Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 16181 til 16200 af 18649
-
Big Bang
ForumindlægHej alle! Jeg har fået en meget simpel opgave i Fysik. Jeg skal skrive en rapport om universet. Jeg er gået lidt i stå, og har svært ved at finde noget på nettet. Så tænkte at i måske kunne hjælpe. Spørgsmålet er: Hvad er Big Bang? Det er meget simpelt, men på de forskellige hjemmesider står der ... -
Gør Rede for
Forumindlæghej jeg har prøvet at læse op til de spørgsmål der kan stilles til fysik B om elektricitet. jeg har forstået emnet osv. men jeg går i står når jeg skal svare på eksamensspørgsmålene de ser sådan ud: gør rede for hvad der menes med resistans af en tråd hvad der menes med en elektromotorisk kraft o... -
Hjælp til at finde P i afstandskvadratloven.
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen i fysik og kan komme op i et forsøg om betas afbøjning i et magnetfelt. I forsøget skal jeg foruden at bevise lillefinger-reglen også undersøge om min resultater passer til afstandskvadratloven ( I = P / 4 * pie * r^2 ). Hvordan finder jeg P? Jeg har set i et oplæg at P... -
Forskel på SI-enhed og fysisk enhed?
ForumindlægHej. Sidder lige og læser op til fysik eksamen B-niveau. og jeg studsede lidt over et spørgsmål: Hvad er en fysisk enhed? hvad er en SI-enhed, og hvad er SI-enhederne for længde, tid, masse og temperatur? Jeg har svaret at den fysiske enhed betegner den fysiske størrelse, samt SI-enhederne for: ... -
Jeg har brug for hjælp!
ForumindlægHej, jeg har trukket (24 timers forberedelse) kvantefysik og Bohrs atommodel. Vi har ikke rigtig haft noget om kvantefysik i skolen, da min lære ikke er sikker i det... Spørgsmålet lydder: Præsenter Bohrs atommodel. Hvad er emission. Forklar absorption og kvantisering af lysets energi. Præsen... -
Forbrænding
ForumindlægJeg skal i denne her uge op i fysik og kemi eksamen. Jeg er igang med at finde forsøg til emnerne. Jeg ved at i en ydre forbrænding er der en grundsætning: brændbart materiale + ilt => vand + kuldioxid Forsøget går ud på at man skal fyld et cylinderglas med oxygen derefter lukker man det med e... -
Forsøg til det periodiske system
ForumindlægJeg skal snart op til fysik eksamen i 9 klasse, og jeg er igang med at finde ud af hvad jeg vil sige og hvilke forsøg jeg vil lave. Men jeg er nu stødt på det periodiske system og jeg ved ikke hvilke forsøg jeg vil lave. Så jeg har brug for et helst to forsøg som jeg kan lave hvis jeg trækker det... -
Rapport om M, Em, V, I, T
ForumindlægHej Studieportalen Jeg er igang med en fysik rapport om magnetisme, elektromagnetisme, vekselstrøm, transformation og induktion. Er godt igang med rapporten, men mit spørgsmål er bare, hvad er det vigtigeste at have med inden for de fem emner, og hvor meget skal man have med? Derudover ville j... -
Snells lov og Lineær linje (eksamen i morgen)
ForumindlægHej. Jeg står og skal op i mundtlig fysik i morgen. mit emne er optik - Spejling og brydning. Jeg tror at jeg nogenlunde har styr på det meste, dog mangler jeg en smule forståelse for sammenhængen mellem snels lov og den lineær linje. Det er noget med at man kan finde brydningsindekset for et me... -
Bøger på A og B niveau på HTX?
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal starte på HTX fra august måned, og vil meget gerne forberede mig, her i sommer, ved at læse nogle gode bøger, som de bruger. Er der nogen af jer, der kender gode MATEMATIK, FYSIK, KEMI og BIOLOGI BØGER, som bruges på HTX på A og B niveau? De skal helst være forståelige m... -
Bøger på A og B niveau på HTX?
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal starte på HTX fra august måned, og vil meget gerne forberede mig, her i sommer, ved at læse nogle gode bøger, som de bruger. Er der nogen af jer, der kender gode MATEMATIK, FYSIK, KEMI og BIOLOGI BØGER, som bruges påHTX på A og B niveau? De skal helst være forståelige m... -
hjælp
Forumindlæghej alle sammen skal til eksamen i fysik og kemi. jeg er igang med at læse utrolig meget... Men spørgsmålet ere bare når jeg begynder med at kigge på forsøgene der skal jeg kunne forklare om hvorfor osv og hvad forsøget viser spørgsmålet hvordan forklar jeg at syrernes ledningsevne, jeg skal unde... -
Er denne sætning iorden?
ForumindlægHej! Jeg skal snart op til FSA i fysik/kemi, og er nu i gang med at lave en disopsition af salte. Så vil bare spørge om dette her jeg har skrevet er okay, altså om det passer osv.: Salt er altid en kemisk forbindelse af 2 ting: ”Metal-ion + syrerest-ion”. Salt er ion-forbindelser &rAr... -
hjælp til aflevering - joules lov
ForumindlægHej derude, jeg vil gerne have lidt hjælp til min fysik rapport. Jeg har lavet følgende forsøg: I første måleserie holdes spænding og strømstyrke konstant. Modstanden sænkes ned i vandet og vandets temperatur måles som funktion af tiden. Både tid og temperatur noteres løbende. Jeg har lavet en ... -
Sammenhæng imellem effekt og effektivitet?
ForumindlægHej Jeg skal til STX eksamen i fysik imorgen hvor jeg skal snakke om effekt og vise et forsøg med effektivitet. Mit spørgsmål er bare om ordet ikke er det samme ord for samme begreb bare bøjet forskelligt. Jeg ved at effektivitet har noget med nyttevirkning at gøre men har en genstands effekt ogs... -
Ioner i kalk
ForumindlægHej, Jeg skal til mundtlig fysik eksamen på mandag (d. 20/6). Jeg er igang med at lave dispositioner, og er ved emnet "kunstgødning". Jeg har et forsøg, som jeg godt kunne tænke mig at lave til eksamen. Men jeg der er én ting jeg ikke er sikker på. Der står, at jeg skal hælde en opløs... -
Bestået eller ikke Bestået??
Forumindlægjeg har været oppe i skriftlig fysik og det gik ikke så godt, jeg dumpede, jeg vil så bare spørge om faget er dumpet ??? for der er nogen fra min klasse der siger at man skal tage sin årskarakter og tage gennemsnittet af alle 3 karakterer, kan det passe. håber nogen kan lette mit hjerte, idet at ... -
Vedvarende energi
ForumindlægHej :) Jeg har den her fysik opgave, og tænkte om i kunne hjælpe mig lidt på vej..Jeg skal skrive en opgave om vedvarende energi og boligens opvarmning. Angående boligens opvarmning skal jeg skrive hvad man bruger idag og om 10, 20 og 30 år ud i fremtiden.. I må gerne komme med jeres egen viden... -
Mat A, Fys A, Engelsk A
ForumindlægJeg går på htx og har valgt studieretningen Mat/fys A. Jeg har i foregårs valgt mine valgfag. Til det har jeg valgt engelsk på A, Astronomi c og økonomi c. Jeg har tænk over om det var en fejl at tage endnu et A fag da jeg allerede har matematik og fysik. Mit alternativt var at hæve biologi fra C... -
Bølger - lys
ForumindlægHej fysikere Jeg har trukket eksamenspørgsmål og der står: Forbered en mundtlig præsentation af emnet lys. Den faglige omtale vil tage udgangspunkt i dels din inledende præsentation og dels i en ønsket omtale af harmoniske bølger, udbredelseshastighed, frekvens, bølgelængde, interferens, optisk ...
