Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Jeg er kommet til at plagiere

29. marts 2020 af HJÆLPMIG4

Hej Studieportalen.

I min SRP, har jeg en lille del af et afsnit hvor jeg har omskrevet fra en anden opgave/en fælles kilde. De fleste punkter minder mere om om bogen, dog har vi nogen fælles træk som er overbevisende i plagiat. Det er kun få linjer, som endda ikke rigtigt er vigtige i forhold til resten af opgaven. Det var meningen at de skulle slettes, men glemte det da jeg var under meget tidspress. Jeg har søgt internettet igennem og set at alle gymnasier bruger plagiat programmet Urkund, som er god til at fange omskrivning osv. Jeg har også set at man ikke får lov til at blive student, og får ikke studenterbeviset indtil man laver den igen året efter. Disse få linjer holder mig vågen om natten, og jeg kan ikke tænke over andet end det. Da jeg allerede har været deprimeret i mange måneder før, har dette været dråben. Jeg kan ikke længere håndtere det, og mine tanker er løbet løbsk.

Jeg har virkelig brug for nogen der fortæller mig hvad jeg skal gøre, for jeg kan ikke holde det ud længere.


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. marts 2020 af Germanofil

#0

Den situation, du beskriver, lyder som plagiat. Når det så er sagt, så slå koldt vand i blodet. Jeg ved godt, at det er lettere sagt end gjort. Hvis situationen er som beskrevet, så kan du kun gøre to ting: 1) enten vente og se tiden an eller 2) gå til bekendelse over for dine vejledere og dit gymnasium og så tage prøven om, hvis dette skønnes nødvendigt (i sidste ende er det, så vidt jeg er orienteret, rektors afgørelse, om der er tale om plagiat eller ej).
Med andre ord: Kontakt dine vejledere, hvis du har brug for at tale om dit SRP - de må kunne give dig kvalificeret rådgivning.

Jeg håber, mit svar hjalp.


Svar #2
29. marts 2020 af HJÆLPMIG4

Hvad vil du mene er det bedste at gøre?


Brugbart svar (0)

Svar #3
29. marts 2020 af thelma333 (Slettet)

som #2 skriver kontakt dine vejledere / din rektor på gymnasiet - læg kortene på bordet og forklar dem, hvad der er sket - og sig / skriv selvfølgelig, at det ALDRIG har været din hensigt at snyde - sig / skriv fx, at du bare skrev linierne ind i din srp, fordi du skulle huske, at komme ind på lige netop det


Svar #4
29. marts 2020 af HJÆLPMIG4

#3 men hvis jeg indrømmer, så skal jeg jo alligevel skrive den om næste år.


Brugbart svar (0)

Svar #5
30. marts 2020 af Moderatoren

https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1947190

Du kan vel ikke rigtigt gøre noget? Du skal bare håbe på ikke at blive opdaget..

Det er i øvrigt ikke en undskyldning at være under tidspres.


Skriv et svar til: Jeg er kommet til at plagiere

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.