Søgning på: naturfag eksamen. Resultater: 16221 til 16240 af 34450
  • Psykologi - Naturvidenskabelig metode

    Forumindlæg
    Hej venner, Jeg har i min AT synopsis brugt dansk som humanistisk metode. Men, hvordan inddrager jeg psykologi som en naturvidenskabelig metode, når jeg kun har læst noveller? (Jeg har også gjort brug af teorien, adfærdspsykologi) vh,
  • Andengrads ploynomier (Det gyldne snit)

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er ved at forberede mig til mundtlig matematik. Jeg skal gøre rede for det gyldne snit, men ved simpelhen ikke hvad det er. Nogle der kan hjælpe?
  • Besættelsestiden i Danmark

    Forumindlæg
    Hej. Jeg trak som overskriften siger : Besættelsestiden i Danmark d. 29 august 1943. Mit problem er jeg ved ikke hvad jeg skal sådan præcis skal fortælle om :s Jeg kan heller ikk finde kilder :s skal man have kilder? og skal man inddrage de kilder man har læst på skolen? hvordan skal jeg frem...
  • Trekant

    Forumindlæg
    Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvad skal skal komme ind på her: "Gør rede for midtnormaler og højder i en vilkårlig trekant. Gør ligeledes rede for beregning af kendte stykker i retvinklet trekant og for beregning af ukendte stykker i ligebenet trekant"
  • Eksempler på anvendelse af sinusrelationerne

    Forumindlæg
    Hej alle Hvad menes der med, at jeg skal give eksempler på anvendele af sinusrelationerne? Kan i komme med et par eksempler?
  • Enzymatisk reaktioner i kroppen

    Forumindlæg
    Heej. :) Er der nogen der kan give mig eksempler på forskellige enzymatiske reaktioner i kroppen og hvordan disse reaktioner kan reguleres? Mange tak på forhånd. Er helt lost.. :)
  • Hjælp til produkt

    Forumindlæg
    Hej, min makker og jeg er begyndt på vores afgangseksamen i 9. klasse. Vores overemne er "vendepunkter" og vores underemne er "sikkerhedens udvikling efter terrorangreb i Danmark" Problemstillingen lyder på: "Det undrer os at der kunne ske et terrorangreb i Danmark på t...
  • bevis?

    Forumindlæg
    jeg skal bevise at f(x)=x2 er differentiabel med f´(x)=2x hvordan skal man bevise at den er det..
  • Hvornår har I sommerferie? :P

    Forumindlæg
    Hej alle sammen i studieportalen :) Hvornår har I sommerferie ? :D
  • Er jeg fortabt !

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg er færdig med 2.g og har faktisk nu dumpet to fag, et på c og et på b og min snit ligger ca. på 3,2 efter alt. Jeg er så bange for ikke at komme videre i 3.g og aldrig kan få mig en studenterbevis !.. Kan jeg så godt tage nogle fag på VUC hf-enkelt fag også bruge de fag og kra...
  • Redegørelse for eksponentialfunktionerne

    Forumindlæg
    Hej, jeg leder efter en ligefrem redegørelse for eksponentialfunktionerne, da jeg ikke synes at kunne finde nogen på google.
  • Dumpet/bestået???

    Forumindlæg
    Jeg har dumpet matematik A. Men bestod sidste år med fine karakter. Har jeg så bestået matematik A?
  • Er STX for svært

    Forumindlæg
    Hej, Jeg går i 10 og får 7 i alt undtagen matematik, der får jeg 4, ville STX være for svært, og hvad linje skal jeg vælge hvis det var STX jeg vælger?
  • forhøjelse af gennemsnit

    Forumindlæg
    Hvis man i 2.g står med et gennemsnit af afsluttede fag på 8,1, er det helt umuligt at forhøje sit gennemsnit til cirka 9,8 til 3.g? Det er jo næsten to karakter højere... Er der nogen der har prøvet at forhøje sit gennemsnit så meget i løbet af et år og tog det meget indsats?
  • Ang. sammenhæng ml. HF og STX

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg overvejede om det kunne bring fordele at flytte fra stx efter 1 år og tage HF når man snakker gennemsnit.. Det generelle spørgsmål er: tæller mine karakterer fra 1. g på stx i mit endelige gennemsnit hvis jeg flytter til HF?! Eller starter man fra nul af? Tusinde tak
  • Kemi & Fysik

    Forumindlæg
    Hejsa. Hvor længe er forberedelsestiden til mundtlig kemi og fysik b- niveau?
  • Matematik Aflevering - hjælp!

    Forumindlæg
    jeg har brug for hjælp til : 'Omskriv - hvor det er muligt - nedenstående udtryk til kvadratet på en to-leddet størrelse: 1: a2+10+4b2+4ab 2: 9-6a+a2 3:6ab+b2-12+16a2-8ab 4:(a+b)(a-b)+10b2+6ab HÅBER PÅ I KAN HJÆLPE! :-)
  • K(n,r) formel

    Forumindlæg
    kan simpelthen ikke finde ud af denne opgave nogen som kan hjælpe? tak på forhånd! Min opgave lyder således k(n,r) kan beregnes via formel. Udregn k (5,2) og forklar hvad k(5,2) betyder.
  • Gymnasie karakter

    Forumindlæg
    Hej Hej jeg går på en hhx uden fysik, kemi eller biologi er det så muligt at komme på læge uddanselsen. Hvilke karakter er det der gælder. Er det første år der gælder eller det sidste år karakter? Hvor får jeg mine afluttende karakter gennemsnit fra. Er det alle tre år sammen lagt? Hvad er, ...
  • Lærerfaglig analyse

    Forumindlæg
    Hej - jeg sidder og er i gang med min dansk opgave, fra lærerseminariet. Jeg skal lave en lærerfaglig analyse af teksten "killinger", men jeg ved ikke helt præcist hvad en LÆRERFAGLIG ANALYSE er! Er der nogle der kan hjælpe mig :-)?