Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 16461 til 16480 af 27496
-
Terminsprøve i dansk?
ForumindlægJeg tænkte om der er nogle, der allerede har været oppe i dansk skriftlig fremstilling? Jeg skal nemlig til terminsprøve i dette her på mandag, og ville lige høre om nogen evt. kender til stile-emmerne? -
Interessant område
ForumindlægHvad er efter din mening det mest interessante område inden for fysikken? -
Engelske udtryk
ForumindlægHej! Jeg har skrevet en kemirapport og skal nu lave et engelsk abstract. Hvor kan jeg finde alle de kemiske udtryk (står ikke i min ordbog)? Hvis nogen skulle kunne dem leder jeg efter: opløselighedsligevægt kompleksitetskonstant ligand metalion sølvion koordinationstal reaktion ligevægtskonsta... -
Elektrisk rustbeskyttelse
ForumindlægHvad er elektrisk rustbekyttelse og hvordan fungerer det? -
Påvisning af H+-ion?
ForumindlægOkay det her er skidt.. Fysik til imorgen og jeg kan bare ikke komme i gang.. Over hovedet.. Øhm.. Nogen der har en idé til hvordan man kan lave sådan en ?Altså bare nogle råd eller nogle notater.. Plzz hjælp.. (hvis i kan self.. ) På forhånd tak.. -
Syv enheder
ForumindlægVi har lige haft om de syv grundlæggende enheder og "mol" var en af dem. det undrer mig, at mol er der. Hvordan kan det være? -
109 % konventeret glykose
ForumindlægJeg har lavet en fremstilling af ethanol (alkohol) og skulle så efter eksperimentet udregne, hvor meget glykose der var konventeret.. Jeg kan ingen fejl se i mine udregninger.. Men jeg har fået procenten til at være 109%. Mine udregninger er: 13.28g / 44g/mole = 0.302mole / 2 (ratioen er 1:2) = ... -
Elektromagnetisme
ForumindlægHejsa, jeg har været syg, det korte tidspunkt vi havde om elektromagnetisme på skolen, så jeg har egentlig ikke fået særlig meget info om emnet. Hvis I kunne tage jer tid, og forklare mig, hvad elektromagnetisme er, og hvilke forsøg jeg kunne fortage mig, før prøven på mandag, ville det være ... -
Eksamen. Fra et emne til et andet.
ForumindlægHej :) Jeg sidder her og forberede mig til eksamen og kunne godt bruge lidt hjælp til nogle dispositioner. Jeg skal have lavet en overgang fra en kvalitativ analyse til et solcellekraftværk, en overgang fra spændingsrækken til et solcellekraftværk og en overgang fra syre og baser, f... -
Alkoholer og carbonkæder
ForumindlægRedegør for betydningen af carbonkædens længde og antallet af OH-grupper for alkoholers fysiske egenskaber, herunder blandbarhed med vand. Diskuter intermolekylære kræfter, hydrofile/hydrofobe grupper. -
Det haster
ForumindlægT/K k/s 683 0,00933 700 0,0249 725 0,0970 744 0,256 beregn, hvor lang tid der går, før 6+% af udgangsstoffet er omdannet til estragol, når reaktionen forløber ved 700 K -
CO2
ForumindlægHej Er vedvarende energi CO2-frit? -
PLEASE HJÆLP, det er planter
ForumindlægJeg skal svare på følgende spørgsmål: - Beskriv nogle vigtige kvælstofholdelige stoffer, som planter, dyr, og nedbrydere som optager og omsætter. -
Koncentration af oxonium
ForumindlægReaktionsskemaet ser sådan ud: HNO3 + H2O - NO3- + H3O+ Desuden får jeg oplyst, at salptersyrens koncentration = 0,01 M Hvordan finder jeg ud fra disse oplysninger ud af, hvad koncentrationen af H3O+ er? -
forstå det ikke
Forumindlæghej alle samme jeg har et problem jeg vil det ikke hhvad faremomenter. er der ikke nogen der kan hjælpe mig. det er fysik, men jeg tror ikke vi har haft i fysik jeg kan ikke huske og er der ikke nogen der kan hjælpe mig med fællestrak hos syre og fællestræl hos baser. hjælp mig pleas (9. klasses ... -
udregning
ForumindlægEr de to udrgeninger lig det samme, eller ... Hvordan kan : 1, 0 * 10-7 M3 gi 10-10 M3 Hvordan kan man komme frem til det? På forhånd tak for hjælp -
Formler med 3 valgmuligheder
ForumindlægHvad betyder 3 talle i formlen? H3PO4 (3 valgmuligheder) 3 H-atomer 3 P-atomer 4 PO-atomer Hvad betyder tallet 4 i formlen? H3PO4 (3 VALGMULIHEDER) 4 O-atomer 4 PO-atomer 4 H3PO-molekyler -
Endo eller exoterm?
ForumindlægJeg har følgende reaktion: H2(g) + CO2(g) <-> H2O(g) + CO(g) Får oplyst at ved 900K er ligevægtskonstanten Kc=0,60 Spørgsmålet er om reaktionen mod venstre er endoterm eller exoterm? Har fundet ud af den er exoterm mod venstre men kan bare ikke se hvorfor? på forhånd tak. -
Bioanalytiker udd
ForumindlægHej. Jeg starter snart på bioanalytikeruddannselsen. Jeg vill høre, om der er en bioanalytiker studerende eller en der er uddannet, som kan fortælle mig, hvor meget matematikken fylder på uddannelsen?? Jeg er ikke den bedste til matematik, så jeg er bange for ikke at være i stand til at klare stu... -
Chemsketch, way too expensive..
ForumindlægHej Jeg står i den her situation at jeg skal bruge chemsketch til næste år, men det er alt for dyrt.. Er der ikke en gratis udgave eller et lige så godt alternativt..? og når vi nu alle gør det, kan man så finde det "gratis" på nettet..? PÅ forhånd tak..
