Almen studieforberedelse (AT)

Hiphop kulturen i New York

19. marts 2015 af DennisKJ (Slettet) - Niveau: A-niveau

Kære alle,

Årets AT emne er kommunikation, og i den forbindelse har jeg valgt at arbejde med hiphoppen i New York.

Min problemformulering lyder således: Hvordan er de amerikanske hiphop kunstneres musik påvirket af deres miljømæssige og økonomiske baggrund samt hvilken rolle har ungdomskulturen for unge rapperes identitetsdannelse og hvordan afspejles det i rap-tekster?

Jeg har i den forbindelse valgt at arbejde med fagene: Samfundsfag A og Engelsk A

Jeg har det derimod svært ved at finde nogen metoder at benytte til dette. Jeg har fokus på rappen, idet det overordnede emne er kommunikation og deraf vil sekundære fokus være på fattigdommmen og miljøet i 1970'erne. 

Jeg har overvejet at tage udgangspunkt i en dokumentar om rappen og miljøet heraf og derefter dykke ned i nogen raptekster og analysere dem for at belyse rappernes personlige udtrykninger i forhold til fakta.

Nogen venlige sjæle som kunne tænke sig og hjælpe lidt? Kvitterer med virtuelle krammere

Med venlige sommerhilsener, Dennis


Svar #1
19. marts 2015 af DennisKJ (Slettet)

bump


Skriv et svar til: Hiphop kulturen i New York

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.