Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 16521 til 16540 af 27496
-
AT 2010 - Radioaktivitet?
ForumindlægHej Alle Jeg har valgt Fysik c og Historie til AT. Jeg vil gerne skrive om radioaktivitens opdagelse og hvad den nye viden senere hen blev brugt til. Min historielærer har bedt mig om, at finde kilder der fortæller noget om folks reaktion på den nye viden i form af avis artikler eller tidsskrifte... -
Håber i kan hjælpe mig :(
ForumindlægHej. Jeg indsætte dette indlæg igen, da jeg ikke fik nok svar på det... Spørgsmål: Hvorfor er der 21 % ilt i atmosfæren?? Håber jeg får nok svar... -
Luftarter
ForumindlægJeg skal gætte fire luftarter, jeg ved at de fire luftarter er nitrogen, hydrogen, oxygen og carbondioxid. I diagrammet står der du sætter en glødende træpind ned i luftarten og træpinden bryder i brand: Hvilken luftart? Du sætter en glødende træpind ned i luftarten og luftarten brænder med... -
hvad er en ion
ForumindlægDet her er opgaven (please hjælp man skal vælge det ord der passer ind ): En ion er ---(et atom --- en crystal --- et molekyle)--- som har optaget eller afgivet en eller flere ---(elektroner --- protoner --- neutroner)--- og derfor er ---(neutral --- elektrisk ladet)--- tak på forhånd. -
ethylethanoats opløselighed i vand
ForumindlægHej. Jeg har fået et spørgsmål hvor jeg skal argumentere for ethylethanoats opløselig i vand. Jeg er klar over at estere normalt indeholder en del carbonatomer, som gør dem lange, og derfor upolære. Men jeg er også klar over at ester-delen i ethylethanoat kan indgå hydrogenbindinger (pga. dens t... -
regler og definitioner
ForumindlægHej! Nogle der kan give forklaring, definiton og en formel evt til følgende emner: -oktretreglen -kovalente bindinger -dubletreglen -
Mat B et krav for at tage Mat A?
ForumindlægJeg går på en VUC institution og skal op til eksamen i matematik på B niveau snart.. Jeg overvejede dog om det er nødvendigt, da jeg også skal have faget på A niveau efter sommerferien. Jeg er mildest talt dårligt forberedt, men mener mig dog i stand til at gennemføre A-niveauet til næste skoleår... -
intermolekylære kræfter & kogepunkt
ForumindlægHvilken type intermolekylære kræfter har ansvar for, at kogepunkterne stiger hen gennem rækken ethanol → butan-1-ol → pentan-1-ol? på forhånd tak. -
5. juli!
ForumindlægDen 5. juli er fristen for ansøgninger til videregående uddannelser! Det er 9 dage! Hvad har du tænkt dig at søge ind på? Jeg søger ind på retorikstudiet. Andre? -
Ekstra højniveau fag
ForumindlægPænt goddag. De seneste par uger, grundet i alle de nyudklækkede studenter, har 1,03-reglen eller ekstra højniveau-fag-reglen, blevet meget omtalt. Mit spørgsmål lyder på følgende: - Har alle gymnasieelever krav på at kunne vælge et ekstra højniveau fag? (Ekstra timetal) Mit tilfælde: Mat A ... -
Civilingeniør - Diplomingeniør ?
ForumindlægHej alle Jeg ville gerne lige stille 2 spørgsmål, da jeg jeg er lidt usikker. - Hvad er forskellen mellem Civilingeniør og diplomingeniør når det gælder bygning ? - Hvad er adgangskravene på vidergående uddannelse af civilingeniør ? Tak Tak på forhånd. -
Et stof med specifikke krav...
ForumindlægYO! Som det lyder i overskriften, leder jeg efter et stof der har følgende specifikke krav: Det skal være flydende ved stue temperatur, det skal have et lavt frysepunkt (lavere end en alm. fryser ca. -28 C), og det skal være et stof der her en forholdsvis høj molarmasse. Jeg skal bruge stoffet ti... -
Kemiske engelske ord
ForumindlægHej jeg siddder og skal skrive et abstract og derfor har jeg brug for noget hjælp til at oversætte følgende ord: Halveringstidsmetoden Reaktionshastigheden Reaktionsorden Reaktionskinetik Vækstmodel Differentialligning Er der nogle der kan hjælpe? på forhånd tak -
Forsøgsopstillingstegneprogram
ForumindlægLang titel, men den siger sådan set det hele. :) Jeg leder efter et program, hvor jeg kan tegne forsøgsopstillinger. Efterhånden er en ad hoc løsning i Paint ikke ligefrem det bedste, når opstillingerne bliver mere komplicerede. Er der nogen, der kender et sådan program? -
Atommasse og isotoper
ForumindlægHej, hvordan er det man beregner atommassen for isotoper? -
haster
Forumindlægopgaven er: I et lokale med gulvareal på 12,4 m^2 og en højde på 2,50 m afbrændes 25,0 og olie. a) Beregn massen af den mængde vand, der dannes ved forbrænndingen. Oxygenindholdet i luften i lokalet var før afbrændingen 20,4 volumenprocent. temperaturen var da 21,4 C og trykket var 0,993 bar. ... -
Syre/base, i hjemmet :S!?
ForumindlægHej ,det rasmus :) Jeg mangler hjælp til hvilke syre/baser vi bruge dagligt i hjemmet eller udenfor, men noget som vi bruger i dagligdagen..fx Eddikesyre :D skriv så mange som muligt, og jeg skal bruge dem til i morgen, så er virkelig i nød. Håber nogle er så venlige at hjælpe ;) - Rasmus -
Hvad sker der med kviksølv og guld når de kommer i kontakt med hinanden?
ForumindlægJeg har hørt om amalgam, men jeg kunne godt tænke mig en mere detaljeret forklaring:) håber i vil hjælpe mig, tak på forhånd :) -
reaktionsskema
Forumindlæge. Opskriv et reaktionsskema for reaktionen og angiv hvilken reaktionstype der er tale om. c-c=c-c-c + i2 -----> C2H10i2 Er det rigtigt? -
Eksamener uden for studieretning
ForumindlægJeg skriver om, hvordan det kan være at især humanistisk linje kan risikere at ramme kun naturvidenskabelige fag til mundtlig eksamen op gennem alle tre år i gymnasiet. Jeg vil meget gerne høre om der er nogen, som føler sig presset pga. dette, eller bare jeres generelle holdning til, at man ikke...
