Søgning på: srp samfundsfag psykologi. Resultater: 16481 til 16500 af 17320
-
Hjælp til problemformulering i Sociologi!!
ForumindlægVi skal forberede en synopsis til samfundsfag indenfor emnet sociologi, men jeg har simpelthen så svært ved at komme i tanke om en problemformulering, og håber derfor nogen herinde kan hjælpe :) Overskrifter for bilagene: Bilag 1: Social arv slår hårdt i Danmark (handler om at der er problemer... -
Hjælp!!!
ForumindlægJeg har sku en MEGA problem; Samfundsfags-aflevering som jeg intet fatter af!!!Opgaven lyder:1.Sammenlign bilag a1, a2 og a3´s opfattelse af hvad der skaber social og politisk konflikter? - sammenligningen skal bla. ske med udgangspunkt i REALISMETEORI og IDEALISMETEORI!2.Diskutér hvorledes Hirst... -
Hiphop kulturen i New York
ForumindlægKære alle, Årets AT emne er kommunikation, og i den forbindelse har jeg valgt at arbejde med hiphoppen i New York. Min problemformulering lyder således: Hvordan er de amerikanske hiphop kunstneres musik påvirket af deres miljømæssige og økonomiske baggrund samt hvilken rolle har ungdomskulturen... -
Selviscenesættelse i hhv. antikken og nutiden
ForumindlægVi sidder midt i AT-forberedelse til eksamen. Vores fag er samfundsfag og oldtidskundskab. Vores problemformulering + stillinger lyder således: Hvordan bruges selviscenesættelse i hhv. nutiden og antikken i vejen til magt? 1. Hvad er selviscenesættelse som kommunikationsform? Her er vi i tviv... -
studieretningsopgave om ungdomskultur i nutidens england
Forumindlæg' Hej :) Jeg skal til at skrive studieretningsopgave om ungdomskultur i nutidens England. Min problemformulering lyder: Redegør for begrebet utilpassede unge og forskellige måder, hvorpå den manglende tilpasning kommer til udtryk. Vurder mulige forklare på eksitensen af utilpassede unge i et ... -
AT - akkut brug for ideer til emne!!
ForumindlægJeg har netop læst på undervisningsministeriets hjemmeside, at der i AT emnet "rejser" SKAL være tale om en fysisk rejse. Jeg har hele tiden gået med ideer om udvikling og psykiske "rejser" i tankerne, og er nu på næsten bar bund, og da jeg skal have vejledning imorgen har jeg... -
Grundforløbsprøve - Analyse?
ForumindlægHej :-) Jeg skal her om 5 dage aflevere en synopsis til min grundforløbsprøve. Vi skal være tværfaglige og indrage 2 grundforløbsfag som blandes sammen som vi går til prøve i. Jeg har valgt fagene; Samfundsfag og Kulturforståelse. Fokuspunkt: Komme i dybden med Muhamedkrisen. Min lærer... -
Er den danske model truet? -
ForumindlægHar fået til opgave at skulle lave en synopsis hvor overskriften lyder: er Den danske model truet? (den danske velfærdsmodel) Her er tre kilder, hvor jeg skal arbejde ud fra é af dem : Kilde 1: http://www.information.dk/267631 Kilde 2: http://politiken.dk/debat/ECE1254461/de-borgerlige-droe... -
Aktør-struktur-mødsætningen
ForumindlægHej Jeg sidder og er ved at skrive en diskussion om hvilke udfordringer dobbeltsocialisation stiller den enkelt og samfundet overfor. I en samfundsfaglig diskussion skal man uddybe hvorfor de to opstillede forklaringer er forskellige, og det er her jeg er løbet i vanskligheder. Dencik me... -
Biologi B eller Erhversøkonomi
ForumindlægFik et brev i lørdags hvor det stod mit valgfag datalogi ikke var blevet oprettet. I det stod der også at astronomi heller ikke var blevet valgt(mit andet valg hvis det skulle være).Jeg står nu med 2 valg. Biologi B eller erhversøkonomi. Ingen af de andre fag siger mig så meget.Biologi: Fik 8 i 1... -
Problemformulering Hist.-Eng.
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal i AT skrive om den industrielle revolution i England i fagene engelsk og historie (med samfundsfaglig vinkel) Jeg ønsker primært at komme ind på forholdene under industrialiseringen (arbejdernes) da jeg i engelsk skal læse Hard Times (af Charles Dickens), hvor disse også... -
Hvornår egner man sig til økonomi?
ForumindlægJeg har det sidste halve års tid gået og grublet lidt over, hvorvidt økonomi (på uni) er noget for mig. Jeg synes umiddelbart, det virker rigtigt spændende, men når det kommer til stykket har jeg jo nok slet ikke så meget viden om studiet, selvom jeg både har været i studiepraktik og kender en ... -
Mundtlig SA
ForumindlægHej. Jeg skal til årsprøve i mundtlig samfundsfag. Og tænkte på, om nogle ville give en lille hånd med! - jeg kan komme op i en af de følgende opgaver.Ville være rigtig dejligt, hvis nogen ved/kan noget, som ville være godt at sige!ps. Skal op på torsdag! - så gerne hurtige svar. (på forhånd TaK)... -
kan jeg komme ind på biomecin?
ForumindlægHej. Jeg vil høre om der nogle der ved om jeg overhovedet har nogen chance for at komme ind på universitetet. Jeg har søgt ind på biomedicin, hvor at kravet er at man skal have en gymnasiel eksamen og have bestået fagene Matematik A, Dansk A, Engelsk B, Kemi B og Fysik B med karakteren 02 i genn... -
Optagelse på Universitet?
ForumindlægHej. Jeg vil høre om der nogle der ved om jeg overhovedet har nogen chance for at komme ind på universitetet. Jeg har søgt ind på biomedicin, hvor at kravet er at man skal have en gymnasiel eksamen og have bestået fagene Matematik A, Dansk A, Engelsk B, Kemi B og Fysik B med karakteren 02 i genn... -
Hvad skal man vælge..?
ForumindlægVed godt at I sikket er ved at blive sindsyge om dette spørgsmål men har virkelig brug for hjælp så nu prøver jeg lykken..Hvad skal man skrive SSO om i historie.. For det første vil jeg rigtig gerne ha af- eller bekræftet om det er rigtigt at man skal skrive inden for et overordnet emne man har h... -
At snyde
ForumindlægVi fik vores fysikrapport tilbage i fredags.\nTo fra min klasse havde 'lånt' en rapport fra vores overklasse, da de har den samme lærer og lavede den samme rapport sidste år. Resultat? Et 11-tal til dem begge (de havde lavet den sammen, hvilket vores lærer har givet os lov til). \n\nDet e... -
Fremtidsmuligheder for International Supersproglig Studieretning
ForumindlægHej alle Jeg sidder og skrive en skoleopgave, og vil skrive noget om mine fremtidsmuligheder fra gymnasiet. Det er svært at finde ud af præcist hvad man kan og hvad man ikke kan, fordi mange steder står der bare, at hvad man kan afhænger af studieretningen. F.eks. på Ug.dk. Jeg skal g... -
metoder og teorier?? hjælp.
ForumindlægJeg skal til AT eksamen i morgen og er lidt i tvivl om det med metoder og teorie. Jeg har fagene samfundsfag og religion, og har indtil videre skrevet: Empiri, teori og metode Samfundsvidenskabeligt: Inden for samfundsfagsmetoden gør jeg brug af de forskellige taksonomiske niveauer - Redegør, ... -
AT 2012: Katastrofen - årsager og konsekvenser
ForumindlægHej Jeg skal om meget kort tid finde ud af fag og område inden for dette AT-emne: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Selve opgave lyder således: "Du skal vælge en sag, hvor en bestemt katastrofe spiller en væsentlig rolle. Du skal udarbejde en problemformulering samt en synopsis...
