Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 16401 til 16420 af 156338
-
hvad er det nu, den hedder?
Forumindlægden der model, hvor der er subjekt og objekt modtager og afsender: den med alle pilene; hvad hedder den model? har fuldstændig glemt det! -
Tutor søges hurtigt!
ForumindlægJeg er fuld gang med at læse til eksamen i matematik på lærer seminariet. Jeg har i flere måneder forberet mig, men som tiden kommer nærmere er der stadig mange matematiske problemer jeg mangler at have styr på. Da jeg samtidig læser alene kunne det være rart at få en tutor. Jeg vil betale 120,- ... -
Engelsk eksamen STX
ForumindlægHej allesammen, jeg om to dage skal op til engelsk mundtlig eksamen, ved nogenlunde hvordan selve eksamen skal foregå, er der nogen af jer som har været op i det og ved helt præcis hvordan det foregår og hvad skal man gøre og ikke gøre ?? Har i nogen gode råd ? -
enkelt fag bestået?
ForumindlægHejsa.. nu har jeg ringet rundt til alle studievejleder, min de holder åbenbart fri idag alle sammen, eller ikke er tilstede.. =/ jeg skal bruge matematik B, for at komme ind på et studie. Jeg er bestået, u skrf. matematik, og dumpet i mundtlig. men tager man gennemsnittet, så har jeg bestået f... -
fysik eksamen????
ForumindlægNogen som kan forklare hvordan fysik eksamen er i 3.g??? please -
Liberalisme
ForumindlægJeg sidder med en samfundsfags aflevering hvor jeg bl.a. skal redegøre for grundtræk i liberalismen. Jeg er dog lidt i tvivl om hvad jeg bør tage med - altså hvad er det væsentligste. Spørgsmålet er nedenfor. Redegør for grundtræk i liberalismen: Her skal I øve jer i at skrive kort og fokusere... -
Det haster lidt- Syntese/ reagens
ForumindlægJeg har brug for hjælp til 4 del opgaver. Dokumentet med opgaverne er vedhæftet, håber der er nogen der kan hjælpe. :) -
fysik c eksamen :) universets alder
ForumindlægJeg har trukket kosmologi i dag :) .. med hensyn til universets alder: T=r/v=1/hubbles konstant Jeg undrer mig over at universets alder er 1/H fordi så er alderen jo konstant, og det kan da ikke passe. -
De 3 fakulteter
ForumindlægHej Jeg er, som mange andre, igang med at lave min AT synopsis. Jeg skal bruge dansk og fysik. er der nogen der kan fortælle mig, eller give mig et link på hvad der "kendetegner" disse to fakulteter. Det er selvfølgelig Humaniore og naturvidenskab. Men Humaniore: Analyse, osv Naturviden... -
naturvidenskab i undervisningen
ForumindlægEr der nogen som ved hvornår naturvidenskaben blev en accepteret del af undervisningen i 1800-tallet? -
sekundærlitteratur til rend mig i traditionerne????
ForumindlægHej :) Jeg sidder, og er ved at skrive 2.årsopgave i dansk om romanen "Rend mig i traditionerne" af Leif Panduro. Jeg har dog utrolig svært ved at finde noget sekundærlitteratur til denne roman. Hvad kunne dette fx være?, jeg forstår nemlig ikke helt hvad jeg skal. -
skriftlig
ForumindlægHej derude, Hvilke faktorer får ens karakter i skriftlig dansk til mest at falde? - kommateringsfejl, stavefejl, ordforråd? - eller ? mvh -
SRP - Fys/His...????
ForumindlægHej derude.. Som mange andre 3.g'er skal jeg til at skrivestudieretningsprojekt. Jeg har overvejet fagkombinationen Fys/His. Er der nogle som har nogle gode ideer til et emne? Håber I kan give mig lidt inspiration... -
Verber som skal sættes i præsens
ForumindlægKan I hjælpe med at sætte disse verber (udsagnsord) i præsens (nutid)?, og forklaring af kongruensen?? -jeg har prøvet at læse på det, men synes kun at jeg finder frem til at der skal være endelsen s bag på.. Men det skal der... -
Investering og finansiering
ForumindlægHej forum. Jeg har valgt at skrive studieretningsprojekt i fagene virksomhedsøkonomi og matematik. I denne forbindelse har jeg valgt hovedområdet "Investering og finansiering". Indtil videre ser min emneafgrænsning således ud: - Beskrivelse af virksomheders investeringsmotiver og beslut... -
Beregning af statistiske sandsynligheder
ForumindlægHalløj, jeg har utrolig svært ved den her opgave om statistiske sandsynligheder, opgaven er på den vedhæftede fil, tak på forhånd :) -
Sker der noget hvis jeg ikke består årsprøven ???
ForumindlægHeej folkens, jeg går nu i 1.g, hvad nu hvis jeg får 00 i matematik årsprøven , kan jeg så risikere at gå 1.g om ?? -
Bestået eller ej?
ForumindlægHvis man i matematik årskarakter har fået i et 4 i mundt. og et 4 i skriftl. og at man i den skriftlige eksamen ikke består - har man så bestået faget eller hvordan fungerer det:)? -
Dansk skriftlig Eksam
ForumindlægHvad er vigtigt ved at skrive en dansk stil? -
elektronegativitet for mere end to stoffer
ForumindlægHej Jeg håber der er nogle der kan forklare mig, hvordan jeg beregner elektronegativiteten for et stof, der indeholder mere end to grundstoffer. fx ethanol (eller et andet) mange tak :)
