Søgning på: matematik 1g. Resultater: 16281 til 16300 af 32350
-
videregående uddannelse: gennemsnit?
Forumindlæghej allesammen Jeg er i gang med en 2-årig hf og bliver færdig til næste sommer. Min drøm er at læse medicin bagefter. Nu har jeg læst rigtig meget på ug.dk og ved, hvilke fag jeg skal have. Men jeg er lidt usikker med henhold til gennemsnitten som står på hjemmesiden. Jeg ved at jeg ikke skal h... -
Sider der er nyttige til skolen :)
ForumindlægHej Jeg vil gerne have at vi skriver link til det sider som er gode at have når man går i skole. På det måde giver vi det vi ved til andre og får noget nyt :) Jeg starter! frividen.dk studienet.dk opgaver.com fysiknoter.dk notenet.dk godekaraterer.dk så det jeres tur ! :D -
Kvadratisk programmering(maksimums punkt, friemaks etc)
ForumindlægAltså når man tegner begrænsningerne i kvadratisk programmering, så får man et mulighedsområde. Hvis ellipsens centrum f.eks. ligger uden for dette område, så skal man indsætte den tætteste linje på y's plads i f(x,y), og differentiere etc. Mit første spørgsmål er, hvad nu hvis denne ligne he... -
TI-89 sælges
ForumindlægJeg sælger min TI-89 lommeregner til 950 kr. Den er brugt men fungerer perfekt. Datakabel og manual medfølger. Skriv en e-mail hvis du er interresseret: [email protected] -
hvordan laver jeg linjeskift i latex?
Forumindlæg^^ -
Bestem en grafs skæringspunkt med x-akse.
ForumindlægFunktionen g er defineret med regneforskriften g(x)=x-√x, hvor x≥0. Hvordan bestemmer jeg grafens skæringspunkter med x-aksen? Håber meget, at I kan hjælpe mig :) -
Hvad gør jeg galt
Forumindlægløs den komplekse andengradsligning: z^2 - 2iz -(1+i) 0 0 Vi får z = (-(-2i)+-kvdr(4-4+4i))/2 = i +-kvdr(4i) Kvdr(4i) = +-kvdr(2) +-ikvdr(2) Som indsat i formlen for z giver: z = i + kvdr(2) + ikvdr(2) = kvdr(2) + i(1+kvdr(2)) V z = i - kvdr(2) - ikvdr(2) = -kvdr(2) + i(1-kvdr(2)) Men... -
Bestem konstant a
ForumindlægHej, jeg er gået i stå ved denne opgave, og vil gerne have hjælp til at vide hvad jeg skal bruge af formler eller hvad jeg skal gøre for at løse disse opgaver.. Håber der nogen som kan hjælpe!! Bestem konstanten a i hvert af følgende tilfælde, så de to linjer bliver parallelle. a. y =... -
Afrunding (9.klasse)
ForumindlægJeg har en opgave som lyder, afrund til nærmeste 25-øre: 1. 112,87 = ________ 2. 45,68 = ________ Jeg har fået 1´eren til at give 113,00 Og 2´eren har jeg fået il 45,75 Jeg ville lige spørge om det er rigtigt??? Fordi jeg er lidt usikker nu hvor der står 25-øre.. -
aksiomatisk metode?
ForumindlægHvad betyder aksiomatisk metode? -
Bevis af Keplers love?
ForumindlægJeg har virklig brug for hjælp til at kunne bevise keplers 2. og 3. lov. Jeg har prøvet at læse mig frem forskellige steder, men synes ikke rigtig jeg kommer nogen vejne med det. Så er der en der har en nogenlunde simpel måde at forklare det på, for jeg fatter det bare ikke. På forhånd tak! -
Ligning
ForumindlægJeg har en ligning og dette er heller ikke min stærke side. Så håber jeg kan få et los i r*ven, så jeg kan få genopfrisket det. 1,5x + 4,5 = 2,5x Hvordan får jeg lige et resultat ud af den? -
SRP Emne Mat A His A
Forumindlæghey jeg skal skrive srp og har valgt fagene mattematik A og historie A. Nogle der har nogle gode emner inden for noget som ligestilling, racisme, homofobi. Det er nemmelig noget der intrersere mig, men skal have Mat med pga min linje :-) -
problemregning
Forumindlæger der nogle her, der ved hvor man kan finde selve opgavesættet til problemløsning Maj 2011, skal bruge det til noget i skolen på forhånd tak for hjælpen -
Kortfattet gennemgang af differentialligninger og uddybning af forberedelsesmaterialet?
ForumindlægJeg er selvstuderende og har slacket lidt af på disse 2 emner, og min skriftlige eksamen ligger her den 24. maj. Jeg har desuden en opmærksomhedsforstyrrelse. Forklaringerne i min bog er meget lange og opbygger ikke et ordenligt fundament før den begynder at smide eksempel efter eksempel i hovede... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej jeg skal til optagelsesprøve i morgen og er ret nervøs . Jeg ville lige spørger om , hvad det er man skal have med til optagelsesprøven må man evt. have børger eller hjælpemidler med ( tæller bøger med som hjælpemidler)? . Jeg har aldrig været til sådan noget før, af den grund har jeg ti... -
Kunstnerisk fag på C-niveau i 2. eller 3.g - Er det muligt?
ForumindlægHej SP, Det er måske et underligt spørgsmål jeg stiller, men jeg vil gerne vide, om det er muligt at vælge et andet kunstnerisk fag på C-niveau i 2. eller 3.g, selvom man allerede har et kunstnerisk fag på C-niveau i 1.g. Hvis dette er muligt, bliver årskarakteren (og eksamenskarakteren) i 1.g s... -
Et eksempel på en eksponentiel model
ForumindlægEt eksempel på en eksponentiel model – dvs. en model (regneforskrift) som er fremkommet ud fra tal fra ”virkeligheden”. -
Bogen Trash
ForumindlægHej er der noglen der hved hvornår point of no return er i boger Trash af forfatteren andy mulligan -
Karakterer til skriftlig fysik a-niveau eksamen
ForumindlægJeg har været til Fysik skr. eksamen i dag, og nu prøver jeg at finde ud af hvilken karakter jeg mon får. Men er der nogen der kender til pointsystemet og tilhørende karakterer? Er der f.eks. 10 point pr. fuldstændigt korrekte svar? Og hvilken karakter giver f.eks. 80 point? (hvis det overhove...
