Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 16501 til 16520 af 36005
-
Wrestling (er det virkelighed?)
ForumindlægKære SP-brugere For leden snublede jeg over et wrestling-program, og synes det så voldsomt ud hvordan wrestlerne slog hinanden. Jeg er slet ikke inde i det, men vil alligevel gerne høre om de rent faktisk er så voldelige og om slåskampene er realistiske? (som det f.eks. er tilfældet med andet ri... -
I TVIVL OM SAMFUNDSFAG A EKSAMEN!
ForumindlægHej I samfundsfag eksamen A, skal man udarejde en synopsis ikk? Jeg får nogle bilag som dækker over et overordnet emne, derfra skal jeg så lave et overordnet spørgsmål og nogle underspørgsmål som bevæger jeg over de tre taksonomiske niveauer? Har jeg ret? -
liniære programmering - sidste spg.:D
ForumindlægHåber da lige i kan svare på de spørgsmål der lige er dukket op her undervejs i min læsning... I forskriften for niveaulinjer: t = ax+by+c, hvad står t for her?? Og hvorfor er det man kan sætte t = med den generelle forskrift? f(x,y)=ax+b+c??? Og hvis nogen har styr på beviset for niveaulinje for... -
Differentialkvotienten
ForumindlægGør rede for begrebet differentialkvotient. - Hvordan vill i gøre hvis i skulle til mundtlig matematik? jeg har ingen ide om hvad jeg skal sige. Kan i hjælpe mig med et udkast? -
Reducerende kulhydrater?
ForumindlægHej. Jeg ville spørge om der var nogle af jer der ved hvad der er karekteristisk for et reducerende kulhydrat? -
ide?
Forumindlæghej jeg skal skrive om vietnamkrigen i 3.årsopg...men jeg ved ik rigtige hvad jeg skal have som et underemne... er der nogen der har nogle ideer om hvad man kan skrive under emnet vietnamkrigen.... -
Hvad betyder?
ForumindlægHvad betyder støvpartikler? :S -
Medarbejderaktier
ForumindlægHej! Er der nogen der kan fortælle mig noget om medarbejderaktier?? Nu tænker jeg sådan ren generelt og noget juridisk.. evt. nogle link, der beskriver det grundlæggende. På forhånd tak -
NMR (igen)
ForumindlægJeg tager udgangspunkt i H-NMR. 1) For H-atomer vil der, alt efter hvilken kemisk binding de befinder sig i, være et bestemt ydre magnetfelt der kan bringe dem i resonanstilstand... men hvad menes der præcist med resonanstilstand? 2) H'atomet kommer i højere energitilstand, vil det på et el... -
Syrerester
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig hvad er syrerester er, og hvad det kan bruges til? -
indekstal c. niveau
ForumindlægEr ved at forberede eksamensspøgesmål i matematik, til eksamen. Herunder kan jeg komme op i indekstal. Hvad er indekstal helt præcis? hvad kan man sige om det? -
Billedeanalyse - guldkorn ;)?
ForumindlægHejsa. Er der nogle der har nogen guldkorn til hvor dan man laver en god billedanalyse- altså forekspel hvordan man kan score gode karakter - sådan nogle eksta fif, som trækker en op?? -
Hvorfor "passer" si og cos sammen?
ForumindlægHvis man fx tager sin(71) giver det cos(19), som jo til sammen giver 90, det virker også sådan med andre, er der nogen højere forklaring på det, eller har jeg bare været "heldig"? -
Kvota
ForumindlægHej! Hvordan beregner man kvota? Jeg er igang med en rapport omkring mandatfordeling og for at vise en metode skal jeg beregne kvota, og har simpelthen glemt det. Nogle der ved det? F.eks Venstre = 335 stemmer - 56 % SF = 200 stemmer - 33 % S = 65 stemmer - 11 % Skal fordele 4 man... -
genre & morale.
Forumindlæg- Hej, jeg skal lave en boganmeldelse, hvor der er 3 bøger i serien, og jeg mener så det er en roman, men er genren ikke så seriebøger? - Hvis det nu er en roman, kan man så tilføje noget mere end bare at skrive det en roman, og hvad kan man tilføje? - Hvad er en morale? -
Er det hårdt at gå på HHX i forhold til 9.klasse?
ForumindlægHej alle, er der nogen herinde der går på HHX, og kan fortælle mig om hvor hådt er det at gå på HHX i forhold til almindelig 9. klasse på en privat skole? -
Kliche eller metafor ?
ForumindlægHej alle :) Sidder her med et Digt af Benny Andersen, som jeg skal analysere til min eksamen. Ordet "hundekoldt" dukker op, og jeg er blevet lidt i tvivl - er det en kliche eller bare en metafor? Eller er det mig der er helt galt på den, så det faktisk er en helt tredje ting? Håber I vi... -
HASTER! Enkelte spørgsmål til økonomi
ForumindlægHej alle, jeg har to spørgsmål, som jeg har funderet over: 1. I visse lande kan man prutte om priserne (f.eks. Prag på "Det Gule Marked"). Er dette lovligt og i så fald, hvad kaldes det? Markedsøkonomi? 2. Min lærer siger vi har blandingsøkonomi i Danmark. Han snakkede om noget med den ... -
gauss elimination
Forumindlægnogen der kan vise mig hvordan man laver en gauss elimination, sådan punkt til punkt. -
Kepler og Galilei
ForumindlægJeg har fået en opgave, hvor jeg skal skrive et brev fra Kepler til Galilei, hvori Kepler beskriver resultatet af sine beregninger. Jeg er ikke helt sikker på, hvad det er jeg skal skrive om. - Nogle der kunne komme med nogle ideer, om hvad jeg kan skrive om. I en tideligere opgave, skulle je...
