Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 16361 til 16380 af 43092
-
Optagelse på medicin
ForumindlægHej Jeg bliver færdig med min hf til sommer, og vil rigtig gerne læse medicin. Mit gennemsnit ligger på 10,3, hvilket vil sige at jeg sagtens kan søge ind via kvote 1 visse steder. Sagen er så at jeg mangler 2 fag tilbage Historie B og Engelsk B, som jeg er utrolig dårlig til, og jeg ved at d... -
Er dette godt nok til at komme på HTX i Aalborg?
ForumindlægHej, jeg har lige fået min karakterer fra terminsprøverne i 9. Klasse. Jeg er så bange for at jeg ikke kommer ind på HTX, her i Aalborg. Her er mine karakterer: Dansk, læsning 7 Dansk, retskrivning 7 Dansk, skriftlig fremstilling 4 Dansk, mundtlig 4 Matematik, matematiske fæ... -
Thanksgiving idé
ForumindlægHey du:) Er netop begyndt på mine skrivedage til AT eksamen, hvor hovedemnet som bekendt er mad og mennesker. Derfor har jeg valgt et fokus på thanskgiving i USA i fagene engelsk og historie. Problemet er bare at jeg har svært ved at finde på en god problemformúlering. I engelsk-delen (hv... -
Fagsnit
ForumindlægHej jeg vil gerne udregne mit fagsnit, da jeg gerne vil søge ind på Japanstudier på kvote 2 i Aarhus uni, men jeg har besværligheder med at beregne det og ved slet ikke om mit fagsnit er nok, tak på forhånd! Udover de specifikke adgangskrav står der som såt ikke mere om kvote 2 kriterer, så jeg... -
Oversættelse: Enkel vs. kompliceret
ForumindlægVi har fået vores første engelske aflevering for, det er en engelsk oversættelse. Mit spørgsmål er, om jeg skal prøve at gøre sproget flydende og hverdagsagtigt eller lidt avanceret og ordbogskrævende. Kan ikke lige gennemskue, hvad læreren helst vil have. Tak for hjælpen. -
Undersøg Kinas engagement i Asien
ForumindlægJeg har AT - uge og skal koble fagende Historie og naturgeografi i forhold til emnat: "Kina et I eller U land ?" I forhold til emnet vil jeg gerne høre om der er nogle som han hjælpe mig med at svare på følgende spørgsmål : Er der nogle som ved hvilken sammenhæng der er mellem Kina og... -
synopsis
ForumindlægHvad er en synopsis. Skal jeg bare lave en rapport også fremlægge i powerpoint til eksamen ?? -
HHX???
ForumindlægJeg vil gerne være advokat, kan jeg så godt gå på hhx? :D - og hvilken retning? -
Monsunen?
ForumindlægHej med jer! :) Jeg har et lille problem med min geografi rapport om Indien, i de papire som jeg har fået står der en masse om monsunen, hvad hytten er dog det? Wickipedia siger intet om det :/ -
morale???
Forumindlægvil i ikke hjælpe mig med noget her. hvad synes i moralen i eventyret snehvide er.?? -
Da Vinci Mysteriet?
ForumindlægHej alle:D håber der er nogle der kan hjælpe med følgende spørgsmål.. synes det er lidt svært.. Diskutere hvorvidt virkelighedsreferencerne har betydning for bogen som helhed? -
sveriges statsminister.
Forumindlæghej alle sammen mig og en veninde er ved at lave en opgave om sverige vi er begge blondiner så vi er ikke så kloge, hahahah!! ej men er der nogen der ved noget om sveriges statsminister??? hurtigt svar tak.... ;-) -
Minimalistisk skrivestil...??
ForumindlægHey derude...Sidder midt i danskopgaven (1.g) og gik pludselig i stå, for da jeg skulle forklare hvorfor det var minimalistisk skrivestil sortnede det for mine øjne! -nogle der kan give en beskrivelse af minimalist skrivestil? Hvad kan jeg evt. lede efter i min roman for at bevise dette...Hjæææææ... -
København bombardement
ForumindlægHey allesammen Sidder lige og laver lektier om Københavns bombardement, og et af spørgsmålene lyder på hvorfor København bombardement var terror? Håber i kan hjælpe mig -Emma -
Romantikken
ForumindlægHej. :) Er der nogle der kan fortælle mig hvad budskabet typisk er i litteratur skrevet i romantikken? Er det "bare" nationalfølelse, hyldest til naturen/kærlighed, og fænomenernes verden vs. ideernes? Er lidt i tvivl.. -
redegørelse hvor lang??
ForumindlægJeg sidder lige med min SSO og kom til at tænke på hvor meget skal redegørelsen egentlig fylde i forhold til analysen og diskussionen? nogen, som ved det?? -
Hvilken vindretning er typisk i DK og hvorfor
ForumindlægHvilken vindretning er typisk i DK og hvorfor? Jeg ville høre om nogen af jer kunne hjælpe mig dettte spørgsmål? :S -
HC Andersen
Forumindlægjeg har fået en tekst af HC Andersen "Den lykkelige familie" og jeg kan ikke forstå den OVERHOVEDT!! HVRDAN KAN DEN TEKST RELATERE TIL HANS LIV ???? -
Hjælp til udfyldelse af ansøgning til Åbent Universitet
ForumindlægHejJeg skriver på vegne af min veninde, som ikke har mulighed for internet adgang. Hun har fået udfyldt en ansøgning til Åbent Universitet http://aabentuniversitet.hum.ku.dk/ansoeg/skema/Hun sidder med et skema, men der står Nr på. Men på selve hjemmesiden ud fra de forskellige fag, kan hun ikke ... -
Vinkeltro og arealtro
ForumindlægHejsa.... Er der nogen der kan forklare mig hvad vinkeltro og arealtro er ? tak på forhånd :-)
