Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 16641 til 16660 af 119569
-
Ortogonale vektorer
ForumindlægHej :) Er der nogen der kan huske en formel for beregning af værdier så vektorerne er ortogonale? Vedhæfter et billede under. Det er opgave b. -
Eksamensbevis
ForumindlægHej derude Er der nogen der kan fortælle mig om karakteren i Billedekunst C-niveau kommer til at stå på min eksamenbevis, hvis jeg har haft det på mellemniveau(B) og været op i det? Hvordan foregår det, pluser man dem sammen og dividerer eller hvad? -
matematik statistikOpgave 2 – Ugrupperede I en klasse på 27 elever gives følgende karakterer: 7,4,02,4,02,00,10,7,00,02,4,12,7,02,02,00,7,10,02,00,4,02,7,4,1...
Forumindlægi en klasse på 27 elever gives følgende karakter 7,4,02,00,10,7,00,02,4,12,7,02,02,00,7,10,02,00,4,02,7,4,10,02,,12 find hyppigheder og frekvenser for de forskellige karakterer -
Lektiehjælp.
ForumindlægHey. Jeg søger en lektiehjælper. Primært til Matematik som jeg har på B-niveau. Dog også lidt engelsk og biologi. Men altså primært matematik. Jeg kommer fra vestjylland/midtjylland. -
Cylinders rumfang, Vejen til Matematik B2, Opgave 148, Side 161, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægJeg kan se at det er en opgave, der er blevet stillet tidligere, og som er besvaret af mathon, men jeg har nogle spørgsmål til nogle mellemregninger. En cylinder er indskrevet i en kugle med radius 3 , Hvilken højde h skal cylinderen have for at dens rumfang bliver størst muligt. Jeg har tegnet... -
Hjælp til at løse andengradsligningen x^2 + x −12 = 0.
ForumindlægHjælp til at: Løs andengradsligningen x2 + x −12 = 0. a=1, b=1 og c=-12 jeg ville finde diskriminanten først og dernæst x. d= b2-4ac = 12- 4*1*-(12) = ? den er uden hjælpemidler og er i tvivl om fortegnene, da jeg kunne forestille mig mit resultat: -49 ikke er rigtigt da opg... -
Kvalitet på GSK? Mat A
ForumindlægHej. Jeg skal begynde på et Mat A kursus på GSK her om et par uger. Min valg af uniuddannelse kommer også til at afhænge om jeg kan lide mat på dette niveau lige så meget som jeg kunne lide det på B og C niveau, hvor jeg også klarede det ret godt med rene 12(skriftligt) og 10 taller. (mundtligt),... -
Turbohold i samf. eller IØ
ForumindlægHej Er der nogen der kender til et turbokursus i samfundsfag (B) eller international økonomi (B) ? -
"Hints"-forum
ForumindlægHei på deg. Overvejede lidt om et forum med "hints" eller andre spase links til hjælpsomme eller sjove programmer eller værktøjer ville være en idé? Som f.eks. den interessante Google-feature som Peden (tror jeg vidst?) linkede til den anden dag, hvor man kunne få en mail hvis der kom... -
eksamen
Forumindlægkan jeg få nogle links til matB tak på forhånd -
beregning af længden på en højde
ForumindlægJeg sidder her og er gået i stå med en matematik aflevering.. opgaven lyder sådan: Beregn længden af højden hACB vinkel ACB Vinklerne: A: 35, B: 50,81 C: 94,19 a = 5,18 - b = 7 - c = 9 Men jeg ved ikke hvordan jeg skal beregne længden af højden. Håber der nogen der kan hjælpe mig :) -
Spørgsmål vedr. kvote-2 fagsnit til psykologistudiet
ForumindlægHej SP! Jeg har tænkt mig at gå målrettet efter at komme ind gennem "kvote 2-nåleøjet" til psykologi på AAU næste år. Derfor har jeg tre spørgsmål, som jeg håber, nogen kan svare på. Det ville være en kæmpe hjælp! #1 Da de adgangsgivende fag på AAU til psykologi er: - Dansk A - Engels... -
Er der nogle opgavesæt om differentialregning?
ForumindlægEr der nogen der ved, hvor jeg kan finde opgavesæt om differentialregning? -
Htx hvor mange fag må man rykke op?
ForumindlægHej allesammen! Jeg har et spørgsmål, som meget gerne må besvares hurtigst muligt! Jeg skal snart have sendt min uddannelsesplan ud, hvilket vi gør ved hjælp af vores UU-Vejleder (går i 9.klasse) Men jeg har lige nogle spørgsmål: Hvor mange fag må man rykke op, vi snakkede med nogle til ... -
HJÆLP! Mundtlig mat C
ForumindlægHej håber i ville hjælpe! hvordan skal jeg forberede min mundtlig eksamen? jeg kan trække de emneopgaver vi har lavet det 1 år. såsom finansielregning, statelistik, polynomier osv. hvordan ville i mene jeg skal forberede mig?? er der nogen der har gode notater?? skal op den 10 Juni :( -
Mundtlig engelsk eksamen (ny reform)
ForumindlægJeg skal op til den mundtlige engelsk eksamen efter den nye reform i 3. G, men jeg er blevet i tvivl om, hvad den indebærer? Jeg har engelsk på B-niveau, men hvad indeholder eksamen? Det eneste jeg ved, er at vi har 60 minutters forberedelse samt 25 minutters eksaminationstid! Men skal man kun l... -
HVORDAN FOREGÅR MAT A EKSAMEN
ForumindlægNu har vi ikke fået klar besked fra vores lærer angående mat eksamenen. Nu hvor vi kender spørgsmålene tænkte jeg på om vi overhovedet får noget forberedelsestid? -
Eksamen - differentialregning
ForumindlægHejsa. Endnu et indlæg om differentialregning, der er efterhånden en del:-)Jeg vil bare høre, om der er nogle der har nogle beviser for de forskellige differentiale sætninger...alle noter om differentialregning kan bruges. Det er stort set det eneste emne til mundtlig eksamen jeg ikker har styr p... -
Statistik-Normalfordeling, Matematik HF FÆLLESFAG, Opgave 1016, Side 257, (Ib Axelsen, Lis Bøttcher og Hans Jørgen Schrøder)
ForumindlægOpgave 1016 En virksomhed fremstiller vaskepulver, som sælges i poser a 5 kg. Man regner med, at vaskepulver mængden i poserne er normalfordelt med middelværdien 5100 g, og at 10% af poserne indeholder mere end 5300 g. Indtegn på normalfordelingspapir den rette linie, som de kumulerede frekven... -
Cph west ishøj
ForumindlægHej! :) Jeg går i 9 klasse, og skal til at vælge om jeg vil gå i gymnasiet/stx eller 10. klasse. Jeg har spurgt rundt omkring, om 10 klasse var godt, og alle dem som jeg har spurgt syntes at 10. klasse var spild. Så jeg er meget forvirret, og jeg vil virkelig gerne ind på gymnasiet. Mit genne...
