Søgning på: historie noter stx. Resultater: 16501 til 16520 af 33650
-
hjæææææælp?
ForumindlægHåber der er nogle der vil hjælpe mig.. ved hvilken proces kan en neutron omdannes til en proton? ved hvilken proces kan en proton omdannes til en neutron? -
Læseprøve 9-6 Dansk mangler svar
ForumindlægHej allesammen jeg ville lige høre om der er en person herinde der har lavet Læseprøve 9-6 i dansk og, hvis jeg måske var så heldig, at jeg kunne få sendt svar til den takker på forhånd. -
organisk kemii
ForumindlægHej allesammen er der en der kan hjælpe med følgende opgave: Tre stoffer X,Y og Z har alle molekyleformlen C3H8O Jeg har tegnet strukturformlerne mangler at: Kogepunkterne for de 3 stoffer er : x= 10,8 grader Y=82,4 grader og Z= 97,9 grader b) tilordn hvert kogepunkt til en ... -
hjælp til aflevering :)
Forumindlægkære alle. Jeg er fuldstændig lost på min opgave til imorgen, håber virkelig at nogle herinde kan få mig til at forstå hvad det her går ud på - for min mildest talt elendige matematiklærer klarer IKKE sin opgave særlig godt.... jeg lægger hele opgaven herind, forventer selvfølgelig ikke at I lave... -
Hjælp til reducering af brøk
ForumindlægHej derude. Jeg sidder lige med en brøk jeg ikke rigtig forstår, så håber i vil hjælpe. Den lyder sådan: a+b/m /(a+b)^2 -
Forkort en brøk
ForumindlægJeg ved godt, hvordan man gør. Jeg har bare glemt metoden, og jeg kan ikke finde det stykke papir, hvor jeg har skrevet udregningerne til de samme regnstykker. Så, jeg kunne virkelig godt bruge lidt hjælp til at forkorte denne brøk: 175/1875 Jeg kunne virkelig godt bruge resultatet samt e... -
Tysk - "Nicht alle waren Mörder"
ForumindlægNogen der har læset eller set filmen "Nicht alle waren Mörder" af Michael Degen, som kan hjælpe mig med et par spørgsmål? (: -
Hjælp til oversættelse af en sætning?
ForumindlægHej.. Er der nogle der kan hjælpe mig med at oversætte følgende sætning til spansk: Men hvorfor har de ikke fortalt os, at de holder øje med computerne? Mit forslag: Pero por qué no nos han dicho, que vigilan con los ordenadores? På forhånd, tak.. -
oversættelse af en sætning
ForumindlægHej, jeg er lidt usikker på, hvordan følgende sætning skal oversættes; De nød altid meget at gå på indkøb om aftenen. Det er egentlig altid meget, der forvirrer mig : i Jeg har næsten aldrig problemer med engelsk, men jeg synes, at denne sætning er en smule underlig at oversætte. Men jeg har ... -
HJÆLP TAK!!!
ForumindlægHej er der en der kan hjælpe mig med at downloade word 2007 pleas hjælp. -
Reducer
ForumindlægHvordan reducerer jeg det her (p+q)^2+2p*(p-q) -
Hvordan løser jeg denne opgave?
ForumindlægEr lidt i tvivl om hvordan jeg løser den, forstår ikke så meget. Opg : https://imgur.com/a/MIGiaeg -
Bangkok bykort
ForumindlægHej allesammen, jeg har virkelig brug for et gammelt Bangkok kort, da jeg er igang med at skrive en opgave. Hvis I kan finde et 100 år gammelt kort, vil jeg blive meget glad. Og på forhånd tak :) -
Aktiv i timerne
ForumindlægHej allesammen:) Jeg vil virkelig gerne række fingeren op hvergang min lærer spørger noget, men det ikke altid jeg kender svaret, så jeg er bange for det vil fører til at jeg ikke er aktiv i timerne. Jeg har også fornemmelsen at det vil g&... -
Universitet og fokus?
ForumindlægHej. Jeg går på HA.Almen og der er læringsformen som de fleste andre universitets uddannelser består af; Forlæsning, læsning derhjemme og holdundervisning hvor man gennemngår opgaver... Hvordan burde ens fokus være med hensyn til læring, nogle der kan tale af gode efaringer? Er det at sidde hj... -
y=k*x^a
ForumindlægHej. Jeg har en tabel hvor jeg har værdier for varighed og intensiteten. forskriften y = k*xa y er intentensiteten og x er varigheden Jeg skal bestemme tallene k og a. Skal jeg så lave en regression og derefter finde frem til tallene k og a, og hvis det er sådan, hvordan laver man så en regress... -
Lærervikar
ForumindlægHej allesammen, Jeg er i gang med at lave en ansøgning som lærervikar (ufaglært) på den lokale skole. Jeg har haft kontakt med skolens sekretær og fik af vide jeg kunne sende en lille ansøgning Men men men, jeg har skrevet noget og er nu i tvivl om hvad og hvor meget man skal skrive?! Hvad vil ... -
Fysik og Kemi eksamen
ForumindlægHey alle. Jeg skal op i fysik og kemi i 9. klasse her om en måned, og jeg stinker til det. Først og fremmest har jeg aldrig rigtig forstået hvordan en fysik og kemi eksamen foregår, da jeg ikke synes at forstå den måde vores lærer forklarer det på. Jeg ved man skal skrive en disposition og lave ... -
Funktionsundersøgelse og polynomiumsbrøker
ForumindlægHej alle! Hjælp mig med at svare på så meget som muligt til det følgende: b) Forklar hvordan differentialregning kan bruges til at bestemme værdimængden for en funktion. c) Fortæl, hvad man forstår ved en polynomiumsbrøk. d) Giv eksempler på hvordan definitionsmængden Dm(f) og eventuelle nulpunkt... -
Laplace transformen
ForumindlægOpgave 1: Vis at Laplace transformen af f(t) =1 er F(s) = 1/s. Er der nogen, der kan vise mig, hvordan jeg gør det? På forhånd tak :)
