Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 16781 til 16800 af 27879
-
AT - skørbug - årsprøve
ForumindlægHej, Jeg har i mit sidste AT forløb skrevet om Skørbug (primært i den engelske flåde). Jeg skal til årsprøve i AT i emnet SKørbug, og jeg har ingen ide om hvad man skal fortælle til fremlæggelsen. Jeg tænker at jeg kort skal fortælle om de vigtigste konklusioner i min synopsis? og formentlig ... -
AT - Rejser: Grafteori?
ForumindlægHej. Jeg sidder også med AT-eksamen, men synes ikke emnet "Rejser" er særlig åbent for naturvidenskab. Jeg vil allerhelst skrive noget i Mat (A) og emne som f.eks. grafteori (evt. Travelling salesman problem, wikipedia), men jeg kan ikke se, hvordan det skal kunne kombineres med et ande... -
Rejser og stoffer???
ForumindlægHej alle hjælpsomme sjæle Jeg har endnu ikke fundet på et AT-emne og er ved at være bare en smule stresset. Jeg kunne godt tænke mig at kombinere biologi med enten historie eller dansk, og så skrive om noget med stoffer eller alkohol, men jeg kan bare ikke lige se, hvordan jeg skal få koblet det... -
Perspektivering til studierapport AT?
ForumindlægHej. Det er sådan at jeg skal til eksamen i AT på fredag, men jeg er meget i tvivl omkring hvad jeg skal gøre med min perspektivering til studierapporten, da jeg ikke synes at der er nogle af mine tidligere emner som passer sammen med mit emne i år. Jeg har skrevet om komminikation mellem mor o... -
Intervention – Libyen i fokus
ForumindlægHej alle :-). Har fået en samfundsfags aflevering der lyder således: Diskuter om det var rigtigt at angribe Gadaffis styrker i Libyen. Inddrag pluralistisk og solidaristisk teori. Husk, at når I argumenterer i en diskussion så prøv at strukturere den efter temaer/emner. I skal så komme ti... -
!!!NOTER AFGANGSPRØVE I 9. KLASSE !!!
ForumindlægSkal op til samfundsfagafgangsprøve på mandag. Men føler det kniber med at læse og skrive noter til alle, da pensummet er ret stort. Så tænkte om der er nogle som har notater til følgende emner fra bøgerne ind i samfundsfaget a og ind i samfundsfaget b: velfærdssamfundet, demokrati og ideolog... -
goodness of fit og uafhængighedstest
ForumindlægHej derude. Jeg skal til matematik mundtlig eksamen på mandag og har egntligt styr på alle emnerne, men jeg er gået fuldstændig i stå til emnet hypotesetest. Spørgsmålet er meget enkelt, men jeg har svært ved at komme igang. Spørgsmålet er "Gør rede for chi2 test GOF og uafhængighed, nulh... -
Tysk oversættelse.
ForumindlægDette interview handler om en pige, ved navn Katrin Stör, der er ved at blive afhørt omkring hendes kendskab til emnet, spiseforstyrelse. Katrin er 23 år. Interviewet starter med at intervieweren fortæller at spiseforstyrrelser er et stort problem iblandt unge og spørger så Katrin om hun har noge... -
Eksamensspørgsmål til Fysik mundtlig
ForumindlægJeg skal til fysik mundtil på fredag og min lære har lagt nogle spørgsmål op vi kan forberede os på. Der er dog et spørgsmål som jeg slet ikke kan finde noget om.. Det kommer her: Emne: Elektriske og magnetiske kræfter og felter Redegør for visse elementer inden for overstående emne. Du kan ... -
AT - Charles Darwin og litteraturens udvikling
ForumindlægHej alle, Jeg har valgt emnet: "Litteraturens udvikling som konsekvens af Charles Darwins opdagelser på sin rejse" Er der nogen der ved noget generelt om, hvad der skete med litteraturen pga. Charles Darwins teorier? Det eneste jeg ved er, at litteraturen fik et mere naturalistisk menne... -
Ressourcer i fremtiden
ForumindlægHej, ' Jeg skal op til TYSK TERMINSPRØVE:0 Jeg skal fremlægge om emnet ressourcer i fremtiden på tysk. Jeg ville hører om der var nogen der kendte nogle tyske kilder/ links, de kunne anbefale, da alle mine kilder skal være tyske. Har i evt. nogen idér eller noget imput, om hvor... -
Moderne noveller - eller?
ForumindlægHejJeg skal til at lave danskopg., og i den forbindelse har jeg valgt novellesamlingen "Vandmærket" af Naja Marie Aidt. Der er selvfølig en masse materiale på nettet, men synes alligevel jeg mangler inspiration til et overordnet emne. Tænkte af nogle af jer måske havde en ide?Af novelle... -
Analyse
ForumindlægHej alle. jeg har lige fået en emne opgave for, hvor hoved emnet er analyse. Jeg har et problem med et par spørgsmål. og hvis i vil hjælpe mig med at finde ud af hvordan jeg klare det vil jeg blive glad ! 1) Medudgangspunkt i den eksponentielle funktion f, er givet ved f (x)= ba x, ønskes nedenst... -
Mat: Ideer til perspektivering
ForumindlægHejJeg skal op i følgende emner til den mundtlige eksamen:1) Stamfunktioner, areal og bestemt integral.2)Vektorer 1,2,3 (projektion, det., vinkel osv.)3) Rumgeometri 1,2 (linie/plan parameterfremstilling, krydsprodukt, kuglen osv.)4) Projekt - diff. ligninger(1.orden, logistisk) (ultra kort pensu... -
Lord of the Flies -- Rejser?
ForumindlægHej, Jeg havde også planlagt at have om Lord of the Flies i Dansk/samf, men da jeg snakkede med mine vejledere satte de rigigt mange spørgsmåltegn til selveste emnet om rejser.. Man hører jo egentligt ikke meget om rejsen, og da overemnet til hele AT er rejsen skal synopsis indgå noget om det. Så... -
SSO i musik!
ForumindlægHey!Ja, jeg aner ikke rigtig i hvilket fag jeg egentlig vil skrive SSO, så har bare tænkt mig at skrive i musik. MEN...Bliver næsten alle de emner man nu kan skrive om i musik ikke mest til såkaldte 'emnearbejder' i stedet for reelle skriftlige fremstillinger!? Og er der nogle emner, der ... -
Religion/Historie Diskussion
ForumindlægHey! Jeg har valgt at skrive i Religion og Historie omkring Jesus.. altså den Rejse Jesus foretager mens han lever og hvilke 'konsekvenser' den får.. Det ku være kanon hvis nogen enten havde det samme emne og var frisk på lidt diskussion frem og tilbage omkring emnet eller hvis der var no... -
AT11 - HJÆLP!!! Teknologihistorie og rumforskning
ForumindlægHey ^^ Mit emne er: Rejser (overemne) -> Teknologihistorie (bla. udviklingen af mikrochippen som rumforskningen bidragede meget til). Jeg har problemer med at komme i gang... Det er lidt sent at jeg kommer til den konklusion, men jeg skal jo have lavet et eller andet. Jeg har sådan set en mas... -
Menneskets oprindelse
ForumindlægHej. Jeg sidder og er i gang med min AT-synopsis. Mit emne er menneskets oprindelse og fagene er biologi og historie, hvor jeg redegør for homo sapiens og menneskets udviklingslinje og diskutere om udviklingslinjen er fuldendt. Jeg er svært ved at få de historiske metoder med ind over, altså kild... -
afstandsbestemmelse vha. supernova typa la
Forumindlægjeps.. angående dette emne har jeg lige et lille problem.Jeg har googlet lidt rundt m.m, men kan altså ikke finde noget omkring følgende, så håber nogen kan hjælpe. Hvis vi ahr en supernovaeksplosion af typa La, hvordan kan vi så ud fra den absolutte lysstærke (det må vel være den lysstyrke vi må...
