Søgning på: engelsk eksamen 2009 b. Resultater: 16441 til 16460 af 132250
-
TYSK EKSAMENS NOTER
ForumindlægHej allesammen.. Jeg skal op til tysk eksamen d. 4. juni. Jeg har en del noter, men mangler nogen. Håber i har noter til nogen af teksterne. DDR und die Wiedervereinigung - Der Volkaufstand vom 17. Juni 1953 - Die Schleife an Stalins Bart - Die Stasi hinter der Küchenspüle - Ein Ossi im Weste... -
Uni-eksamen og censorer
ForumindlægHej SP Jeg er bare interesseret i at vide, hvorledes censorerne på uni er? Er de meget forskellige fra gym? Tænker generelt, men også henvendt til medicinstudiet på KU:) På forhånd tak! -
RELATIVE PRONOMINER - eksamen
ForumindlægHej, vil nogen tjekke om dette er rigtigt? Det er de ord der er skrevet med fed og parentes udenom -
gamle eksamens opg
ForumindlægSidder med opg fra følgende sæt: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF00/2000%208%203V%20XMH.ashx en der kan hjælpe? -
eksamen i morgen - gamma?
ForumindlægHej Jeg har IKKKKKKKKKE styr på gamma. Ved det er "fotoner". Fx. Når et radioaktivt stof henfalder og skal sende gamma, laver den sig først om til en beta-partikel, og med et overskud af energi. JEG ved at energien bliver sendt ud. Og hvad tilbage er: betakilde + energi. INGEN gammakild... -
Bestem koordinatsættet til projektionen af vektor a og b
ForumindlægHej folkens jeg har et spørgsmål som lyder følgende I et koordinatsystem er to vektorer, vektor a og vektor b bestemt ved vektor a=(2;3) vektor b= (-1;2) Bestem koordinatsættet til projektionen af vektor a og vektor b? Hvordan løser man detnne opgave -
Hjælp til eksamen - Hvad er alfa-, beta- og gammastråling?
ForumindlægHej Jeg skal snart op til eksamen i fysik-kemi, biologi og geografi. Jeg forstår ikke helt ved alfa-beta og gammastråling er. Jeg har prøvet at google lidt, men forstod det ikke. Er der en der kan forklare det på en børnevenlig måde. Tak på forhånd -
Biologi Eksamen hjælp! Ionpumper
ForumindlægHejsa.. I min biologi eksamen skal jeg forklare kulhydraters fordøjelse og optagelse i blodbanen. Er der nogen der kan forklare mig hvordan de bliver optaget i blodbanerne? Det er noget med de der ion pumper at gøre, men forstår ikke helt.. Mange tak på forhand Kasper -
Har brug for Noter til skriftlig eksamen
ForumindlægHej, jeg havde dumpet min skriftlig matematik eksamen som jeg nu skal tage om. så jeg ville spørge om der er nogen der har nogle gode noter som jeg kunne få og bruge. Jeg skal starte i et turbohold på vuc, så det ville være en stor hjælp. :) -
Dansk A mundtlig eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal op til den mundtlig eksamen i dansk A - HF. Og jeg er selvfølgelig nervøs. Jeg har ret godt styre på læsestoffet til eksamen og alt er klar når jeg trækker en tekst og ved hvilken noter der skal hives frem, MEN.... - Jeg har en meget kritisk og streng lærer og i løbet af den... -
Trak Fysik C til eksamen!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har nu, efter lang tid, kommet mig over chokket - da jeg trak Fysik C til eksamen. Men kan ikke komme udenom det, skal op til Fysik om 8 dage, og jeg har VIRKELIG brug for hjælp! Vores grundbog hedder, "Vejen til Fysik" - Knud Erik Nielsen og Esper Fogh Jeg kan... -
Differentialligninger typen y'=y(b-ay)
ForumindlægHej jeg har bevist at y=b/a/1+ce^-bx er en løsning til y'=y(b-ay) nu skal jeg så vise at y' har sit maksimum i y=b/2a. tænker at jeg skal bruge toppunktsformlen for det andet koordinat, da jeg kan lave et andengrads polynomium ved at gange y ind i parantesen. her ender jeg dog op med y... -
Løsning af a=y+b*y'
ForumindlægHej Hvordan løser jeg a=y+b*y'? -
Sæt a uden for parentes i a + b
ForumindlægSæt a uden for parentes i a + b. hvordan gøre man det -
Dansk eksamen Chicken Hanne-Vibeke Holst
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med at finde et par Metaforer i Novellen Chicken af Hanne-Vibeke Holst? har eksamen i morgen og kan simpelthen ikke finde nogen? tak på forhånd Må gerne GÅ HURTIGT -
haster -hurtigt opgave: en funktion hvor a og b skal bestemmes.
ForumindlægEn funktion f er af typen f(x)=b*x^a, og der gælder at f(2)=4 og f(4)=64 bestem tallene a og b hvordan gør jeg det? -
Energiforbrug - Eksamen, 24 timer
ForumindlægHej. Det her haster lidt, da det er en 24-timers eksamen! (c-niveau) Jeg har trukket "energiforbrug". Jeg skal præsentere de forskellige størrelser, vi knytter til energi og energiforbrug. Men hvilke størrelser er det? Og kan nogen forklare lidt om energiforbrug og evt. nyttevirkning? D... -
spørgsmål til old-eksamen
Forumindlæghej derude jeg skal til old-eksamen ( ny reformen) og er lidt i tvivl om hvordan jeg skal læse til det, så jeg får mest muligt ud af det.. og hvad jeg præcis skal have styr på? altså af evt. begreber, myter osv? -
Matematik eksame - rentes regning
ForumindlægJeg skal til en mundtlige eksame i mamtematik, og det vil være dejligt, hvis DU kunne hjælpe mig med dette spørgsmål? Bevis hvordan man finder sætningen for fremtidsværdien for annuitet, dvs; An = y*(1+r)n -1/r ved hjælp af eksponentielfunktionen -
Tysk-Årsprøve/eksamen - Tips?
ForumindlægJeg skal til tysk årsprøve her d. 8/6.. Jeg går i 1.g.Jeg er ikke god til tysk.. fik 5 i årskarkter :(.. Men det er simpelthen fordi jeg ikk siger nok i timerne.. Men det gør jeg i hvert fald næste år!!Men altså, er der nogen der har nogle tips til en tysk årsprøve i 1.g ? Jeg mangler stadig lidt...
