Søgning på: afsætning eksamen. Resultater: 16581 til 16600 af 35145
-
Engelsk synopsis emnevalg (teknisk område)
ForumindlægHej alle. Det er snart eksamenstid i engelsk og vi skal i gang med en synopsis. Men hvad skal jeg vælge? Har før skrevet en artikel om Blu-ray til et 12 tal, men er det et klog valg til synopsis? Hvis i havde lyst så post lige nogle ideer til hvad jeg skulle vælge, gerne inden for tekniske som fx... -
kilder
ForumindlægJeg skal i min historieeksamen i morgen supplere med noget materiale som jeg selv har fundet(en kilde, et billede, statistik m.m.). Mit emne er Danmark i 1800-tallet, men jeg kan ikke komme på noget jeg kan medbringe. Er der en der har en ide? Jeg har fundet et citat fra et medlem fra partiet høj... -
Computer brudt sammen hjælp
ForumindlægHej folkens min computer brød ned i forige uge og jeg mistede alle mine noter fra 7. 8. og første halvdel a 9. er der nogle der vil dele jeres noter :D -
kritendom og islam samme verdensskabelse
Forumindlæghej den gamle testemente, i første mosebog handler om verdensskabelse på syv dage, af Gud. har islam også den præsic den gamle testemente? tak -
Kontrapos?
ForumindlægJeg er lidt i tvivl omkring dette begreb.. Jeg er med på, at det beskriver noget omkring en statue, men så heller ikke mere? -
Karakter
ForumindlægHej kom til at undre mig over, om det egentlig er eksamenskarakterene eller årskarakterene som tæller? selvfølgelig ser man på begge, men man tager vel gennemsnit af årskarakterne hvis man f.eks. skal ind på en videregående uddannelse? -
Forsøg der påviser Ohms Lov
ForumindlægHej (: Nogle der har en simpelt forsøg som påviser Ohms Lov, og som nemt kan forklares? - dvs. som enhver idioit burde kunne forstå (: Fandt dette forsøg på nettet der kunne påvise Ohms Lov: Man kan lave en transformator og sætte et voltmeter til på hver side så det kan ses, at spændingen er æn... -
Odysseus hjemrejse
ForumindlægHvordan er det nu Odysseus hjemrejse er (i rækkefølge)? Er det: Kikonerne Polyfem Faiakerne Kirke Hades Kalypso ithaka Eller er det helt forkert? -
Udregning af karaktergennemsnit
ForumindlægJeg har nu lavet nye versioner af regnearkene til gennemsnitsberegning, som tager højde for bonus A. De er ikke gennemtestet på kryds og tværs, så hvis nogle mener de har fundet fejl, hører jeg meget gerne om dem: http://www.solgym.dk/udregnsnit.htm -
Matematik hjælp søges
ForumindlægJeg søger hjælp til matematik på 2. semester på økonomi studiet. Det gælder følgende emner: - Lineær Algebra, herunder: linier, hyperplaner og underrum matricer lineære ligningssystemer og echelonmatricer operationsmatricer determinanter og udregning af determinanter lineær afbildning lineære af... -
Reformelever får det svært på universitetet
Forumindlæg"Nu kommer reformstudenterne": http://universitetsavisen.ku.dk/dokument9/nyhedsarkiv/2008/dokument76/ Kort sagt er artiklens pointe, at reformeleverne får det sværere fagligt, fordi de nye fag (AT) og den nye struktur i gymnasiet gør, at tværfagligheden stiger på bekostningen af faglig... -
TERMINSPRØVE ENGELSK :O ?
ForumindlægHeeey, allesammen jeg skal snart til terminsprøve, og vil gerne få trænet. Det kunne være dejligt hvis i havde nogle links til mig på Engelsk B- Niveua eller A. Det HASTER og jeg sætter meget pris på det..:D TAAAAK...:D -
1,08
Forumindlæghej jeg bliver hf student har læst vuc enkelt fag, gælder 1,08 regelen også for mig eller er det kun gymnasie elever og hf studenter. undskyld jeg spørger dumt jeg fatter bare ikke den regel, hvis den gælder for mig er det bare fint og hvis ikke er det også fint. håber at i kan hjælpe mig med vne... -
AT Alternativer
ForumindlægHej SP. Jeg står og skal vælge fag til AT på fredag. Jeg har nogen ideer, som jeg er meget interesseret i at høre jeres mening om: Kryptovaluta - alternativ til "rigtig" valuta (mat og samf) (mat og engelsk) Blockchains muligheder (mat og samf) P piller til mænd (kemi og evt samf/dan... -
Idéer
ForumindlægHey folk. Vi er en gruppe fra 3g på HTX der mangler en idé til et Teknologi A projekt. Vi skal finde på et problem (emnet er fuldstændig frit), og (op)finde en virksomhed der kan producere vores produkt, som løser problemet. Vi skal være i stand til at kunne fremstille en prototype af produktet, ... -
ulighed
Forumindlægså jeg på banen igen, har løst følgende ulighed på min lommeregner, den giver x < -17. selve opgaven er . g(x) > f(x) . f ( x ) = 3x + 110 g (x ) -4x-9. Så har jeg selv sagt: 3x + 110 < -4x - 93x + 119 < -4x 119 < -4x -3x119 < -7x Nu dividere jeg med et nega... -
Doping - problem?
ForumindlægEr i gang med et AT-projekt om doping inden for eliteidræt. I den forbindelse er der virkelig mange spørgsmål der popper op hen ad vejen. AT er jo all about metoder og det er lidt svært at finde ud af her. Hvis man nu undersøger noget omkring etik og værdier indenfor idræt, hvilke metoder kan man... -
Eksamensklage- hvad skal man have for øje i ens brev?
ForumindlægHej Hvis man overvejer en eksamensklage mht. bedømmelsen af ens karakter, hvad skal man så inddrage i ens skriftlige brev til dem??? Nogen som kan opridse nogle væsentlige punkter som jeg skal have for øje i mit eksamensklage-brev til dem??? Varmeste hilsner Marie K. -
Læge - supplering på alle fag HF?
ForumindlægAt læse til medicin på århus universitet kæver følgende fag : dansk A engelsk B matematik A enten fysik B og kemi B eller fysik B og bioteknologi A (ug.dk) Men da jeg på nuværende tidspunkt ikke har nogen af fagene på højt nok niveau fordi jeg er gået i en helt anden retning, har jeg så mulig... -
hjælp til b) og c)
Forumindlæghej jeg har en opgave med ligningen f(x):=3*sin(2*x)+7|0≤x≤2*π -hvor jeg mangler at: b) løs f(x) =8,5 (det er simpelt men jeg ved ikke hvordan jeg skal skrive det i ti nspire) c) beregn rumfanget af det omdrejningslegme der fremkommer når M drejes 360 om koordinatsystemets...
