Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 16201 til 16220 af 20599
-
Sphingomyelin/sphingolipid
ForumindlægHej :) Sidder ligesom så mange andre og knokler med min SRP. Nu er jeg kommet til, at jeg skal skrive noget om de kemiske egenskaber og kemiske sammensætninger for sphingomyelin (sphingolipid). Er der en der ved noget om det? eller kender en god site hvor jeg kan finde noget om det? Håber der er ... -
Den specielle relativitetsteori
ForumindlægHej. Jeg er i øjeblikket i gang med at skrive SRP om den specielle relativitetsteori og i min problemformulering indgår der dette: Brug firevektorer til at gennemgå Lorentz transformationen og beskriv sammenhængen med matricer. Jeg har dog lidt svært ved at forstå hvordan jeg skal gennemgå Lore... -
Er Helle Helle minimalistisk?
ForumindlægHej Folkens, Jeg er ved at skrive SRP og jeg kunne godt tænke mig at høre bud fra jer på, om hvor vidt man kan kalde Helle Helle for en minimalistisk forfatter eller ej. Det ville glæde mig at høre både argumentationer for og imod. Svar hurtigst muligst :) God Jul og Godt Nytår Tinski <3 -
Pyramideteorie
ForumindlægJeg skal analysere Bent Heick Hansens pyramideteorie. Jeg har ledt efter den på nettet og jeg kan overhovedet ingen steder finde ud af hvad den går ud på?!? Er der nogle der kan hjælpe mig lidt på vej? Biblioteket har en bog der omhandler emnet, men den er først hjemme om 2-3 måneder :S Jeg har... -
analyse af harold pinter - the lover
Forumindlægjeg er ved at skrive SRP opgave men har problemer med min struktur i min analyse af harold pinter's the lover. er der måske nogen der har arbejdet med dette stykke absurd teater og kunne hjælpe mig med min opgave kunne det være rart. hvis i havde skrevet en tekstanalyse af stykket må i meget ... -
Længden af en matematisk side?
ForumindlægHej.. Jeg skriver i matematik/musik i min SRP, men lige meget hvor jeg kigger, kan jeg ikke finde noget om hvor mange anslag en matematisk side udgør, da den jo er kortere end en almindelig side, der er 2400 anslag. Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe, jeg panikker lidt, da det er ret væse... -
integralregning, hjææælp :(
Forumindlægjeg har fået stillet følgende sprørgsmål i min SRP: -Du skal arbejde med følgende matematiske legemer: En rektangulær kasse, en cylinder, en kegle/keglestub og kugle.Udled de matematiske formler for rumfang og overfladeareal for disse legemer vha. integralregning. hvordan i alverden udleder jeg d... -
cancerceller
ForumindlægHej I SRP har jeg fået en problemstilling der lyder således: "Giv herefter en analyse af reguleringsafvigelser, som optræder hos celler, der udvikler sig til cancerceller" Min spørgsmål er så hvordan skal jeg lave en analyse jeg ved jeg kan redegører for at der sker mutationer de og de ... -
Hjælp til smuk matematik :)
ForumindlægHej. Jeg har i forbindelse med min srp, udledt den idelle linseform. Jeg er dog i tvivl om det jeg har skrevet er forståeligt nok, og vil gerne høre om der var nogle, som ikke kunne tænke sig at læse den igennem? Her ligger udledningen: http://peecee.dk/upload/view/211336 Jeg kan fortæller, at je... -
fortæller?! rend mig i traditionerne
Forumindlægjeg skriver SRP om panduros "rend mig i traditionerne" og vil rigtig gerne have hjælp til: Hvem fortæller David sin historie til? - øjensynligt en medpatient, men han fortsætter med at fortælle efter han bliver udskrevet fra 'sanatoriet'? og hvor ses det i teksten? (andet at han... -
diskussions problem --Hjælp please
Forumindlæghej jeg sidder nu og skal til at skrive min diskussion til min SRP. mit emne er matematik i det gamle egypten. mit spørgsmål hedder: analyser matematikkens rolle i det egyptiske samfund og diskuter matematikkens betydning for civilisationen. - er virkelig på bar bund om hva jeg ska diskutere så... -
Bevægelsesanalyse af svømmestilarten crawl
ForumindlægHej alle Jeg er ved at skrive SRP og skal bl.a. lave en bevægelsesanalyse af svømestilarten crawl. Jeg er bare temmelig meget på bar bund, da jeg har glemt alt om hvordan man laver en bevægelsesanalyse! Kan i hjælpe mig med analysen? Og vil I prøve evt. at komme med et forslag til hvordan sådan e... -
Udledning af differentialligning
ForumindlægHejsa, i mit SRP projekt skal jeg udlede denne diff. ligning y'=k(y-yo) Jeg kan ikke rigtig komme længere end til: y'=k*y-k*yo Det skal ende med at blive y=c*(e^kx)+yo Er der nogle som evt kan hjælpe lidt med hvad jeg skal gøre på forhånd tak -
hjælp til afkølingshastighed
Forumindlæghey vil bare lige spørge om hvordan fanden man udregner afkølingshastigheden for en kugle eller en rektangulær kasse? pleease hjælå, det er et spørsmål jeg ahr fået i min SRP- pg det lyder: " Gør rede for fysikken bar varmeledning fra et legeme ved beregning af afkølingshastigheden dT/dt -
Diskussion af The Color Purple
Forumindlæghej. jeg har i min SRP formulering fået til opgave, at diskutere om The Color Purple er en feministisk roman eller blot en skildring af de sortes kår i Syden i en bestemt periode. Nogen der kan hjælpe mig, eller har forslag til at komme i gang/fortælle mig hvordan man identificerer en feministisk... -
Klage over karakter?
ForumindlægHej, jeg har lige fået min SRP karakter tilbage og er i chok. Jeg skrev i Engelsk A og Biologi A om fedme i USA. Jeg mener ikke at jeg fortjerner min karakter og har gået med tanken om at klage. Jeg har indtil onsdag så blot to dage. Er der nogen der har klaget og er det lykkedes at få en højere ... -
Please hjælp - Jeg vil klage over min opgave
ForumindlægJeg har fået min karakter for min SRP, jeg vil høre om der er nogen der vil læse den igennem, og sige hvad de synes den ligger på. Jeg er ikke tilfreds med min karakter, og vil derfor klage over den. jeg tænker jeg venter med at sige hvad jeg har fået. Opgaven er vedhæftet -
Termodynamikbøger på universitetsniveau
ForumindlægJeg skal til at skrive SRP og leder efter nogle gode termodynamikbøger. Engelsk er i orden (tysk er ikke!) ;) Udbuddet er rigtig stort iflg. bibliotek.dk, så anbefalinger på bøger eftersøges. Generelt skal bogen ikke forudsætte så meget, jeg har haft om termodynamik i både fysik og kemi men det... -
Narcissisme og Midt i en Jazztid
ForumindlægHej alle. Er der nogen af jer, der kender meget til Midt i en Jazztid af Knud Sønderbye? Jeg skal skrive SRP om narcissisme, og jeg vil gerne benytte nogen uddrag fra bogen. Er der nogen af jer, der kan udpege nogen gode kapitler eller lignende, der ville være gode til at belyse narcissisme-myte... -
Na
ForumindlægHej alle. Er der nogen af jer, der kender meget til Midt i en Jazztid af Knud Sønderbye? Jeg skal skrive SRP om narcissisme, og jeg vil gerne benytte nogen uddrag fra bogen. Er der nogen af jer, der kan udpege nogen gode kapitler eller lignende, der ville være gode til at belyse narcissisme-myte...
