Er 52 år bor i køge, men vi kan evt mødes i KBH
  • statistik til at beskrive talmateriale

    Forumindlæg
    Hej derude Jeg har i AT fagene samfundsfag og matematik om Irak-krigen. Hvordan kan matematik indgå? Jeg har lavet nogle cirkeldiagrammer ud fra meningsmålinger om holdninger til krigen.. Er det ok? Og Skal man kommentere matematisk på det? Hvis ja, hvordan? på forhånd tak!
  • Meget splittet - hvilken uddannelse?

    Forumindlæg
    Hej Jeg er enorm forvirret. Jeg er til samfundsfag, pædagogik og naturgeografi mv. Men mest samfundsfag. Jeg ved ikke om jeg vil hellere noget praktisk eller teoretisk. Jeg har allerede haft et sabbatår, hvilket har hjulpet lidt på hvad jeg vil, men ikke nok synes jeg. Jeg ved ikke om jeg skal sø...
  • AT - opgave (tværfagligopgave)

    Forumindlæg
    Hvad forventes der i en at-opgave, det er trods alt første gang jeg nogensinde skal lave en AT. Disse fag er indenover opgaven: Samfundsfag, Matematik & Engelsk. Hvad er vigtigt, hvilken struktur og opbygning er bedst at benytte..
  • Samf og spansk

    Forumindlæg
    Hey derude. Har valgt at skrive om ETA den baskiske separatistbevægelse. Træder lidt i vandene med hvordan jeg skal gribe det an med samfundsfag - hvilke metoder og teorier. Nogle der kan give et bud?
  • Et dukkehjem af Henrik Ibsen

    Forumindlæg
    Er er nogen som kan hjælpe mig lidt her? Jeg skriver om kvindefrigørelse (Samfundsfag og Dansk) og har så småt analyseret "Et dukkehjem", men forstår ikke ret meget af alle disse metoder og teorier? nogen som kan hjælpe mig med hvilke metoder og teorier jeg får brugt inden for denne opg...
  • HJÆÆÆLP: AT bio+samf fedme problemformulering

    Forumindlæg
    Hej Alle Vi har AT denne uge om fremtid - visioner og forudsigelser. Vi har valgt at arbejde med biologi og samfundsfag til emnet fedme. Vi kan ikke rigtig komme igang med en problemformulering, er der ikke nogen som kan hjælpe lidt, til inspiration eller forslag? Hilsen de desperate
  • Spørgeskema design?

    Forumindlæg
    Jeg skal lave et spørgeskema design i samfundsfag, men synes det er svært at finde et emne i og med at alle formentlig tager rygning, alkohol vaner osv. og ville gerne finde et emne, som var lidt anderledes :-) Nogen som har lavet sådan en opgave før, og evt har idéer til et godt emne? :-)
  • Kunst og industrialisering ? ? ?

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder med et spørgsmål til i morgen til min AT synopsis. Jeg arbejder med dansk og samfundsfag og skal beskrive forskellen på kunstnernes holdning: "Hvad var den største forskel på kunstnernes holdning til industrialiseringen?" Nogle der kan hjælpe?
  • Skoleskydning

    Forumindlæg
    Hej. :-) Til AT-prøveeksamen skal jeg skrive om skoleskydning i USA. Jeg leder efter en god artikel om årsagerne til skoleskyderier i USA, gerne med brug af samfundsfaglige teorier. Jeg ville sætte pris på lidt hjælp. :-)
  • velfærdstaten

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med en opgave i samfundsfag, kan i hjælpe mig med at forklare hvad der menes med, hvilke type ydelser kom der i udviklingen af velfærdstaten? Jeg forstod det sådan at der fx kom fattigdomshjælp, og alderdomspension. Men hvad tror i?