Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 16461 til 16480 af 27879
-
5 Minute talk
ForumindlægJeg står og skal fortælle om et valgtfrit emne på engelsk, som skal tage ca. 5 min. Vil høre om der er nogen, som har nogle idéer til, hvad jeg kan fortælle om? Jeg har selv tænkt på at snakke om fedtskatten, men ved ikke om det er nok til 5 min. -
SRP om 9/11
ForumindlægSkal skrive SRP i engelsk og historie. Jeg vil gerne finde en roman at analysere, og det er vigtigt, at jeg holder mig til det historiske perspektiv, da jeg ikke er interesseret i, at det bliver samfundsfagligt. Alle andre tips mht. emne og SRP-skrivning er også velkomne! -
FSA Dansk skriftlig 2011
ForumindlægHej :) Er der nogen der ved hvilke emner der er at vælge mellem i fsa dansk skriftlig fremstiling 2011? Jeg har nemlig terminsprøve i det og vil helst gerne vide hvad der er at vælge mellem... På forhånd tak! :D -
Smartpulley
ForumindlægHej Er der nogle der har lavet noget databehandling til smartpulley-forsøget, der tilhører emnet bevægelse og kræfter. Jeg har disse grafer, som er vedhæftet, men jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal databehandle dem og lave en procentvis afvigelse. Tak på forhånd. -
srp
ForumindlægHej er der nogen, der har skrevet srp i matematik a og kemi b, hvor emnet er logaritmer og Ph. ? Ved bare ikke hvilke forsøg jeg skal lave osv?.. Så hvis nogen har lavet et srp med det, og gider at give mig inspiration vil det være fantastisk`? Håber der er nogen, der vil hjælpe mig som h... -
Forsøg om plastik forurening
ForumindlægJeg har et projekt i øjeblikket hvor hovedemnet er Bioplastik Vores underemne er: Bioplast nødvendigt eller ej. Men nu er vi kommet til et punkt hvor vi skal lave et forsøg ud fra emnet. Er der nogle der har et foreslag til hvad for et slags forsøg man kunne lave? -
Ideer til tysk stil - "Freunde"
ForumindlægHej til jer derude. Jeg sidder og kæmper med en tysk stil. Emnet er Venner Og Venskab. Er der nogen der kan hjælpe med ideer og vigtigt indhold. Håber at høre fra nogle kloge hoveder! -
Hypoteser om oprettelse af demokrati i Mellemøsten
ForumindlægHey allesammen Jeg skal skrive SRP om oprettelse af demokrati i Mellemøsten. Min lærer har derfor i samfundsfag stillet mig den opgave at opstille tre hypotese indenfor dette emne. Er der nogle der kunne komme med et par gode eksempler på hvad mine hypoteser evt. kunne være? -
Perspektivering til 2. verdenskrig
ForumindlægJeg er igang med 24 timers forberedelse til historie. Jeg har trukke 2. verdens krig det 20 århundredes ideologier. Kilderne handler om Amerikas deltagelse i 2.verdenskrig, og hvordan de blev mere og mere indvolderet i denne. Har du en god ide til en mulig perspektivering til dette emne? -
Problemstilling
ForumindlægHej alle. Mig og min ven går i 9. klasse og skal snart op til projektopgave. Vi skal snart aflevere en problemstilling men vi ved ikke rigtigt hvad der skal være i den.Vi har valgt emnet "Charles Darwins evolutionsteori" og vores overemne er kredsløb. Nogle gode forslag til en problemst... -
Respiration - fremlæggelse
ForumindlægSkal fremlægge om respiration (også fotosyntese, men det er ordnet), men kan ikke finde emner som er okay 'interrsante' at snakke om, som man samtidig kan snakke meget om(altså noget som er til at forstå)? Nogle der har lidt forslag? -
Produkt til racisme
ForumindlægJeg er igang med en projektopgave og har om emnet racisme mod indvandre fra Mellemøsten. Jeg skal finde på et produkt der hænger sammen med min problem formulering som er “hvad er racisme mod indvandre fra Mellemøsten,Og hvordan kan man ændre opfattelsen af indvandre fra Mellemøsten? -
Novelleemne
ForumindlægHej! Jeg står og skal skrive en novelle, men mangler ideer til emner! Vil helst skrive teenageproblemer, da jeg selv kan relatere til noget af det! Har været ude i noget tasketyv, men fandt ikke rigtig inspiration i det! Håber i er klar på at hjælpe! Hilsen Katrine -
Forklaring på denne opgave.
ForumindlægHar en opgave der nævner begrænset og ubegrænset punktmængde. Tilsvarende åbnet og lukket. Hvad er betydningen af disse? evt hvad selve emnet hedder på engelsk, har nemlig ikke kunne finde noget. Se opgave på: Svaret på opgaven er givet til at være C. Hvorfor? https://ibb.co/LhynNmJ -
Gener
ForumindlægJeg skal lave en raport om genetik og alt om det emne. jeg gået i stå ved gener så hvis i ved noget så må i meget gerne skrive til mig om: hvad er det? hvor er det henne? og alt hvad i kan finde på -
Er der en der vil læse min SRP?
ForumindlægHej :) Er der en der kunne tænke sig, at læse min SRP og evt. kommenterer på den/retter fejl? Det ville være super lækkert! Den er skrevet i fagene engelsk og historie, emnet sendes gerne som besked. Ønsker alle en rigtig dejlig juleferie og god jul :) -
SALTE
ForumindlægSkal op til terminsprøv efter jul, så jeg håber nogen kan hjælpe, tak på forhånd! Hvilke forsøg kan man lave under emnet "salte", udover at lave sit eget salt? -
Velkommen til det nye år!
ForumindlægHej allesammen! Jeg tænkte på om der er nogen der kunne hjælpe i tysk. I slutningen af januar skal jeg op til terminsprøverne og derfor skal jeg aflevere en disposition i den kommende uge. Jeg er dog helt blank på hvad mit emne kunne være... Håber der er nogle venlige mennesker der kunne hjæl... -
Funktionharmonisk og modalharmonisk
ForumindlægHej, jeg er rimelig ny til dette emne og forstår ikke helt rigtigt, hvordan jeg skal gøre. Jeg forstår generelt ikke, hvorfor eksempelvis hm er tonika mens D-dur er subdominant. Opgaven er sat ind som fil -
Hvad er en spole?
ForumindlægJeg sidder og skal til at lave en disposition til 9. klasse afgangseksame og emnet er, induktion. Jeg er kommet til det punkt, hvor jeg ikke lige ved hvordan jeg skal forklare hvad en spole er? Jeg kunne godt bruge noget hjælp, så hvis I har svaret må I gerne svare nedenunder. Tak på forhån...
