Søgning på: matematik 1g. Resultater: 16181 til 16200 af 32350
-
regler for optagelse
Forumindlæghej. Jeg er lige blevet optaget på RUC nye Humtek-linie. Det kræver dog at jeg lige tager en lynkursus i Mat på B-niveau. Jeg har dog allerede haft det i gym. Den gang fik jeg 5 i årskarakter i både mundligt og skriftligt. Til eksamen fik jeg 6 i begge dele. Det ringede jeg og snakkede med RUC... -
buesekunder (″) er altså gåseøjne, men hvad betyder bare en '
Forumindlægbuesekunder (″) har symbolet som nærmest bare er gåseøjne, men når der bare står ' hvad betyder det så. når vi snakker parallakser osv. -
Angiv projektioen af a på b
ForumindlægForstår godt formlen, men er lidt usikker når der er tre tal tilstede -
Ligning
ForumindlægHej jeg er igang med simpel ligning, med kun en enkelt ubekendt, men kan bare ikke får det rigtige resultat. Den lyder: -3x+k=-7 Kan se i facit at det skal give 5, men jeg får det til -8, jeg gør sådan her: -3*4+k= -7 4+k= -7+3 k = -4-4 k=-8 Kan nogen hjælpe? -
Vektorer i rummet - ti-Nspire
ForumindlægJeg skal løse opgaven i Ti-Nspire, men er i tvivl om hvordan.. -
omdrejningslegeme
Forumindlægnogle der kan hjælpe?:) -
Partikulær løsning
ForumindlægHvad fortæller en partikulær løsning til en differentialigning mig? Skal man forstå det som tangentens hældning i et bestemt punkt i en graf? -
gymnaiser? HJÆLP!!!
ForumindlægHej alle herinde.. Nu skal jeg altså til at vælge gymnasium, men jeg ved ikke helt hvilken nogle er gode. Jeg bor ved avedøre, og har hørt at avedøre gymnasium er ret god, men er ikke så sikker, men overvejer nemlig også Ørestads gymnasium, men der er bare lidt lang, og gider ikke sidder i tog o... -
Polynomiers division terori
ForumindlægHej jeg skal skrive teori om polynomiers teori, men har ikke helt styr på hvordan jeg skal gribe den an. Så jef håber på der er nogen af jer der ligger inde med noget teori om polynomiers division, så jeg kan se hvordan det skal gribs an. -
Lommeregner?
ForumindlægHejsa. Hvilken lommeregner bruger man når man skal på hhx? Jeg går i 10. klasse nu - men da jeg mangler en lommeregner, og jeg skal videre næste år, kan jeg ligeså godt købe den nu. -
Potensfunktion
ForumindlægHej jeg sidder med en potensopgave, og har glemt hvad de forskellige bogstaver giver udtryk for i funktionen, og opgaven lyder: I en model for befolkningstilvæksten i Indien antages det, at N(t)=1134⋅1,014t , hvor N (t ) betegner befolkningstallet (målt i millioner) til tidspunktet t (må... -
Eksamensspørgsmål - Geometri
ForumindlægHar tænkt mig at definere sinus og cosinus ud fra enhedscirklen, bevise sinusrelationerne samt forklare forholdet mellem at finde ukendte sider og vinlker, og til sidst, bevise cosinusrelationerne. Er det en dækkende besvarelse? -
Kvartilsæt, gennemsnit, spredning, regression
ForumindlægData, som findes i filen seas-nve, indeolder det gennemsitlige elforbrug over de 5 dge og et udsnit kan ses i tabellerne. A) Analyser data og fumler tekst til en pjece, der skal omdeles til husstande og varmekilder, størrelse på hus og elforbrug. I din analyse kan du komme ind på: Kavrtilsæt ... -
Eksamen STX
ForumindlægHej! Jeg har været til mundtlig eksamen i musik i 1.g I 2.g skal jeg afslutte engelsk, religion, biologi og kemi. Den eneste skriftelige eksamen jeg kan komme op i er altså engelsk skriftelig, da de andre udelukkende er mundtlige. Kan jeg derfor være rimelig sikker på at skulle om til e... -
sandsynlighed ved trækning
ForumindlægEn urne indeholder m sorte og n hvide kugler. Der trækkes tre kugler uden tilbagelægning. Vis at sandsynligheden for at tredje kugle er hvid er lig sandsynligheden for at første kugle er hvid. Sådan lyder min opgave, men nu har jeg kæmpet i hundrede år, og jeg får stadig det forkerte. Op til ... -
Sandsynlighed
ForumindlægGør desuden rede for, hvorledes man beregner sandsynligheder for hændelser i symmetriske (jævne) udfaldsrum. Hvad kan man snakke om her? Er det noget med p(H) og sådan eller ?? -
Hjælp til metoder i AT
ForumindlægHej :) Jeg har i AT brugt den naturvidenskabelige metode i bioteknologi og metoden film-/TV-analyse i dansk til mit emne om PCB, men jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare hvordan metoderne virker godt sammen - eller hvad jeg i det hele taget skal sige om metoderne.... Jeg har k... -
Kinetisk energi
ForumindlægJeg skal bruge hjælp til formlerne til kinetisk energi. Jeg ved godt at: Ekin = 1/2 m * v^2 og for at udregne farten er: v = √2 * Ekin / m Men hvordan kommer man fra formlen for Ekin til formlen for v? -
Portfolie - Flytte hjemmefra
ForumindlægEr der nogle der har lavet en portfolie med emnet ' flytte hjemmefra ' ??? Som jeg kan bruge som inspiration :) -
Hjælp til trigonometri
ForumindlægHvordan viser man hvordan man ved brug af ensvinklede trekanter kan beregne sider og vinkler i retvinklede trekanter?
