Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 16761 til 16780 af 117955
  • Hvad skal der til for at bestå fysik?

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal op i fysik B, som min sidste eksamen, og jeg er rædselsslagen for at dumpe, da jeg har meget svært ved faget. Hvis jeg dumper, betyder det, at jeg ikke kan komme ind på min drømmeuddannelse, da faget skal være bestået. Men hvis jeg dumper til eksamen, er det så den gældende karakter...
  • STX eksamensmuligheder

    Forumindlæg
    Hej. Jeg får læseferie her d. 20 maj, og ville høre om det var muligt at regne ud hvlke fag jeg skal op til her til sommer. Jeg har: Biologi A Dansk A Historie A Kemi B Matematik A Oldtidskundskab C Religion C Dog har jeg været oppe i mundtlig Samfundsfag C i 1.G og skriftlig Engelsk B i ...
  • Haster: Hvilken metode brugte Emil Christian Hansen til rendyrkning af gær?

    Forumindlæg
    Hej, jeg er igang med at skrive AT og i den forbindelse skal jeg skrive om Emil Christian Hansens metode: rendyrkning af gær. Jeg er blot i tvivl om hvilken metode han brugte: var det hypotetisk deduktiv, induktiv osv.? Er der nogen der kan hjælpe? Mvh forvirret gymnasie elev
  • gym eller hf

    Forumindlæg
    hej alle derude :) jeg går i 9 klasse, og tænker småt på hvad jeg skal efter 9.. mit gennemsnit er pt på 5,5... Jeg ved ikke om jeg vil vælge stx eller hf.. Hvad synes I er bedst ? .. syns I, at jeg skal tage 10, hvis jeg ikke bliver egnet til gymnasium også derefter søge ind? eller syns I jeg sk...
  • hjælp til et spørgsmål i en opgave

    Forumindlæg
    Jeg skal lave opgave 2 og er i tvivl om spørgsmål 5 under denne. Opgaven er fra den skriftlige eksamen i sommer biologi A ..
  • Kulstofkredsløb i en sø

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal op i biologi eksamen i morgen og har trukket kulstofkredsløb i en sø. Er der nogen, der kan forklare mig, hvordan kulstofkredsløbet hænger sammen med søen?
  • cfc-gasser og ozonlaget

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan forklarer mig hvad cfc-gasser er? skal til folkeskolens biologi eksame på mandag, og ved ikke hvad det er? hvordan er det forbundet med ozonlaget, og hvad er ozonlaget? hjælp?mvh
  • fag udtryk

    Forumindlæg
    hej alle sammen jeg ville hører om nogen der kender et sted eller ligger ind med nogle fag udtryk fra geografi, kemi og biologi... som en hjælp til eksamen
  • planteplankton

    Forumindlæg
    hej alle jeg har fået stillet en opgave som lyder således: redegør for hvordan biomassen af planteplanktonet i Arresø kan bestemmes. (fra biologi eksamen 2004) på forhånd tak
  • De kvindelige kønsorganer

    Forumindlæg
    Er det nødvendigt med at man skal fortælle om alle de kvindelige kønsorganer til biologi eksamen? Hvis man f.eks. havde en figur og så fortælle om dem alle?
  • leksikon?

    Forumindlæg
    Jeg skal snart til skriftlig eksamen i biologi, og vil høre om det er muligt at downloade et lektikon fra nettet? på forhånd tak for hjælpen.
  • nettoprimærproduktion

    Forumindlæg
    Så er det biologi eksamen i morgen:-( spændende... nogen der har styr på hvilken betydning pH og vind har for nettoprmærproduktionens størrelse? jeg har selv styr på de øvrige faktorer
  • Bioteknologi/genteknologi?

    Forumindlæg
    Hej.. Sidder læser til biologi eksamen.. og har flere gang støt på ordene Bioteknologi og genteknologi. - Hvad er forskellen? eller er der overhovedet en forskel? - Rikke
  • økologi - fotosyntese

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal snart til biologi eksamen og skal lige have styr på det sidste. Spørgsmålet går på hvad en protongradient er? På forhånd tak! Signe
  • proteiner og dens opbygning

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til eksamen i biologi - skal forklare proteiners opbygning og hvilke grundstoffer det indeholder osv men har brug for hjælp???? - skal også fortælle kroppens respiration
  • Demotest?

    Forumindlæg
    Hejsa. Er der nogen, som ved hvor man kan finde demoprøver til biologi eller geografi? Altså dem man tager for at kunne mærke, hvordan prøverne til eksamen er.
  • Hvordan nedarves mutationer?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder og læser op til biologi eksamen, og skal svare på sprøgsmålet "hvordan nedarves mutationer?" Nogen som kan hjælpe?? På forhånd tak!
  • hvilken rolle vores gener spiller i cellerne?

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder her og forbereder mig til biologi eksamen... Jeg ville høre om der er nogen der simpelt kunne fortælle mig hvilken rolle vores gener spiller i cellerne?
  • Hvad er stofskifteprocesser?

    Forumindlæg
    Hvad er stofskifteprocesser hvis i skulle forklare det til en person der slet ikke har sat sig ind i det ? :s Skal nemlig snart til mundtlig biologi-eksamen. På forhånd tak. Kh Rebecca 1.g
  • Akut hjælp!

    Forumindlæg
    Står og skal til biologi eksamen imorgen og gået halvt i stå ved denne figur http://www.nucleus.dk/fysiologibogen/9/189.pdf - nogen der er skarpe til dette? :-)))))))