Søgning på: matematik 1g. Resultater: 16261 til 16280 af 32350
-
Grænseværdi
ForumindlægHej alle. Ville bare gerne vide hvad man skal bruge: - mængdelære til? - Hvorfor skal man vide hvad en følge nærmer sig (grænseværdi)? -
Er der nogen som kender denne side
ForumindlægHej Vil bare lige høre om der er nogen her som kender www.restudy.dk De tilbyder videoundervisning af gymnasiefag til nogle skoler men ikke min :( og vil bare lige høre om der er nogen som kender til det. Har hørt at kvaliteten skulle være noget bedre end det man kan finde andre steder -
MAT C til MAT A?
ForumindlægEr det muligt at supplere MAT C op til A-niveau henover foråret/sommerferien, og i så fald hvordan? -
trigonometri
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denne her opgave? :) c) Vi ser nu på en retvinklet trekant DEF, hvor Vinkel F=90 grader, Vinkel E = 48grader og e=6 cm. Udregn længden af den anden katete og hypotenusen. -
Eksponentiel udvikling (haster!)
ForumindlægHej En person har indtaget amfetamin. Mængden af amfetamin i kroppen kan beskrives ved modellen y = 15 x 0,84x x er tiden efter indtagelsen (målt i timer), y er amfetaminmængden i kroppen. Skal fortælle hvad tallene 15 og 0,84 er 0,84 fortæller den ikke at mængden af amfetamin falder 0,84 %? Hvad... -
Bestem vinkel af trekant
ForumindlægHej jeg er igang med en opgave, men sidder lidt fast, er der en der kan hjælpe med følgende spg: Stængerne, der går mellem B og C samt mellem C og E, danner den spidse vinkel v, se figur 5. h) Bestem v. Data: A(0 ; 705), B(870 ; 910), C(1620 ; 645), D(2150 ; 710) og E(1190 ; yE) Tak p... -
Cosinusrelationer
ForumindlægHej folkens, det er anden gang jeg lægger denne opgave op, jeg fik ikke så meget hjælp ved den første. er der nogle der kan hjælpe med nogle formler og udregninger. Tak på forhånd -
Binomialforsøg
ForumindlægHej, er der en som kan hjælpe mig med denne opgave? Eller har et link til en forklaring af det? Mange tak på forhånd -
Hvad er Fysik og Kemi
ForumindlægHej jeg overvejer om jeg skal tag Fysik 0-B og Kemi C-B men jeg ved ikke helt hvordan Fysik foregår og hvad man kan forvente af det, og kemien hvad er forskellen på C og B. på forhånd tak for et svar -
Fuld HF, hf-enkeltfag, eksamensbevis
ForumindlægHej Er der nogle har taget en fuld hf via enkeltfag? Jeg vil gerne se hvordan beviset ser ud, hvis nogle vil uploaded. Jeg tænker mere på hvor mange fag man skal have for at få en fuld HF gennem enkeltfag -
Værdimængden
ForumindlægHej alle sammen :) Kan nogen muligvis hjælpe mig med at forklare, hvordan differentialregning kan bruges til at bestemme værdimængden for en funktion. -
sandsynlighedsregning
ForumindlægHej. Er der nogle der ved hvordan man løser denne opgave? I en hf-klasse med 28 elever har alle eleverne besvaret en opgave. Ved lodtrækning vælges 2 blandt de 28 elever til at fremlægge deres besvarelser. a) Hvor mange muligheder er der for at vælge 2 elever blandt 28 elever, når rækkefølgen i... -
pizza opgave
ForumindlægDet handler om pizza. Det er hele opgaven fra 3.2 til 3.5 3.2 her skal jeg lave et diagram over stor en del der spist pizza i hver aldersgruppe? Er i tvivl om det er cirkeldiagram eller histogram jeg skal lave? Skal jeg plotte alle data ind, også vælge cirkel i Excel? Og er det hele data jeg ska... -
amish please hjælp
Forumindlæghvilke fag har de i skolen. undervisiningen-- -
Grupperede observationer
ForumindlægJa lidt nej 1 1 6 1 2 0 0 8 3 0 4 4 4 3 3 2 5 4 4 0 6 0 4 4 7 6 0 2 8 6 0 2 9 1 5 2 10 3 2 3 11 3 4 1 Hvordan kan jeg lave en "grupperede observationer" ud fra de tal der bliver vist?? Der er 3 ... -
løsning til opgavesættet
Forumindlægnogen der har eller ved om løsningerne findes til netop dette sæt http://uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130524_1stx131-MATn_A.ashx har kigget på studienet men der var intet -
Jeg skal vælge snart, og ved ikke hvad jeg vil
ForumindlægHej Jeg går på HTX og skal vælge mellem en Tek/design studieretning eller en BioTek/Mat Studie retning. Er BioTek eksammen svær? Jeg er ikke så god til kemi, så det er derfor jeg spørger -
Isolering af t...
ForumindlægHejsa, fik hjælp forleden, men nu er jeg gået i stå igen. 1000 = 2000/1+39* e-0,1*t Nu skal vi isolere t: 1000 = 2000/1+39*e e-0,1*t Vi ganger over kors: 1+39·e-0,1t = 2000/1000 = 2 , isoler 39·e-0,1t : 39·e-0,1t = 2-1 = 1 , isoler e-0,1t : e-0,1t = 1/39 Og tager nu ln på b... -
differentialkvotient - bevis..
ForumindlægHej Jeg sidder og læser til eksamen og er blevet lidt i tvivl om et par ting.. Jeg har fået stillet til opgave at gøre rede for begrebet differentialkvotient og ønsker at lave et bevis, men findes der et bevis der kan svare på denne opgave? jeg har fundet andre beviser - eksempelvis differential... -
Enkelt spørgsmål
ForumindlægHvis man har haft naturfag i gymnasiet, har man så automatisk haft fysik og kemi på et eller andet niveau??
