Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 16621 til 16640 af 43092
-
Emner til SRO!! Hjælp
ForumindlægHej (: Jeg skal igang med at skrive min studieretningsopgave om Egyptens revolution. Vi har fået nogle emner, og vi skal vælge to, ud af de 4 emner.: 1) Styreformer og nationalisme. 2) Økonomiske forhold og socioøkonomiske vilkår. 3) International politik og imperialisme. 4) Moderne kommunik... -
Hjælp til fransk passé composé eller imparfait
ForumindlægSidder og er helt lost med en fransk opgave til i morgen og kan ikke forstå det. Vi har skulle omskrive en historie til datid, hvor vi enten skal bruge imparfait, passé composé og hvis vi synes passé simple. 1 sætning lyder følgende = J'ai très faim = jeg er meget sulten. Jeg vi... -
H.C. Andersen?
ForumindlægSidder ligenu med eksamensoplæsning, og er i tvivl om, hvorvidt H.C. Andersen skriver som i romantikken eller som i romantismen? Man sige jo, at han er romantiker, men jeg tænker på, at eks. "Den lille pige med svovlstikkerne" og til delsb "Den gimme ælling" fortæller en ub... -
Jeg er kommet til at plagiere
ForumindlægHej Studieportalen. I min SRP, har jeg en lille del af et afsnit hvor jeg har omskrevet fra en anden opgave/en fælles kilde. De fleste punkter minder mere om om bogen, dog har vi nogen fælles træk som er overbevisende i plagiat. Det er kun få linjer, som endda ikke rigtigt er vigtige i forhold t... -
HJÆLP!
ForumindlægHej alle :) Jeg er så småt ved at være færdig med min studieretningsopgave. Jeg mangler egentlig kun mit abstract og min konklusion. Konklusionen er svær at skrive fordi der er så frygteligt meget at skulle konkludere på og abstractet er svært fordi hele opgaven er skrevet i fagene psykologi og s... -
Sælges: Ved det grønne bord - DVD (eksamenstræning)
ForumindlægHej :) Jeg har tre DVD'er til salg, som kan bruges i forbindelse med eksamenstræning for gymnasieelver. Jeg brugte dem selv da jeg afsluttede STX i sommers.. De tre fag jeg har DVD'er til er Dansk, Engelsk og Psykologi. (STX niveu) De giver indblik i en eksamens situation, hvor man følge... -
en lille oversættelse hjælp !!!
Forumindlægfra dansk til engelsk: Det følgende tekstuddrag er hentet fra Politiken, 28. august 2004. Af Jens Martin Knudsen og Madsen, henh.dr.scient og lic.tech. Rejsen til Mars har det formål at udvide vort kendskab til solsystemets dannelse og udvikling, og herunder især at opnå indsigt i netop de fysi... -
HASTER !!!
ForumindlægJeg skal til Engelsk B Muntlig imorgen. Jeg har (dødogpine) trukket "On the street". Her bliver man præsenteret for 3 forskellige cases, med folk der af den ene eller anden grund er hjemløse i U.S.A. Nu vil jeg super gerne vide, hvordan jeg laver den bedst mulige fremlæggelse. Vi a... -
Have been + lang tillægsform
ForumindlægHej. Jeg er i fuld sving med at læse op til den skriftlige eksamen i Engelsk A, som afholdes i morgen. Er efterhånden ved at have styr på den lange og korte tillægsform og hvornår de bruges, men hvis der kommer en fejlsætning hvor man skal rette sætningen til have been + lang tillægsform eller ... -
Medicinstudiet: hvilket fag?
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål angående hvilket fag vil være bedst at trække op på A-niveau. Jeg har linjen naturvidenskabelig A (Mat A, Fysik b, Kemi b osv.) Jeg ville gerne havde haft Engelsk A og Kemi A, men jeg har fået at vide, at det ikke vil kunne lade sig gøre pga. skema planlægning osv. Derfo... -
Klage over AT-karakter
ForumindlægHeej.. Jeg har været oppe til AT-eksamen i dag og fik 7. Jeg havde skrevet en synopsis i biologi og historie om organtransplantation.. Jeg ligger normalt til 12 i biologi og derfor havde jeg valgt at ligge vægt på biologi-delen.. Deres begrundelse for min karakter var for det første metoder, men... -
Om at tage sig sammen til lektier ??
ForumindlægHåber på at starte en lille debat her, eller ihvertfald få nogle gode råd.Jeg har nogle gange problemer med at motivere mig selv til at lave lektier eller ligefrem afleveringer. Dette ses især da jeg kun har afleveret 57% af mine afleveringer til tiden.Når jeg sidder derhjemme kan jeg simpelthen ... -
Konsekvenserne af hekseforfølgelser og folketro
ForumindlægJeg er i gang med min dansk-historie opgave i 1.g, hvor jeg skriver i Historie. I min analyse/undersøgning lyder det: - undersøg hekseforfølgelser og folketros betydning for Sankt Hans Aften? i min vurdering/diskution lyder det: - Vurder konsekvenserne af hekseforfølgelserne ... ? ... -
2.g opgave
ForumindlægHejsa.. Jeg sidder her og spekulerer over hvad jeg skal skrive om i min 2.g opgave. Jeg har dog valgt at skrive om et emne indenfor historie. Men ved ikke rigtigt.. Måske noget om slaver i USA, da vi har haft rimlig meget om det i historie. Vi skal kun skrive (max) 5 sider, så det er lidt.. Mås... -
Karakterer og deres betydning
ForumindlægKære brugere, Jeg håber, der er nogen der kan slå fast for mig, hvilke karakterer der tæller, og hvordan de forskellige karakterer vægtes. Jeg troede, jeg havde styr på det, men jeg får hele tiden nye ting at vide (selv mine lærere giver mig forskellige svar). Jeg er udmærket klar over, at det ku... -
Finde hjemmesider
ForumindlægHej allesammen :D Vil spørge jer om I kender nogle engelsk hjemmesider der kan hjælpe mig med at blive bedre til engelsk. Det kan fx være grammatik osv. Hvis i kender nogle gode hjemmesider vil i ikke være velige og sende dem til mig??? På forhånd tak -
Indledning
ForumindlægHej, Jeg er lidt i tvivl om min indledning til mit SRP-projekt er find nok? Jeg ved ikke om der er nogle som vil læse det igennem, og sige om hvad der evt. også kunne tilføjes, eller om det ser fint ud. :-). På forhånd tak. /Rasmus -
Finanskrise og wall street krak
ForumindlægHej. Jeg skal skrive SRP om Finanskrisen mellem fagene samf og his. eg vil så se på wall street krakket i 1929. Men mangler lidt inspiration til at koble de 2 ting sammen? -
Livsstilstyper
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skriver SRP om fedme, og skal skrive om hvilke livsstilstyper der oftest bliver ramt af overvægt - men jeg kan simpelthen ikke finde ud af det. Er der nogen der kan hjælpe? På forhånd tak -
hjælp af sin lærer?
ForumindlægJeg er gået igang med at skrive SRP og har problemer med, at finde kilder, så jeg tænkte på om man gerne må spørge sine vejleder/lærer om hjælp til at kilder?
