Søgning på: matematik fp10 december 2020. Resultater: 16661 til 16680 af 33233
-
EUD
Forumindlæghej folk er det hårdt på EUD, ? og er det sværet at komme ind på en EUD? -
Rumgeometri og vektorer
ForumindlægHej SP Sidder med en opgave her, som jeg ikke lige kan finde en vej og gribe den an på. Linierne l og m er givet ved parameterfremstillingerne: l: (x,y,z) = (1,5,3) + t * (1,-2,1) og m: (x,y,z) = (8,3,0) + s * (3,0,-2) Det oplyses, at linierne skærer hinanden i et punkt A a) Bestem koordinat... -
HJÆLP MIG! GREENPEACE!
ForumindlægJeg blev tilfældigvis stoppet af en fra green peace idag, og snakken faldt lidt frem og tilbage, men det endte med jeg tilmeldte mig til sådan donerings noget.. MEN da jeg så kommer hjem kan jeg se at det er en betalingsserviceaftale det vil sige at de kan trække et beløb hver måned... Jeg gav ... -
Universitets kursus for gymnasie elever
ForumindlægJeg så i nyhederne at man kan som gymnasie elev prøve forskellige kurser efter skole men har ikke kunnet finde noget om det siden. er der ngoet jeg har misforstået eller? -
grundtal potens og eksponenten.
ForumindlægHej et eks. 34 3 er grundtallet 4 er eksponenten. og potensen er det hele ..? ikke..? -
Er det rigtigt
Forumindlæghttp://peecee.dk/?id=1767a. 8.000 til f-graf 7.000 til g grafb. 100.000c. 500.00er det korrekt? -
TI-84 PLUS SÆLGES
ForumindlægSælger min TI-84 Plus til 500 kr. Lommeregneren er i god stand, da den ikke er brugt særlig meget. De ting der fulgte med da jeg købte den, er også dem der følger med nu. Nye batterier er sat i. Bor i Århus området. Skriv gerne herinde, og så finder vi ud af noget. /Camilla -
Omskrivning af Kn
ForumindlægVis, ved omskrivning af Kn=K0(1+r)n, hvordan K0 og r kan bestemmes Jeg har brug for hjælp til dette. På forhånd tak -
Nulhypotese?
ForumindlægJeg har opskrevet en nulhypotese, men hvordan skal jeg beregne 5% signifikanten? Tjek billedet -
Magnetisme!
ForumindlægHej ville hører om der fandtes en bevis for magnetismen! Mener selv at der var Maxwell ligning, men kan ikke huske hvad den gik ud på! Ville være rart hvis nogle kunne genopfriske min hukommelse. På forhånd mange tak! -
Stikprøve
ForumindlægHej. Er der en der kan hjælpe mig med denne opgave? -
Cosinus- og sinus relationerne i sfærisk geometri
ForumindlægHej allesammen! Jeg er igang med at udlede de to overstående relationerne i sfærisk geometri. Jeg kunne godt ønske at få nogle fif til smarte detaljer og idéer til at gøre det endnu lettere tilgængeligt.. Håber på nogle gode svar.. På forhånd tak -
Ubestemt integral på TI-83
ForumindlægHej! Jeg skal snart til eksamen i MatA og har i øjeblikket kun en TI-83 Plus. Jeg misunder nogle af mine klassekammerater, der sidder inde med TI-89'ere og derved har mulighed for dels at få løsninger med eksakte værdier (fx Pi/2) og dels kan løse ubestemte integraler. Det vil kunne spare mi... -
Adgangskrav til videregående uddannelse
ForumindlægHvis der nu på en videregående uddannelse er et specifikt adgangskrav der hedder matA, kan man så i princippet godt tage et enkeltfagskursus i matA og derefter søge ind på uddannelsen? -
Forståelse af sinus- og cosinusrelationerne
ForumindlægHej alle og godt nytår. Jeg sidder her med en trigonometrirapport, og er kommet i tvivl over relationerne. Hvis jeg fx får opgivet en trekant, hvor jeg kender de to vinkler og en mellemliggende side. Lad os sige følgende: A= 75 (Sidste viklet udregnet ud fra, at vinkelsummen er 180) B= 50 C= ... -
regneregel for differentiation?
ForumindlægHvis man skal differentere e^((1/2)*x^2), er der så en regneregel? Jeg kan nemlig ikke bruge nogle af de regneregler fx for sammensat funktion til at passe med det givne resultat vist på lommeregneren... -
Kollegie tæt ved matematiske fakultet København
ForumindlægHej Jeg bor på Færøerne, og er derfor ikke særlig god til at finde rundt i København. Jeg skal imidlertidig flytte til Danmark efter sommerferien, og er derfor begyndt at lede efter et kollegie. Jeg kan dog ikke finde nogle tæt på det Matematiske fakultet ved Københavns Universitet på KKIK.... -
1 spørgsmål!
ForumindlægEr lidt i tvivl om hvad definitionsmængden er? eks: y = 1300/x Er det ikke en definitionsmængde? -
Eksponential-funktion
ForumindlægHejsa. Er der nogen som vil hjælpe mig med de her opgaver? 1) En eksponentialfunktion er givet ved f(x)=2,5*1,3^x a) Bestem uden at tegne grafen, om funktionen er voksende eller aftagende. Begrund dit svar. b) Angiv koordinaterne for skæringspunktet mellem grafen og y-aksen. c) Hvilken funktion... -
Jeg er virkelig dårlig til problemregning
ForumindlægEr nogle der har/kan finde et doc som viser en guide til problemregning
