Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 16161 til 16180 af 28854
-
HJÆLP VAND!
ForumindlægHej alle sammen. Er der nogle der vil hjælpe mig med at finde en redgørende spørgsmål, analyserende spørgsmål og perspektiverende spørgsmål til emnet " Hvorfor er vand så vigtigt for alle levende organismer på jorden" håber på hjælp så hutigt emne. og der skal gå noget geogafi (klim... -
vand
ForumindlægHej alle sammen. Er der nogle der vil hjælpe mig med at finde en redgørende spørgsmål, analyserende spørgsmål og perspektiverende spørgsmål til emnet " Hvorfor er vand så vigtigt for alle levende organismer på jorden" håber på hjælp så hutigt emne. og der skal gå noget geogafi (kli... -
blodtyper:Diskussion
Forumindlæghej jeg igang med en biologi rapport, og jeg har problmer med det punkt der her diskussion, min lære har skrevet vi skal skrive 1-2 sider om det, og jeg er virklig blank på det....håber nogle kan hjælpe hilsen mig -
Teori afsnit omkring Blodtyper
ForumindlægJeg har meget brug for hjælp i forhold til hvad jeg skal skrive i min biologi rapport. Afnitter skal være kort præcist, og skrevet i eget sprog. Du skal forklare de faglige begreber og naturvidenskabelige sammenhænge, der er relevante for undersøgelsen gerne med udgangspunkt i figurer, formle... -
Journalskrivning
ForumindlægHej alle venner derude!Jeg er igang med at skrive en journal i biologi ud fra nogen forsøg vi har lavet med celler.Den skal være så kort som mulig.Ville så høre om I vidste om man skal indlægge indholdsfortegnelse med i opgaven?På forhånd takStefo, 1.G HTX -
Sukker
ForumindlægHej... håber der er nogen der kan hjælpe mig med et lille biologi spørgsmål?? :)Forklar, hvorfor syltetøj og saft med lavt sukkerindhold skal opbevares i køleskab, mens tilsvarende produkter med højt sukkerindhold kan opbevares ved stuetemperatur? -
Mangler info om 'Affald i skoven'
ForumindlægHey, Jeg skal fremlægge i biologi, og har valgt emnet; 'affald i skoven' Kan dog ikke finde nok oplysninger om emnet :( Er der nogen der kender nogle gode sider med info omkring dette dette emne? På forhånd tak :D -
Metode
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål omkring metode anvendelse i biologi. Hvis jeg snakker om en test EN ANDEN har foretaget og testen går ud på, at man tester om personen er negativ/positiv for brug af doping, hvilke naturvidenskabelige metoder benytter man så? :) -
ØKOLOGI !! hjælp hjælp
Forumindlægskal til at lave min biologi rapport nu her, hvor jeg skal fortælle general teori omkring søøkologi. Er rimelig på bar bund, er der nogen af jer kloge hoveder der kan bare sige kort hvad jeg skal komme ind på, for ved ikke lige hvordan jeg skal starte? please hjælp mig ;-) -
3. årsopgave - forslag?
ForumindlægHej. Jeg står og skal til at vælge 3. årsopgave. Har besluttet mig for at skrive i bioteknologi, hvor jeg ligger meget vægt på biologi-delen. Ville hører om der er nogen som har nogle gode forslag til nogle emner? -
HJÆLP TIL RAPPORT!!
ForumindlægHej, Jeg skal aflevere en en biologi rapport inden længe, men jeg har et spørgsmål, jeg ikke helt forstår. Det kunne være godt, hvis nogen herinde havde svaret :) Spørgsmålet er følgende: hvilke typer af organismer kan forårsage seksuelt overførte sygdomme? -
SSO - eksempel på problemformulering
ForumindlægHej alle Jeg skal snart til at skrive sso i biologi, og er i gang med at diskutere min fremtidige problemformulering med min vejleder. Er der muligvis nogen som har lavet sin sso i immunology, og som kan vise mig et eksempel på en problemformulering. helst en som henviser til en eller anden sygdo... -
AT fedme
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg ville bare høre om nogen har lavet en synopsis om fedme i fagene Biologi A og idræt B, som jeg kunne bruge som inspiration. Det vil være en kæmpe stor hjælp, da jeg er gået i stå.. især ved metoder. Håber i kan hjælpe! -
Reaktionstiden i nervesystemet.
ForumindlægHej! Jeg er igang med at lave en biologi rapport og sidder devsærre fast ved et af spørgsmålene. Spørgsmålet lyder: Hvad helt konkret bruges reaktionstiden til i nervesystemet? Håber i kan svare mig. Hav en god dag:) -
HJÆLP til ét spørgsmål
ForumindlægHej! Jeg sidder og laver biologi rapport til i morgen, og får så et spørgsmål i min diskussion: Hvilke konsekvenser kan man forvente hvis der udledes spildevand med højt indhold af organisk stof til en sø eller et vandløb? Er der nogle som ved det, det vil være en kæmpe hjælp! :-) -
Gæring
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om, hvad det præcise formål med det gæringsforsøg jeg har lavet i forbindelse med nv-biologi i 1.g, så tænkte på om der var nogen som kunne hjælpe mig? Udover det vil jeg også gerne vide hvad gærcellerne lever af, og hvad de skal bruge føden til? Håber der en nogen som kan hjæ... -
Kendetegn??
ForumindlægHey ! jeg er i gang med en kemi/biologi opgave. Og jeg kan ikke rigtig finde nogen steder, hvor der står noget om opbygningen af og kendetegn ved ion- og molekyleforbindelser. Så hvis der enten er nogen, der kan forklare mig lidt om det eller sende et link? På forhånd tak (: -
Har brug for et delemne til Bæredygtig energi på lokalt og globalt plan
ForumindlægHej allesammen. Jeg står i en krise lige nu, som er at jeg ikke kan finde et delemne til den nye naturfags eksamen(Geografi, Fysik/Kemi og Biologi sammen i en halvanden time. Så hvis i kunne hjælpe, kunne det være mega stor hjælp. -
HJææælp til kemi opgave..2
ForumindlægHEEy..det er mig igen.. jeg ville spørge om der er nogen der lige kan finde noget om ethanols omsætning i kroppen? jeg har søgt i nogle biologi bøger, men det er noget lidt avenceret noget..er der nogen der kan finde noget lidt nemmere noget som jeg kan forstår;).. -
Hypotese - Anabaena
ForumindlægHej :-) jeg tænkte om der var nogle der kunne hjælpe mig med dette spørgsmål i biologi, som jeg har lidt problemer med, - Opstil en hypotese til forklaring af, hvorfor alger kan have en fordel af at være giftproducerende? - Angiv fremgangsmåde for et eksperiment, hvorved du kan undersøge din hypo...
