Søgning på: matematik fp10 december 2022. Resultater: 16481 til 16500 af 32798
  • Vektorer i rummet - ti-Nspire

    Forumindlæg
    Jeg skal løse opgaven i Ti-Nspire, men er i tvivl om hvordan..
  • omdrejningslegeme

    Forumindlæg
    nogle der kan hjælpe?:)
  • Partikulær løsning

    Forumindlæg
    Hvad fortæller en partikulær løsning til en differentialigning mig? Skal man forstå det som tangentens hældning i et bestemt punkt i en graf?
  • Potensfunktion

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder med en potensopgave, og har glemt hvad de forskellige bogstaver giver udtryk for i funktionen, og opgaven lyder: I en model for befolkningstilvæksten i Indien antages det, at N(t)=1134⋅1,014t , hvor N (t ) betegner befolkningstallet (målt i millioner) til tidspunktet t (må...
  • Eksamensspørgsmål - Geometri

    Forumindlæg
    Har tænkt mig at definere sinus og cosinus ud fra enhedscirklen, bevise sinusrelationerne samt forklare forholdet mellem at finde ukendte sider og vinlker, og til sidst, bevise cosinusrelationerne. Er det en dækkende besvarelse?
  • HF

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Er der nogle som ved, at hvis man har taget direkte på gymnasiet efter 9'ende og så vælger og droppe ud i 1g. Kan man så godt tage HF alligevelet, eller skal man have et 10'ende klasses afgangsbevis.?
  • hjælp til sinus!

    Forumindlæg
    Hej! jeg har et hurtigt spørgsmål! Hvad beskriver sinus i trekanter? har tænkt og søgt, men kan simpelthen ikke finde det! på forhånd tak.!
  • Kvartilsæt, gennemsnit, spredning, regression

    Forumindlæg
    Data, som findes i filen seas-nve, indeolder det gennemsitlige elforbrug over de 5 dge og et udsnit kan ses i tabellerne. A) Analyser data og fumler tekst til en pjece, der skal omdeles til husstande og varmekilder, størrelse på hus og elforbrug. I din analyse kan du komme ind på: Kavrtilsæt ...
  • Eksamen STX

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har været til mundtlig eksamen i musik i 1.g I 2.g skal jeg afslutte engelsk, religion, biologi og kemi. Den eneste skriftelige eksamen jeg kan komme op i er altså engelsk skriftelig, da de andre udelukkende er mundtlige. Kan jeg derfor være rimelig sikker på at skulle om til e...
  • Sandsynlighed

    Forumindlæg
    Gør desuden rede for, hvorledes man beregner sandsynligheder for hændelser i symmetriske (jævne) udfaldsrum. Hvad kan man snakke om her? Er det noget med p(H) og sådan eller ??
  • Hjælp til metoder i AT

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har i AT brugt den naturvidenskabelige metode i bioteknologi og metoden film-/TV-analyse i dansk til mit emne om PCB, men jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare hvordan metoderne virker godt sammen - eller hvad jeg i det hele taget skal sige om metoderne.... Jeg har k...
  • hvad er en Funktion??

    Forumindlæg
    Nogle der kan forklare hvad en funktion er ?
  • Kinetisk energi

    Forumindlæg
    Jeg skal bruge hjælp til formlerne til kinetisk energi. Jeg ved godt at: Ekin = 1/2 m * v^2 og for at udregne farten er: v = √2 * Ekin / m Men hvordan kommer man fra formlen for Ekin til formlen for v?
  • Hjælp til trigonometri

    Forumindlæg
    Hvordan viser man hvordan man ved brug af ensvinklede trekanter kan beregne sider og vinkler i retvinklede trekanter?
  • Seriøst ingen der ved det?

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg har om Svingninger i faget FYSIK og MAT, med FYSIK som hovedfag i SRP. Jeg skal lave en del forsøg og alt sådan noget, og er sådan set meget afklaret med min opgaveformulering, men det eneste jeg ikke ved hvad er, er et forsøg med; svingninger af 2 masser? Nogen der har en ide til, h...
  • kendetegn ved lineære funktioner

    Forumindlæg
    Hvad er kendetegnene ved en lineær funktion?
  • tal baser

    Forumindlæg
    Hvordan kan man tranformere tal fra ti-systemet til et andet vilkårligt system ?
  • Potens

    Forumindlæg
    Jeg skal lave et oplæg om potens, men kan ikke helt finde ud af hvad det er. Håber i vil hjælpe med at forklare det?
  • Formlen K(n,r)!!!!

    Forumindlæg
    Nogle der kan hjælpe med at forklare formlen K(n,r)? Og måske komme med et eksempel på en beregning af sandsynlighedsfelter med formlen?
  • -3 til årsprøven

    Forumindlæg
    Hej, jeg gik hen og fik -3 til årsprøven. Kan der ske noget ved at jeg får et enkelt -3 til årsprøven Det skal lige siges at jeg var til stede, og lavede selve prøven, men det gik bare lort