Søgning på: afsætning eksamen. Resultater: 16801 til 16820 af 35145
-
natriumhydroxid (afsyring af møbler) ?
ForumindlægNatriumhydroxid (NaOH), som er en stærk base, har jeg læst, bruges til at afsyre møbler med. Er det ikke lidt misvisende at kalde det at afsyre et møbel med en base, eller hvordan ????Umidlbart vil man jo nok tænke at hvis man afsyre noget bruger man syre.... Håber på svar:-) -
Y=b*a^xhaster
Forumindlæghej der står i min opg at i disse år oplaver verden en eksplosion i antallet af folk over 60 år i 1950 var 205 mio på verdensplan i 2006 var tallet 688 mio og i 2050 vil næsten to milllarder verden over være over 60 brug 1950 og 2006 til at bestemme tallene a og b -
Pensumet til Dansk Mundtlig
ForumindlægHey Folks.. eksamenstid :S! Skal op i dansk her på onsdag og sidder nu og kigger på pensumet.. min dansklærer har aldrig været god til at forklarer sig, så jeg søger hjælp hos os.. Jeg ved man ikke kommer op i en kendt tekst i dansk, men en der ligner noget fra pensummet.. så synes jeg bare det ... -
dit bedste råd til studentereksamen i historie
ForumindlægHej :) Hvad er dit bedste råd til studentereksamen i historie? Jeg skal op i historie, har ikke lært noget af min lærer i 3 år, så det er en ordentlig mundfuld, men jeg skal nok klare den.. Ville bare høre, om der var nogen der evt. havde nogle råd til, hvordan man skal gribe det an :)?? Mvh. Ni... -
procentvis ændring
Forumindlæghvordan bestemmer man den procentvise ændring af viskositeten når temperaturen stiger 20grader. Oprindeligt har vi at viskositeten er 32 når temperaturen er 40grader. -
rensningsanlæg-mekanisk,biologisk,kemisk
Forumindlæghej jeg har om rensningsanlæg men har glemt hvordan det helt fungere altså når det er kemisk er det så ikke først man passerer det først til en KEMISK: 1. en rist som smider store ting resten går 2. til en forbrændingsanlæg 3.sandfang når det er brændt så sendes det til et stort bassin ... -
Matematik 1årig Aniveau Karaktere
ForumindlægNogen der kender de forskellige point/procent rigtige svar der passer til karktere? Fx. er 95-100 vidst 11 og 87-94 er vidst 10. Ved godt det svinger lidt fra år til år, men vil bare se hvordan det nogenlunde forholder sig. //Helsing -
Den trigonomiske grundrelation (idiotformlen)
ForumindlægHej studi's Hvis den trigonomiske grundrelation er denne: cos^2 (x)+sin^2 (x) = 1 Kan man så også sige: cos^2 (kx)+ sin^2 (kx) = k Eller er det bare noget jeg har hjemmebrygget? -
Når en betastråle "skydes ud"
ForumindlægHey. Jeg har lige et 9 klasses spørgsmål til jer, som jeg håber i kan hjælpe mig med. Når nu en betastråle(et elektron) forsvinder fra et grundstof, er der så en neutron der omdanner sig til et proton, så grundstoffet skifter atommasse og atomnummer? Fx He 2 protoner 4 unit. Når en betastråle ... -
B niveau
Forumindlæghej vil lige spørge minder matematik niveau b ligesom c eller er det ikke vil lige også spørge når man er færdige med sin gymnasium og mangler måske kemi b kan man godt starte på uddannelsen og læse kemi B imens eller skal man tag og supplere en fag på et år -
værtsgave til læreren?
ForumindlægHey ville gerne vide hvad I synes ville være den ideelle værtsgave til en lærer? -
Definition af sinus og cosinus
ForumindlægI et eksamensspørgsmål står der: gør rede for definitionen af sinus og cosinus, bevis cosinusrelationen. Jeg troede at definitionen var beviset? Hvordan definerer jeg sinus og cosinus? -
Eksempler på pensumopgivelser
ForumindlægHej Er der nogen, der vil linke til deres pensumopgivelser? Jeg er lidt i tvivl om min lærers måde at angive dem på og vil derfor gerne se eksempler på andre. Jeg går i 2g under reformen, men 3g'ere er da også velkomne til at skrive (jeg går ud fra det minder meget om hinanden.) -
Lineær funktion facit
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal skrive mit facit op, så håber, at der er nogle der vil hjælpe. Jeg skal opskrive regne forskriften for funktionen der går igennem A(4,5) og B (-4,5) Jeg har fået: a = 0 og b = 5 Mit spørgsmål er om man skriver f(x) = 0x+5 eller om man s... -
N-fiksering
ForumindlægHej, Skal op til biologieksamen (c-niveau) i morgen og er ved at læse det sidte op. Er pt. igang med kvælstofkredsløbet - men jeg kan ikke helt forstå hvad N-fiksering er og hvad det er godt/dårligt for .. ?? Nogen der kan hjælpe? -
herman bang
ForumindlægNogle der evt har en god litterær artikel liggende af "det hvide hus" af Herman Bang? -
Spg. om hvor jeg bliver student?
ForumindlægHey, jeg har hf-enkeltfag på to forskellige skoler. Jeg skal være student til sommer, men ønsker at blive student på en bestemt skole jeg går på. Mit spørgsål er, om hvad der afgør at jeg kan blive student på en bestemt skole.. Er det den skole, hvor jeg har flest su-timer, at jeg ender med at ... -
Hvad mener I?
ForumindlægHvordan reagere I når I har fået en god karakter? Har selv dårlige oplevelser på området, så ville gerne høre jeres oplevelser. -
Snyd? :-|
ForumindlægHej allesammen, Jeg har FSA mundtlig dansk om nogle dage, og jeg kunne godt tænke mig at høre jeres holdning. Jeg har allerede gennemskuet nogle af de tekster, som jeg vil kunne komme til at trække. Vil det være snyd, hvis jeg på forhånd har printet nogle opgaver eller analyser af de tekster ud, ... -
antigone
ForumindlægHei Der er mange der skriver, at antigone bedriver hybris og hendes død er sin nemisis. Men forstår ikke helt hvornår og hvorfor hun har begået nemisis.???
