Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 16201 til 16220 af 52987
-
Kold Krig: Kapitalisme vs kommunisme
ForumindlægHejsa. Er i gang med SRP. Under min redegørelse skal jeg kort komme ind på kapitalisme (NATO) vs kommunisme (USSR). Altså, bare kort karakterisere dem, og hvilke betydninger de to styreformer havde for individet den gang. Håber nogen kan hjælpe -
Hastesag ! hjælp :)
ForumindlægHejsa. Jeg er igang med at skrive SRP, hvor jeg i matematik skal redegøre for primtal, herunder eratosthenes' si. Jeg har fået denne opgave, som jeg håber at der er en der kan hjælpe mig, kan ikke se hvordan den skal løses - Hæld 2, 3, 4, ...., N i eratosthenes' si og ryst 4 gange. Nu ind... -
Undersøgelse
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg er i tvivl vedr. følgende spørgesmål: Undersøg hvilken sammenhæng der er mellem baggrundsvariable og partivalg ved Folketingsvalget i 2007 på baggrund figurer... osv. Hvad vil det sige, har ingen ide om hvad baggrundsvariable er? Tak på forhånd :) -
Neuro
ForumindlægHvis man har en halvsidig tværsnitlæsion af rygmarven ud for T6, hvordan kan dette føre til en spastisk paralyse på samme side?? Når pyramiden banen krydser midtlinjen ved kaudale medullae oblongate. -
HJÆLP med erasmus montanus
ForumindlægHej alle søde mennesker! kan ikke finde svarerne på nogle dele i erasmus montanus. Håber der er nogle der er hjælpsommen og gider hjælpe med at finde svar på følgende: I løjtnantens tale: Hvilket lærdomsideal opstilles? ... -
Obamas sejrstale
ForumindlægHello. :) Er der nogen der har hørt/set Obamas sejrstale? Hvis ja, kan i så genkende nogle virkemidler i talen? Og hvilke? Kunne være meget interessant. =) Vh. Crew -
Historieopgaven
ForumindlægHey!Skal til at skrive historieopgave og da vi skal vælge en periode som vi har gennemgået så regner jeg med at skrive om det gamle ægypten da det er det som jeg finder mest interesserant. Nærmere begrænsninger har jeg ikke gjort endnu, men det er det som jeg vil spørge jer om.Nogen der selv har ... -
Singel diff
ForumindlægJeg skal diff: - (2/( x (kvadratrod x))) Dette volder mig lidt problemer. Jeg har forsøgt på mange måder: 1) 1/x * 2/ (kvadx) = 1/x * (-1 x^(-3/2) = -x^-2-x^-3/2 2) 2/x x^-(0,5) 2/x(-0,5)x^(-3/2) x^1* x^(-3/2) = x^5/2 Dette er forkert... da det skulle give 3x^-5/2 Håber på et svar! På forhånd tak! -
Tangens + logaritme
ForumindlægHej. Er der nogle der gider og kontrollere disse resultater. a) Bestem samtlige løsninger tan(X) = 2,5 x = R Løsning: (68 + z * pi)68 grader fordi tan (68) = 2,5 og Z der angiver et naturligt tal. Er i tvivl om jeg skal bruge pi, eller 180. b) Løs ligningen 2 * e^3x = 8 og x = R ... -
R og S sætninger for Heptan og Bromvand
ForumindlægMin klasse lavede et forsøg med substitution med Heptan og Bromvand, men glemte at skrive ting ned om sikkerheden... ups. Så hvor finder jeg R og S sætningerne samt faresymbolerne for Heptan og Bromvand? -
hvordan oversættes det
ForumindlægJeg kan godt se at du et kommet ind i et meget vanskligt dilema der.nemlig din kæreste eller familien.H -
Bryningsloven
ForumindlægHey.. Jeg er kørt lidt fast i denne opgave. Hvilke formler skal jeg bruge? En projektør står på kanten af et 4 meter dybt bassin. Den er anbragt 1 meter over vandoverfladen og lyser i en sådan retning, at den danner en lysplet på vandoverfladen 2 meter fra bassinkanten og en lysplet på bundeni af... -
DIABETES 2
Forumindlæger ved at skrive SSO og er lidt itvivl om noget når man får diabetes 2 skyldes det ofte for højt blodsukker, og bugspytskirtlen kan ikke når at følge med til at lave insulin... men mit spørgsmål er så.. hvad er det der sker når man får for højt blodsukker.. hva sker der i kroppen? for når man h... -
Fodnoter eller i parentes?
ForumindlægNår man har over 20 citater, synes i så det er bedst at de er i parentes med forfatter, titel og sidetal, eller synes i de alle skal være som fodoter? nederst på siden. -
radianer og grader!!?? - Opgave om Venus
ForumindlægHej! jeg er blevet bedt om at løse følgende opgave: Bestemme Venus' vinkelhastighed, fart i banen og centripetalacceleration. Men jeg kan bare ikke få det til at passe. jeg har fundet at radius r er 108,2*10^6 km og omløbstiden T er 224 døgn og 17 timer og har gjort følgende. V = (2*pi*r) / T... -
Er brugen af implikation og biimplikation korrekt?
ForumindlægHej :-) Jeg skriver studieretningsprojekt i international økonomi og matematik og har forsøgt at benytte korrekte matematiske symboler. Jeg er dog i tvivl, om jeg har brugt implikation og biimplikatioin korrekt. Er dette korrekt: (1) C=C0+c(Y-t*Y)⇔C=C0+cY-ctY⇔C=C0+c(1-t)Y (2) C=C0+c(1-t... -
300 ord tak!
ForumindlægHej er der en, der gider skrive 300 ord om frihed... bare så lidt generelt - altså fuldstændigt ligemeget om den ene eller anden form for frihed. Jeg skal bruge det til min stil, bare 300 ord. Tak! :-) -
sexologi
Forumindlæghej . er der nogen der kender bogen "biologibogen". vi skal op i sexologi i den bog på torsdag, men jeg forstår ikke helt kvinders menstruationscyklus. jeg har fået fortalt at det er vigtigt at kunne den. altså hvornår LH og FSH skifterr og hvordan de laver negativ og positiv feedback. ... -
Projekt - Selvmord
ForumindlægHey alle sammen. Jeg går i 9 klasse og som alle andre skal jeg igennem en projekt, Jeg har valgt om at have om selvmord, da vores overemne er Det dyrebar liv. Min problemformulering lyder sådan her: Vi lever i et samfund hvor vi ikke mangler nogle former for matrialegoder, og hvor de fleste m... -
fibonacci
ForumindlægJeg prøver igenJeg skal bevise følgende formel:Når der skrives n, burde det være med sænket skrift og det gælder også når det står +/- 1 efterFn*Fn+1-Fn^2=Fn*Fn-1så sætter jeg Fn uden for (), og dividere med Fn så det kommer til at se således ud:Fn+1 - Fn^2 = Fn-1og nu er jeg igen lost...
