Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 16401 til 16420 af 27496
-
Afgangsprøve
ForumindlægHej!Jeg skal snart op til afgangsprøve (9.klasse) i fysik, og vi er allerede begyndt at forberede os, ved at repetere forsøg!Nogle af emnerne som vi skal kunne:MagnetismeElektromagnetismeInduktion+VekselstrømSyre/BaserSalteKernefysik/RadioaktivitetMit spørgsmål er, om nogen kunne komme med et for... -
Hjælp søges!!!
ForumindlægHej... Søger hjælp til følgende:Renten er 1,25% pr. måned og der pålægges rente hver måned1) Motorcyklet betales i 3 rater: 1. rate på kr. 10.000 betales nu (købstidspunktet) 2. rate på kr. 5.000 betales om 3 måneder 3. rate på kr. 2.500 betales om et år 2) Motorcyklet betales med 12 månedlige ra... -
er der nogen der vil hjælpe..?
Forumindlæger der nogen der ved formlen for det vandholdige salt..? :) -
Reaktionskinetik
ForumindlægHey vil lige spørge om der er nogen som har gode notater til reaktionshastighed og reaktionsorden... :) -
????????????????
Forumindlægved i hvor man kan downloade gamle eksamens sæt i samfundsfag skriftlig....fordi jeg skal nemlig op til årsprøve i samfundsfag skriftlig på onsdag...kan det være at jeg måske kommer op i den de havde sidste år??????? -
Separation af de variable mht reaktions orden
ForumindlægEt billede er vedhæftet, der viser reaktionshastighedsudtryk for en første ordensreaktion. Jeg skal vise hvordan jeg fra det første udtryk kommer til det andet udtryk ved hjælp af separation af de variable (se pilen). Er der nogle der vil give en hånd.. Jeg har virkelig svært ved det her... På... -
redoxreaktioner
Forumindlæghej.Nogen der ganske kort kan gennemgå redoxreaktioner? Gerne ud fra denne reaktion:Fe++ + NO3- -> Fe+++ + NODet er mest starten jeg har svært ved (oxideringnumre).Mvh Ninna -
VEKSELSTRØM!!!ELLER KALK Er der nogen som har notater til vekselstrøm eller KALK!!
ForumindlægHar brug for notater til vekselstrøm eller kalk. Skal op i morgen!! -
Kvote 2 - Studiejob?
ForumindlægHej Under kvote 2 plejer der at stå relevant studiejob osv., men jeg har aldrig forstået det sådan helt præcist. Hvis jeg har afluttet 3.g og gerne vil søge ind på ingeniør uddannelsen byg eller integreret design, hvad kan man så lave at relevant studiejob? Hvad og hvordan kan det søges? Og hvad... -
Fedtsyre
ForumindlægHvad kan jeg mon forklare ud fra dette, hjælplige :( -
ethanols bindingstype
ForumindlægHej med jer! Er der en af jer der kan fortælle mig hvad ethanols bindingstype er? ionbinding, kovalent binding eller polær kovalent binding? Tak på forhånd :-) -
hjælp til div opgaver hurtigt
Forumindlægjeg skal finde opløsligheden af magnesiumhydroxid i 0,1 M NaOH er det rigtigt at kop=x*(0,1M+2x^)^2og hvad gør jeg så herefter?? -
Medicin - Bøger - Første semester - københavn
ForumindlægHvilke bøger læser man første semester i kbh på medicin studiet? Tak på forhånd? :) -
flerfagligt og tværfagligt
ForumindlægHej Er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen er på monofaglig, flerfaglig og tværfaglig niveau? -
Hvilken lommeregner?
ForumindlægHejsa! Jeg er startet i gymnasiet i sommers, og nu da grundforløbet er sluttet, har skolen informeret omkring, hvilken lommeregner man bør invistere i..... Jeg har matematik på A-niveau! Skolen anbefaler en TI-Nspire med tilhørende software. Jeg har dog læst lidt omkring det på nettet, og der... -
pH
ForumindlægHey, sidder med en opgave som jeg ikke rigtigt ved hvordan man løser den\n\nBeregn pH i en opløsning, der er fremstillet ved at hælde 10mL, HCL 1,00M i en 200mL målekolbe og fylde op med demineraliseret vand til stregen?? \n -
Forelæsninger
ForumindlægJEg hørte engang noget om at man kunne gå til forelæsninger/kurser, lidt ligesom på universitetet. De skulle gerne være åbne for alle. Nogle der ved, hvad det hedder? -
kovalent = enketlbinding?
ForumindlægHejsa,\njeg er lidt forvirret.\nEr kovalent binding = enkeltbinding, dobbeltbinding og tripelbindingm, eller er det bare = enkeltbinding, hvis i forstår... -
Skifte studieretning/gymnasium?
ForumindlægJeg ville lige høre, om der var andre, der har skiftet studieretning og/eller gymnasium?\n\nJeg skiftede til et andet gymnasium med den samme studieretning, fordi det i så fald var muligt at få mat A i min sproglige studieretning. -
Forskellige spørgsmål
Forumindlæg* Hvad er Kelvin, og hvorfor er det lige 273* Hvad menes der med den teoretiske hastighed for lyd?* Øhhh ja, det er sådan et forsøg jeg har lavet hvor den er mislykkedes helt op til 80%, men alligevel den metode der bruges til at beregne lydens hastighed har jeg i min NV rapport skrevet er fornuf...
