Søgning på: srp samfundsfag psykologi. Resultater: 16561 til 16580 af 17320
-
Mat-C hjælp i sommerferien!!
ForumindlægHej derude! Hvis du er super god til matematik , og ikke har noget at lave i denne sommerferie: SÅ HJÆLP MIG ;-) Jeg er en pige på 17 år som skal op i i 3g. I 1g havde jeg Mat C niveau, og her i 2g har jeg slet ikke haft mat. Men fordi jeg har valgt at hæve samfundsfag til A, kræver det at jeg sk... -
Hjææælp...Samfundsvidenskablig metode
ForumindlægHej alle sammen JEg sidder med AT-synopsis i religion og biologi med emnet darwinisme og kristendom i fakulteterne samfundsvidenskab og naturvidenskab Mit spørgsmål er hvilke metode har jeg brugt, når jeg i religionen kigger på den engelske opfattettelse af videnskab og religion. Altså jeg kommer... -
HJÆÆÆÆLP :(((((
Forumindlæghej jeg er igang med at gøre mig klar til AT eksamen.. og har fagene dansk og samfundsfag.. i dansk har jeg brugt teksterne "Karens Jul" af Amalie Skram, og "Den Starkare" af August Strindberg. - jeg er kommet til metode i min AT-del: ville spørge om jeg godt kan sige at jeg... -
Brugte Marx metoder til sin teori fx induktiv?
ForumindlægHej Jeg kan se, mange har problemer med metode omkring emnet Marx, ligesom jeg selv har. Jeg har ikke nogen metode i samfundsfag, da jeg ikke synes, kvantitative undersøgelser var oplagte (statistikker osv.), og de kvalitative muligheder der var, har jeg brugt i min dansk-del (fx arbejde med tale... -
Skal man bestå alle fag på Hf enkeltfag for at få fuld HF?
ForumindlægHej. Jeg er meget i tvivl om dette, og her inden eksamen i nogle fag, jeg absolut ikke er stærk i, ville jeg blive glad for at vide følgende: Skal man bestå ALLE fag på Hf enkeltfag, for at få en fuld HF? Jeg har rimelig gode karakterer, 7-10 og 12 i de fleste fag, men samfundsfag b og historie s... -
Hvad betyder dette??
Forumindlæghej derinde sidder og laver opgave i samfundsfag. En figur viser konkurrenceevne og andel af befolkningen (i otte lande) i alderen 25-64 år med lang videregående uddannelse. Konkurrenceevnen (y-aksen)er opgjort på en skala fra 1 til 7 , hvor 7 viser den bedste konkurrenceevne, og x-aksen er op... -
tvunget til at gå året om?
ForumindlægHej Alle sammen! jeg går på hhx 1.å og jeg har været til en samtale idag hvor jeg fik at vide at, jeg skulle tag året om. Det ville være uansvarligt at lad mig forsætte med de dårlig årskarakter som jeg har fået. Det ligger fra 00 til 02 og en enkelt 4 tal. Jeg skal afslutte matematik og samfu... -
Privatskole eller handelsskole?
ForumindlægInteressen ligger i økonomi og finans. Handelskolen byder på de fag, og en spændene linje. Desværre er der mange umotiverede elever ude på handelsskolen med et rent fagligt lavt niveau, der er stolte over at køre rundt på deres tunede scottere. Privatskolen byder på en samfundsfaglig linje, derm... -
Reflektion - Dansk metode
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og arbejder med mit mundtlige oplæg i forbindelse med et af vores næstsidste AT forløb. Jeg har i dette forløb arbejdet i fagene dansk og samfundsfag, og har haft fokus på global opvarmning. I danskdelen har jeg arbejdet med argumentationsanalyser, henholdsvis Stephen Toulmin... -
Hjælp til AT!
ForumindlægJeg har valgt under Kampen for det gode liv emnet sundhed, hvor fokus er på kost og motion. Jeg har rimelig styr på det samfundsfaglige men det biologiske er jeg i tvivl om. Dog ved jeg, at jeg arbejder empirisk induktivt, da jeg tager en case og generalisere derved hans strategi for det gode l... -
integration, begreber og teorier
ForumindlægHej alle. Skal gøre rede for dette spørgsmål: Relevant samfundsfaglige teori og begreber om integration i USA og DK. Har allerede fundet disse begreber eller teorier: Melting pot Anthony Giddens – moderniteten. Føderalismen – USA Funktionalismen – en helhed, alt og alle har bet... -
Det globale miljø
ForumindlægHey folkens, Jeg sidder her og knokler med nogle samfundsfags spørgsmål jeg har fået givet for som skriftlig afl. og jeg har virkelig brug for noget hjælp. Indtil videre er jeg støt på et par spørgsmål som jeg simpelthen ikke ved hvordan jeg skal svare på. Nogle af dem lyder: "Hvad er EU... -
Karakter til gymnasiet
ForumindlægHej. Jeg går i ottende klasse, og har lige fået min halvårskarakter. Jeg ønsker virkelig at komme på gymnasiet efter niende, altså stx. Men jeg er ikke sikker på at mine karakter er gode. Min lærer siger, at karakterne spille... -
Evt. fejlvurdering af opgave.
ForumindlægHej Jeg har for nyligt afleveret en stor opgave i samfundsfag, der bør måske tilføjes at mig og min lære her har store personlige problemer med hinanden, jeg havde ikke håbet dette ville være aktuelt for min bedømmelse, men har måske alligevel vist sig måske at være det. Jeg har afleveret en pr... -
Nysgerrighed:)))
ForumindlægHej, jeg har spekuleret meget over hvordan eksamerne foregår i 9. jeg ved jeg skrev et indlæg om dette emne før, men jeg fik kun vide hvordan det foregik i engelsk eksamen. Så kan i fortælle mig hvordan det foregår, altså skal man tr&... -
HHX eller STX?
ForumindlægHej! Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber at nogle med erfaring vil svare mig på, da jeg er rimelig forvirret og ikke rigtig ved jeg vil. Efter 9. klasse vil jeg gerne tage en gymnasie uddannelse. Jeg ved bare ikke rigtig om jeg skal vælge STX eller HHX? Grunden til at at jeg er i tvivl ... -
AT - Selviscenesættelse og Facebook
ForumindlægHej alle. Som overskriften fortæller, er mit AT emne: Selviscenesættelse og Facebook. Mine fag er Samfundsfag (A-niveau) og Dansk. Mit problem er at jeg har svært ved af finde en god "case/sag", hvor mine problemstillinger bliver for "svage". Mine tanker har produceret følgen... -
Googles magt på nettet
ForumindlægHej derude Jeg sidder og skal brygge en AT synopsis sammen, og jeg har valgt at fokusere på it-giganten Google og deres brug af brugernes adfærd på nettet. Jeg har til dette valgt at arbejde med samfundsfag og dansk. Samfundsfagsdelen er umiddelbart nem at gå til - Jeg har lidt om hvordan man se ... -
HJÆLP TIL METODER I AT
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med metoder til min AT opgave. Jeg arbejder med samfundsfag og dansk, og mit udgangspunkt ligger i selviscenesættelse i paradise hotel Jeg har brugt 2 teoretikkere: Giddens og Ziehe - og kigget i bøger via. dem --> hvilken metode er det? Jeg har brugt tv3's hjemm... -
Jura
ForumindlægHej folkens, jeg vil virkelig virkelig gerne læse jura. Har lige fundet mit snit og det ligger på 8.1 Problemet er, jeg tror ikke det rækker til kvote 1. Dog kan jeg søge ind på kvote 2 hvor de tager standpunkt i 3 fag Historie A, Engelsk B, Samf A Eller Dansk A Jeg fik 12 i Historie, både ti...
