Søgning på: religion c begreber. Resultater: 16701 til 16720 af 70434
-
Sociologi - Alkohol
ForumindlægHej. Er der nogen, der har idéer til, hvilke sociologiske begreber, teoretikere, teorier osv., der kan koples på unges alkoholforbug og særligt, hvorfor de drikker? Jeg har tænkt over: - Vildt: potensering (Ziehe) - Fællesskab: anerkendelsesteori (Honneth) og måske subjektivering(jeg har dog sv... -
orbitaler kemi
ForumindlægJeg er stødt på begreberne "bindende orbital" og "antibindende orbital", men jeg har svært ved at forstå begreberne ift den forklaring af orbitaler som kemi A bogen giver. Fx kan en elektron i en 3s-orbital springe til en 3p-orbital og atomet er så exciteret. Men er dette så d... -
hjælp nogle der kan besvare de her spørgsmål
ForumindlægHvad består et molekyle af? Hvad har temperatur og molekyler med hinanden at gøre? Hvad er det absolutte nulpunkt? Hvad er Brownske bevægelser? Hvad vil der typisk ske ved opvarmnng af faste stoffer? Hvor meget længere er broen mellem Sprogø og Halsskov om sommeren end vinteren? Hvad er et bimeta... -
narrative og ontologiske sikkerhed( anthony giddens)
Forumindlægkan man sige at begrebet narrative betyder at man udtrykker sig ved at fortællle. Det kan se via non verbalt eller skriftsproget fx musik, dansk, kunstværk osv. Den består af start, midte og slutning, så fortælling er struktureret Har individet ontologisk sikkerhed kan invidet finde ud af hvem m... -
Genmutationer
ForumindlægHej jeg har lidt svært ved at svare på følgende spørgsmål: Diskuter hvilken farve bygplanterne vil få hvis der er mutation i hhv gen A--> a og gen B-->b Hvor A og B giver normal farve (hhv gul og grøn) og a og b giver mutanter- lav evt et krydsningsskema (husk at inddrage begreberne epist... -
hjemmeopgaver om pH??
ForumindlægHej!Nu har jeg prøvet hele påsken at løse disse opgaver men kan simpelthen ikke finde ud af dem.Det ville være rart hvis der var en eller flere der kunne lave lidt beregninger/resulteter og måske lidt forklaringer...Jeg har kemi på C-nivu 1)10,0 ml HCl tilsættes et par dråber bromthymolblåt som i... -
opløselighed og blandbarhed... eller på dansk: KEMI FOR DE KLOGE... snøft
ForumindlægHej!! ”Chemie macht spass… eller??” nå men… Vi har været i gang med en sjov kemiøvelse med titlen ” Kemi laboratorieforsøg – OPLØSELIGHED OG BLANDBARHED 1.3”Her kommer spørgsmålene:1) Jeg skal bestemme om: a) Iod2 (jod) b) klor2CarbonHydrogen2 (dichlormethan) c) CuSO4 (kobbersulfat) d) C6Hydr... -
beregning af masse, stofmængde og masse%
Forumindlæghej derude.. har følgende opg. jeg skal lave. Nogle af spørgsmålene er jeg ikk så sikre på.. og nogle kan jeg ikk rigtig forstå.håber i kan give en hånd :D opg.'n lyder således: Saltindholdet i en peberrodssakat ønskes bestemt ved titrering. Der afvejes 8,18g af salaten i en 100 mL konisk... -
Andengradspolynomium
ForumindlægHej, jeg har kigget på flere videoer osv, men jeg kan simpelthen ikke forstå denne opgave :( Figuren viser en del af bygningen Masia Freixa i byen Terrassa nær Barcelona. Den blå bue på figuren kan beskrives som en del af grafen for en funktion af formen f(x)=a*x + b * x + c. I det koordin... -
Matematik
ForumindlægEr der en der kan hjælpe med denne opgave? Opgave 7 - sommerhusområde En udlejningsforening ejer et sommerhusområde. Ejeren af udlejningsforeningen oplyser, at der i • uge 20 var udlejet 18 sommerhuse • uge 22 var udlejet 32 sommerhuse • uge 26 var udlejet 48 sommerhuse Det... -
Darwin i rel og bio??
ForumindlægHej(: Sidder lige nu, og er igang med AT, hvor jeg skriver om Darwin i religion og biologi. Er der nogle der skriver i samme fagkombination, som ville lade mig høre deres problemformulering og problemstilling?? Syns selv jeg har en fin problemstilling,men problemstillingerne, er jeg lidt i tvivl ... -
Dansk Eksamen - Synopseprøve
ForumindlægHejsa! :-)Vi skal i år på vores skole ikke have en almindelig og regulær dansk eksamen. Vi skal derimod have det der hedder en synopseprøve, hvilket går ud på, at jeg allerede i dag har trukket det hovedemne som jeg skal op i, nemlig "Religioner mødes".Nu ligger opgaven så i, at jeg sel... -
metode i astronomi???
ForumindlægJeg er ved at skrive at. Jeg skriver om maya kalenderen og 2012 fænomenet, altså at jorden skulle gå under når kalenderen slutter og alt det der. Jeg beskæftiger mig imidlertid mere med mayaernes opfattelse af det. De koblede astronomi og religion. Nu har jeg så fundet ud af at det der ske... -
Projektopgave - Kvindeundertrykkelse
Forumindlæghej :) vi har projekt uge på vores skole, og min ven og jeg arbejder med kvindeundertrykkelse i Afrika og vi har brug for noget hjælp for vi syntes slet ikke at vi kan finde noget om det vores spørgsmål: 1. Hvilke forhold lever kvinde under i Afrika (det er vores hovedspørgsmål) 2. Hvad er kvi... -
terrorisme
ForumindlægJeg har til min dio jeg skal forsvare valgt Engelsk og historie. Hovedemnet i første del var religion. Jeg synes selv de andre 2 fag passer godt ind i, da religion og terror jo næsten altid hænger sammen. Har nogen nogle gode kilder/bøger til dette, så gerne hjælp. Jeg er en elendig starter, m... -
Kilder og metoder!
ForumindlægVi er lidt i tvivl om hvilke metoder vi egentlig har brugt! :S Vi skriver i religion og historie og vores emne er noget med religiøs terror - med udgangspunkt i Islam. -Det vi har gjordt (kort fortalt) er at vi i fagbøger har læst os til en historisk/politisk/geografisk baggrund for konflikten ... -
Eksamen i morgen
ForumindlægHej Jeg har skrevet om designerbørn i biologi og religion. Jeg har set på designerbørn som to ting; At man designer et barn for at give det specielle egenskaber(øjnfarve, hårfarve og lign.) og at man designer et barn med hensigten at gøre det sygdomgsfrit! I biologi har jeg læst om de metoder ma... -
Lektie/opgave hjælp
ForumindlægHejsa. Hvis der findes nogle derude som har et behov for at få lavet nogle samfundsfag opgaver imod lidt penge, så skal i være mere end velkommen til at kontakte mig. Jeg ved personligt selv at dette er en stresset tid for mange(jvf. mange kommende eksamner) , hvorfor jeg gerne giver en hånd med,... -
Opgavehjælp
ForumindlægHejsa. Hvis der findes nogle derude som har et behov for at få lavet nogle samfundsfag opgaver imod lidt penge, så skal i være mere end velkommen til at kontakte mig. Jeg ved personligt selv at dette er en stresset tid for mange(jvf. mange kommende eksamner) , hvorfor jeg gerne giver en hånd med,... -
Hjælp til at skrive en problemformulering
ForumindlægHej Jeg skal lave en problemformulering, og har svært ved hvordan jeg skal skrive den, håber at I har nogle forslag.. Jeg skal skrive om antidepressiv medicin som er det samme som lykkepiller. Deraf har jeg af fagene kemi og religion. Mit emne er videnskab og ansvar. Jeg har overvejet hvad jeg s...
