Fysik
Hvad skal der til for at bestå fysik?
Jeg skal op i fysik B, som min sidste eksamen, og jeg er rædselsslagen for at dumpe, da jeg har meget svært ved faget. Hvis jeg dumper, betyder det, at jeg ikke kan komme ind på min drømmeuddannelse, da faget skal være bestået.
Men hvis jeg dumper til eksamen, er det så den gældende karakter, eller har årskaraktererne også en betydning for, om jeg dumper på eksamensbeviset? (Håber dette er forståeligt)
Er der nogen der konkret kan fortælle, hvad der skal til for at bestå fysik eksamen? Er det nok, at man har styr på sit oplæg og den eksperimentelle del, men måske ikke er i stand til at svare på spørgsmål så grundigt? Eller er dette dumpegrundlag?
Håber der er en der kan svare mig, da jeg simpelthen er så bange på nuværende tidspunkt.
Svar #1
16. juni 2016 af Jerslev (Slettet)
#0: Der skal ret meget til for at dumpe. Jeg har selv eksamineret fysik B mange gange, og det er et fåtal af eleverne, der dumper. Jeg husker selv to eksempler på elever, der klart var dumpet. Den første kunne til den eksperimentelle eksamen (vedkommende arbejdede alene) ikke nå at stille et forsøg op, da tiden var udløbet. Det forsøg vedkommende så endelig var i gang med at stille op var ikke engang det rigtige forsøg. Til den teoretiske del trak vedkommende noget atomfysik og kunne lige fortælle lidt om energiniveauer og lave lidt købmandsregning på energien af udsendt foton ved spring mellem niveauerne.
Det andet eksempel gik bedre til den eksperimentelle del, men til den teoretiske del floppede vedkommende enormt. Emnet var kernefysik, og der var i vedkommende ingen forståelse af hverken kernefysikken eller sammenhængen mellem bilaget (et billede af Solen) og kernefysik.
Skriv et svar til: Hvad skal der til for at bestå fysik?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.