Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 16341 til 16360 af 119569
-
Hvordan er grundforløbet?
ForumindlægHej folkens. Jeg skal starte på stx efter ferien, og jeg er ret nysgerrig. Hvordan er grundforløbet egentligt? Er det svært? Er det sjovt? Er det måske en blanding? Hvad kan jeg forvente i det hele taget? Tak på forhånd. -
Matematik A maj 2013 opgave 6 uden hjælpemidler
ForumindlægOpgave 6 uden hjælpemidler fra sættet 29. maj 2013: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130529%20GL%20Matematik%20A%20stx%2029%20maj%202013.ashx Har p... -
Nogen, der ved hvorfor det er B og ikke D? Tilfældigt tocifret tal blandt 10-99. Ombytning af cifre.
ForumindlægVælg ved lodtrækning et tilfældigt tocifret tal (dvs. et tal blandt tallene 10, 11,... , 99). Byt derefter cifrene om. Hvad er sandsynligheden for at det fremkomne tal er større end det udtrukne? A) 50 % B) 40 % C) D) E) Jeg fik D, men det er B. Min tankegang var: der er 12,13,14,15,16,17,1... -
Valgfag
ForumindlægJeg læste i et indlæg at man højest kunne vælge 3 fag på A-niveau ud over de obligatoriske når man skal vælge valgfag på gymnasiet. Hvor mange forskellige valgfag kan man egentlig maks. vælge på hvert af de 3 niveauer?Jeg skal selv gå på HTX (de obligatoriske A-niveauer er dansk og teknik) og har... -
Gymnasiestart!
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal starte på gymnasiet her om et par dage, hvilket bliver helt nyt. Dog har jeg nogle spørgsmål ang. første skoledag. Hvad skal jeg egentlig medbringe (stor taske m.m), synes det er ret underligt, at der ikke står andet end, 2'gere og 3'gere kommer til at underhol... -
ang. årskarakter og eksamenskarakter
ForumindlægHej. Tæller både årskarakter og eksamenskarakter med i ens gennemsnit ? altså hvis jeg nu får 7 i Samf C i årskarakter og jeg har får 7 til eksamen, tæller så begge mine karakter med i mit gennemsnit ? Mia -
Eksamen, hvordan?
ForumindlægHvordan er det at det foregår til mundtlig matematik eksamen? Må man bruge sine noter fra forberedelsen, som man må i andre fag (og hvordan man står jo med ryggen til noterne), eller skal man kunne det hele udenad, så man kigger så lidt på noterne som muligt..?Og hvad kan man sige hvis man kommer... -
HA almen spg.
ForumindlægOhoi! Jeg har da lige et par spørgsmål ang. den almene HA. Min historie: Jeg har færdiggjort en HHX i sommers med et snit på 8,4. Jeg havde tre A niveau fag EØ, ENG og IT. Færdiggjorde altså matematik på 2. år, og det gik altså ikke helt godt, kom ud med et 6 tal. Dette år arbejder jeg så, er... -
Matematikopgave
ForumindlægHej! Er der nogen, der kan forklare, hvordan nedenstående opgave kan løses? Det ville være til stor hjælp :-) Funktionen er bestemt ved f(x)=x^2+3 Punktet A(2,4) ligger i samme koordinatsystem, og punktet B(3,12) ligger på grafen. Lad C(x,f(x)) være et vilkårligt punkt på grafen. a) Bestem ... -
rettelse
ForumindlægHeysa Jeg ville være meget glad, hvis I ville kigge på det evt. rette det.. B: Indsæt den rigtige form af do I følgende sætninger: 1. You do not look very happy today. 2. I did not sleep at all last night. 3. Our new neighbours do not have any children 4. People do not smoke so much any more. ... -
Lektiehjælp ydes
ForumindlægHej, Jeg er en pige på 18 år, har en studentereksamen (STX) og er nu studerende på AAU (arkitektur og design). Jeg tilbyder lektiehjælp til biologi (C), matematik (A), kemi (B), fransk (A), engelsk (B). Normalt når jeg hjælper, er timelønnen på 100 kr., men dette kan sagtens varieres. Jeg give... -
Facitliste
ForumindlægHej Er der nogen af jer, der har en facitliste til Matematik stx august 2013? Eller kender et sted/link, hvor man kan finde facit? -
Kan man blive læge, hvis man tager dette?
ForumindlægHejsa! Bare hurtigt spørgsmål.. Hvis jeg tager studieretningen Matematik og Geografi på gymnasiet, er der stadig chance for, at jeg kan blive læge? Eller skal det være Matematik,Fysik,Kemi? Hvis jeg vil være læge, er der chance for at blive det med disse karakter i folkeskolen? Ma... -
Årskarakters betydning
ForumindlægHej alle Der er en lille ting jeg er blevet i tvivl om. Jeg går på STX og har lige været oppe i fysik og fik et 10-tal, min årskarakter lå på et 7-tal. Mit gennemsnit i fysik vil blive regnet ud fra begge karakter, ikke sandt ? Men det jeg så tænker på er de fag jeg f.eks. har på A-niveau. Altså ... -
Hjælp jeg skal lave en synopsis af mellemøsten fra kold krig til kulturkonflikt. Historie B niveau, men jeg er helt fortabt har virkelige brug for hjælp.
ForumindlægHjælp jeg skal lave en synopsis af mellemøsten fra kold krig til kulturkonflikt. Historie B niveau, men jeg er helt fortabt har virkelige brug for hjælp. Tusind tak -
Jeg får dårligere årskarakter er det fordi jeg er en indvandre elev?
ForumindlægJeg har gået på HTX i 2.g hvor jeg gik på naturvidenskabelig linje hvor jeg havde Matematik på A , Fysik A osv. men jeg droppede ud pga. depression og nu går jeg på 2-årige STX ( jeg går lige nu i 1.g ) og i dag (Den 1. 30) Fik jeg 00 til årskarakter til Matematik (A) og Fysik (B) både skriftli... -
2-årig hf?
ForumindlægHej jeg ville spørge om der er nogen her der har gået på 2årig hf? er det hårdere en stx tror i? har du haft matematik på A niveau ? hvis ja - vard et sindsygt hårdt? har man flere timer end på stx? jeg overvejer nemlig at sende en ansøgning ind til et hf og vil gerne have mat på A, fysik på ... -
Bestemme ukendte sider!
ForumindlægJeg har en trekant ABC hvori vinkel C er 90 grader og siden b=4 derudover er vinkelhalveringslinjen Va = 4! Hvordan finder jeg resten af siderne samt vinklerne? Det der driller mig er vinkelhalveringslinjen! Hvorfor en vinkelhalveringslinje i denne situation?? -
kvote 2 -snit
ForumindlægHej. Jeg overvejer at søge ind på medicin på AU via kvote 2. Så vidt jeg ved så kigger de på ens snit i følgende fag (jeg blev færdig på stx i 2009) : Dansk AEngelsk BMatematik AFysik BKemi B eller Bioteknologi AMit spørgsmål er så om hvis jeg f.eks. tager matematik (jeg fik 10 i gymnasiet både ... -
Integraler
ForumindlægJeg går på stx 1. g. Jeg har set integraler i en masse opgaver her ude, men hvornår lærer man normalt om integraler? På forhånd tak!
