Søgning på: historie eksamen. Resultater: 16401 til 16420 af 46276
-
Troja
ForumindlægHej. er ved at skrive min 2.g opgave, men er gået i stå. skriver om troja og Heinrich Schliemann, så hvis du har noget om et af disse emner (helst troja), vil jeg meget gerne høre fra dig... -
DHO hjælp
ForumindlægJeg er ved at skrive min DHO. Jeg er nået til den analyserende del hvor jeg har læst to kilder og skrevet et referat af hver af dem. Desuden har jeg skrevet kort om forfatterne til kilderne. Herefter har jeg beskrevet hvilke sammehænge og ligheder der er mellem de to kilder og hvad grunden kan væ... -
Metoder AT?
ForumindlægHar lige haft AT, men er virkelig i tvivl om hvad der egentlig menes med metode inden for det? Hvad er det egentlig, sådan overordnet :) -
Klokken er 04.10 og jeg er færdig!
ForumindlægSå det sket. Det man i sin tid fandt usandsynligt og utilnærmeligt er nu i dette øjeblik sket: SRP er færdig. Okay, nu skal jeg heller ikke lyde alt for overskuds agtig ;) mangler stadig rette alle 20 sider igennem, skrive abstracht, konklusion, lave indholdsfortegenelse og forside. Men ork - det... -
Labour Pains
ForumindlægHej, Nogle der har læst Labour Pains af Normavenda Mathiane ( South Africa, 1990) ? Og kan være til lidt hjælp ? -
noveller
Forumindlæghvad betyder det når en novelle starter midt i det hele? -
Studietur/rejse ideer.
ForumindlægJa her i 2g. skal mig og min klasse ud at rejse. Men vi har så et budget på 3,500kr pr. person som vi må betale. Vi er så nu begyndt at finde billige men sjove steder at rejse hen. Hvor vi både kan opleve noget historisk, && science. Vores lærer vil til Italien, eller London. Men vores klasse e... -
herodot: Empirisk metode?
ForumindlægHej! Jeg har læst i mine noter at Herodot benytter sig af en empirisk metode, men jeg kan ikke huske hvad det vil sige.. Nogle der kan hjælpe? -
HASTER !En tid hvor børn var klædt som voksne, hvornår var det?
ForumindlægHEj som det fremgår af titlen har jeg svært ved at finde ud af hvornår den tid var hvor børn var klædt som voksne? Hvis der er noget der har et ca. årstla vil det bare være super... Det haster skal aflever i morgen. -
Rettelse i engelsk, tak!
ForumindlægKære venner! Er der ikke nogle der vil hjælpe med at rette anden del af min stil også.. Text 3: “Why I Travel” by Mark Moxon. Mark visited his friend who had just bought a new house. The friend’s bathroom was one hundred per cent peach. He had peach-coloured bath, a peach toilet, peach tiles on... -
Ris og ros til SRP!
ForumindlægFor alle dem der er færdige med deres SRP, og andre interesserede :) Kom med jeres umiddelbare oplevelser og følelser oven på de to ugers SRP skrivning? -
Fremtidens velfærdsamfund - samfundsfag og dansk
ForumindlægHej alle brugere Jeg er som sagt igang med AT-eksamensprojektet og mit emne er 'fremtidens velfærdssamfund'. Er der nogle af jer derude, som har nogle ideer til hvordan man kunne gå ind og behandle emnet i fagende samfundsfag og dansk?:) -
Selvvalgt værk?
ForumindlægHej, Jeg skal selv vælge en bog i dansk, hvori jeg skal lave en personkarakteritisk, samt en samtaleanalyse. Så er der nogle som kender en rigtig god bog, hvori der også er nogle go'e samtaler? Sys det er ret svært, må jeg nok sige... -
Første Verdenskrigs handlingsforløb
ForumindlægHey, Jeg tænkte på om der var nogle der kunne hjælpe mig med 1. verdenskrigs handlingsforløb. Det skal være kort og præcist, dvs med vigtige årstal/datoer. (Den skal passe ind i en synopsis) :) -
SSO
ForumindlægJeg skal skrive SSO i dansk. Tænker jeg vil analysere Tove Ditlevsens appelsiner og komme mere ind på jøderne. Hvilken retning ville i vælge udover analysen ? -
Hjælp!
ForumindlægHej Jeg har fået stillet en opgave til en tekst: "bigrafi af en snegl", som lyder på, at jeg skal lave et resumé, gør rede for teksten, beskrive sneglen, og karakterisere sneglen. Nu er problemet så bare, at jeg faktisk ikke heælt ved hvad forskellen er, og hvordan at jeg ikke bare ko... -
Hvad skal jeg vælge næste år?
ForumindlægHej, Jeg skal om 2 uger vælge hvilket gymnasium jeg skal på næste år. Jeg er stadig meget i tvivl. Jeg står mellem at vælge Niels Brock Det internationale gymnasium eller Zahles gymnasium. Jeg er meget ambiøs og vil gerne gå på et gymnasium hvor der er meget faglighed men på samme tid godt socia... -
Forklaring af Berlinmuren???
ForumindlægJeg er igang med et projekt, og jeg skal fremlægge om berlinmuren. jeg ved godt hvad det er lidt, men jeg har brug for en lidt mere detaljeret forklaring om hvordan og hvorledes det forgik. Måske om DDR og BRD? Er der nogen som kan give en forklaring på hvad DDR og BRD er? -
Hvad er/betyder Polynesien?
ForumindlægTænkte på om der nogle af jer søde menneske der kunne forklare mig hvad Polynesien er/betyder? :-). -
Polterabend - TIDEN HJÆLP :)
ForumindlægHar læst Polterabend af jan sonnergaard og vil gerne ha lidt hjælp om tiden den er skrevet i. Den er skrevet i 1997 nogen som har nogle fif til hvad jeg kan skrive om vedrørende den tid?
