Debat

Jeg får dårligere årskarakter er det fordi jeg er en indvandre elev?

30. januar 2018 af Helene03

Jeg har gået på HTX i 2.g hvor jeg gik på naturvidenskabelig linje hvor jeg havde Matematik på A , Fysik A osv.

men jeg droppede ud pga. depression og nu går jeg på 2-årige STX  ( jeg går lige nu i 1.g ) og i dag (Den 1. 30) Fik jeg 00 til årskarakter til Matematik (A) og Fysik (B) både skriftligt og mundtligt  hvilket gav slet ikke nogen meaninger fordi at i 2.g.  på HTX der fik jeg 2,4 og 7 til årskarakter til Matematik og Fysik.både skriftligt og mundtligt 

Nu indser jeg at jeg har begået et kæmpe fejl at skifte gym selvom jeg var mere aktive end jeg var på htx fik jeg stadigvæk 00,  Kunne det være fordi jeg er indvandre ? !! 


Svar #1
30. januar 2018 af Helene03

#0

Jeg har gået på HTX i 2.g hvor jeg gik på naturvidenskabelig linje hvor jeg havde Matematik på A , Fysik A osv.

men jeg droppede ud pga. depression og nu går jeg på 2-årige STX  ( jeg går lige nu i 1.g ) og i dag (Den 1. 30) Fik jeg 00 til årskarakter til Matematik og Fysik både skriftligt og mundtligt  hvilket gav slet ikke nogen meaninger fordi at i 2.g.  på HTX der fik jeg 2,4 og 7 til årskarakter til Matematik og Fysik.både skriftligt og mundtligt 

Nu indser jeg at jeg har begået en kæmpe fejl at skifte gym selvom jeg var mere aktive end jeg var på htx fik jeg stadigvæk 00,  Kunne det være fordi jeg er indvandre ? !! 


Brugbart svar (0)

Svar #2
30. januar 2018 af DinMakker

Der er massere af indvandrere i min klasse og der oplever vi altså ikke at der bliver gjort forskel med hensyn til karaktergivningen. 

Du kunne evt. snakke med din lære om det. Jeg er sikker på at de med glæde vil give dig en begrundelse for hvorfor de mener at du ligger til den karakter de nu har givet dig :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
30. januar 2018 af fosfor

Fejlbedømte karakter rammer alle slags mennesker.


Brugbart svar (0)

Svar #4
01. april 2018 af Mathian

Man får ikke en god karakter for at være "aktiv" eller fordi du afleverer opgaverne. Man får karakter for det gode man siger og kvaliteten af ens opgaver. 2+2=4 bliver ikke ugyldigt af du er indvandre. Jeg vil bedrage dig, hvis jeg opfordrede dig til at skifte skole eller underviser, du er nød til at arbejde hårdt og spørge din underviser hvordan du kan klatre op ad stigen.  Jeg kender personligt en indvandre som havde alle odds imod hende i form af baggrund og ressourcer hjemmefra, men hårdt arbejde gav hende en af skolens bedste gennemsnit. Så det kan lade sig gøre. Du skal svare rigtigt, ikke bare svare, og du må søge hjælp. Jeg kæmper også med MAT A og SP har været en frelse. Masser af godhjertet kompetente mennesker som er villig til at hjælpe dig. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
01. april 2018 af Mathian

Restudy er også en god side 


Skriv et svar til: Jeg får dårligere årskarakter er det fordi jeg er en indvandre elev?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.