Generelt

Wrestling (er det virkelighed?)

17. januar 2016 af curiousyy (Slettet)

Kære SP-brugere

For leden snublede jeg over et wrestling-program, og synes det så voldsomt ud hvordan wrestlerne slog hinanden. Jeg er slet ikke inde i det, men vil alligevel gerne høre om de rent faktisk er så voldelige og om slåskampene er realistiske? (som det f.eks. er tilfældet med andet rigtigt sport, som fodbold). Jeg kan hverken forstille mig det ene, fordi det faktisk ligner at de slår med en masse publikum omkring, men heller ikke det andet, fordi man må komme så meget til skade at man jo vil dø hvis man skulle slåes så meget.


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. februar 2016 af Stygotius

"wrestling" betyder brydning og har intet at gøre med at slå nogen.


Brugbart svar (0)

Svar #2
02. maj 2016 af Matindk

Wrestling er scripted, og udøverne er professionelle, som får det til at se ud som om, at det gør ondt.


Brugbart svar (0)

Svar #3
02. maj 2016 af Stygotius

"er scripted" ????


Brugbart svar (0)

Svar #4
02. maj 2016 af Matindk

Ja, et eksempel kan være WWE, hvor der er ansat forskellige personer til at skrive et manuskript for 'wrestlerne', som de efterfølgende skal spille.


Brugbart svar (0)

Svar #5
02. maj 2016 af Stygotius

Prøv på dansk


Brugbart svar (0)

Svar #6
02. maj 2016 af Matindk

WWE har ansat folk, som skriver et manuscript til 'wrestlerne', når der eksempelvis er en kamp/fight, så er det bestemt af dem, hvem der skal vinde. Så når man på tv nogle gange ser programmer som WWE, er det udelukkende for underholdningens skyld, så om de er stærke har intet at gøre med om de vinder.


Skriv et svar til: Wrestling (er det virkelighed?)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.