Projektopgaven (9. kl.)

Hjælp til produkt

20. februar 2020 af Jonas1704

Hej, min makker og jeg er begyndt på vores afgangseksamen i 9. klasse. Vores overemne er "vendepunkter" og vores underemne er "sikkerhedens udvikling efter terrorangreb i Danmark"

Problemstillingen lyder på:

"Det undrer os at der kunne ske et terrorangreb i Danmark på trods af, at man i DK i 2002 lavede en anti-terrorlov og i 2006 lavede en terrorpakke. derfor vil vi undersøge hvorfor de her love er kommet, hvad der gøres i dag, og hvordan det kunne lade sig gøre at lave terror ved krudttønden, derfor vil vi vurdere om det har gjort Danmark mere sikker eller om det er nødvendigt med mere sikkerhed i Danmark. Til slut vil vi komme med nogle forslag til hvordan vi kan øge sikkerheden i Danmark med henblik på terror i fremtiden."

Vi håber i kan give en venlig hånd.

VH Anders og Jonas


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. februar 2020 af Moderatoren

Hvad fandt I ud af sidste gang?

https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1909301

Kan I ikke bruge nogle af de erfaringer, som I gjorde jer der?


Svar #2
20. februar 2020 af Jonas1704

Sidste gang blev det et virkeligt tynd produkt, siges der fra mine lærer, men har du et forslag til hvis vi vil lave en film fx, om hvordan det skal være, eller en anden indgang du kan give til at give os inspirration?


Brugbart svar (0)

Svar #3
20. februar 2020 af Moderatoren

Ok, så ved I hvert fald, hvad I ikke skal gøre :) 

Jeg kender ikke lige til den eksamen der? Hvad er det for en? I hviket fag er det?

I kan vel filme en film, som viser sikkerhedens udvikling efter terrorangreb i Danmark?


Svar #4
20. februar 2020 af Jonas1704

Det er jo bare projektopgave og har vi os tænkt lidt over, men kunne det så være en tidslinje hvor man forklare hvad der blev ændret på det tidspunkt fx. Efter krudttønden og 9/11

Skriv et svar til: Hjælp til produkt

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.