Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 16821 til 16840 af 153151
-
Hjælp til valg af SRP, tak.
ForumindlægHej, Jeg har to spørgsmål, som jeg meget gerne ser svar på. På forhånd tak! 1) Jeg har mulighed for at skrive i følgende fag: Engelsk-Spansk Engelsk-Dansk Engelsk-Historie Engelsk-Samfundsfag Har du nogle ideer , hvad jeg kunne skrive i/om, til de forskellige fag af ovenstående? - Dog undgår jeg ... -
gyldne snit
ForumindlægJeg har får til opgave at definere det gyldne snit og forklare hvordan et linjestykkes deling i det gyldnesnit kan konstrueres. Det skal bevises, at konstruktionen fører til det rette resultat.Jeg har skrevet definitionen som det står i bøgerne og og vist en figur, mem nu er jeg i tvivl om det er... -
speciel relativitetsteori
ForumindlægGodaften. Jeg står i den situation, at jeg snart skal vælge mit emne af SRP. Jeg har tænkt på at skrive om den specielle relativitetsteori. Jeg vil i denne forbindelse høre om, om der er nogle af jer, der har erfarringer inden for dette emne, og om det er for svært ? Er der evt. "nok" ... -
4-tal - Hvad mener I?
ForumindlægJeg fik 4 i min SRP og har valgt ikke at få den revurderet. Alligevel vil jeg gerne høre jeres mening, så jeg har noget at tænke over til fremtiden. Opgaven finder i via nedenstående link eller som vedhæftet fil (Link fjernet pga. dødt link. Mvh. Studieportalen.dk) -
Fortolkning/analyse af Solsort og snefnug! HJÆLP!
ForumindlægHej jeg skal lave en analyse af Solsort og Snefnug og har hastigt brug for hjælp! jeg er gået fuldstændig i stå og ved ikke helt hvordan solsorten hænger sammen med broderens død osv HJÆLP! -
Er der nogen der ved?
ForumindlægEn roterende skive belyses med strobskoblslampen. Både når lampen blinker med en frekvens på 20 Hz og 40 Hz ser det ud som om plettern er i ro. Hvad er skivens frekvens og hvorfor kan pletten være i ro ved begge de to frekvenser? Er der nogen der ved det?? -
Idéer, tips osv til dansk historieopgave?
ForumindlægHej SP. Står i den situation at jeg her om et par uger skal til at skrive en opgave på de 8 sider. Går i 2.g. Muligheder: Dansk. Historie. Tværfaglig (mix mellem dansk og historie.) Prøver denne gang at være ude i god tid, så jeg ville høre om der er nogle erfaringer, tips, og ikke mindst forslag... -
Pesten
ForumindlægHej alle. Jeg har valgt at skrive i biotek og historie, og nu er jeg kommet på bar bund med historie delen. I min opgave formulering står der jeg skal med udgangspunkt i relevante kilder analyser forklaringer og behandlingsformer. Det er det eneste som står der, og jeg ved slet ikke hvordan j... -
haster skal afleveres i morgen Bogandmeldelse af I år er alting er anderledes
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at lave disse opgaver til i år er alting anderledes af Ina Bruhn. A: Giv en karakteristik af klassen (se bilag 1). Fortæl om den udvikling klassen gennemgår. B: Hvor lang tid strækker historien sig over? C: Hvad er bogens tema (med et ord!)? D: Hvilke motiv... -
Atombomben, manhattanprojektet
ForumindlægHej Jeg vil bare høre, om der er andre, der har valgt atombomben eller manhattanprojektet i AT 2012. Jeg har fagene fysik og historie, men jeg er lidt i tvivl om metoden i fysik. Jeg har ikke lavet noget forsøg. Er der andre, der vil fortælle, hvad i har gjort? Tak! -
Trigonometri (matematik)
ForumindlægHey da..En essay i matematik er da altid noget nyt, det troede jeg ikke man skulle, men nu er det første gang. Mit emne er om trigonometri.Ved i/du hvor jeg skal lede på nettet.. har fundet noget på nogle forskellige sider men det kunne være i/du kendte til nogle ret gode nogle.Skal vi noget om d... -
SRP-EMNE (Samf/His og Samf/Eng)
ForumindlægHey Vi er to drenge der er i tvivl om vores SRP-emne. Vi har ikke nogen ideer til SRP-Emne, og vi er er åbne for forslag Den ene af os skriver i Samfundsfag A og Historie A Og den anden skriver i Samfundsfag A og Engelsk A Mvh Mads Christian -
SRP
ForumindlægHej Jeg skal skrive SRP næste år, og er i tvivl om hvad jeg skal skrive om? Jeg skal allerede begynde i sommerferien og læse op til emnet, men ved ikke rigtig hvad jeg skal skrive om og i hvilke fag. Jeg skal i hvert fald skrive i Matematik A, men ved ikke hvilket andet fag, jeg skal indd... -
Mundligt Dansk
ForumindlægEr der nogle som kan fortæller mig hvad temaet og budskabet er i historien Citronen af Jørgen Munck Rasmussen -
Evt vinkling af landboreformerne
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive Da/his-opgave i historie og har valgt at have om Landboreformerne der blev gennemført i 1800-tallet. Jeg skal til at skrive problemformulering, og mangler inspiration til hvilken del af hele sagen jeg vil have min fokus på. Er der nogen der har et forslag til det kunne... -
"I have a dream"
ForumindlægJeg er som så mange andre ved at overveje hvad jeg skal skrive om i min synopsis-opgave. Jeg synes det kunne være spændende at kigge på noget racisme i USA, og inddrage Martin Luther Kings berømte "I have a dream"-tale. Jeg er bare lidt i tvivl om, hvilken fagkombination der kan lade si... -
HJÆLP - Skal jeg klage over min karakter?
ForumindlægJeg har fået 02 for denne opgave, jeg kan virkelig ikke BEGRIBE hvorfor?? Jeg er SÅ ked af det.... Opgaveformuleringen lyder(SAMF/HIS): Redegør for udviklingen i det danske skolesystem fra 1800-tallet og frem til i dag. Inddrag herunder selvvalgt samfundsfagligt materiale. Undersøg et s... -
RÅD!
ForumindlægJeg går i 3.g, og skal skrive SRP lige om lidt. Jeg har studieretningen mat-fysik-kemi. Jeg skal aflevere blanket med mit valg af fag og emne om en uge. (Jeg tror, at jeg vil skrive i mat A som sidefag, og fysik B som hovedfag) Men jeg føler virkelig ikke, at jeg har klar til det. Jeg har kigget ... -
Hvad er en krønike helt præcist?
ForumindlægHej, Jeg er ved at skrive dansk-historie opgave og er noget til den del hvor jeg vil analyse "Ørneflugt" af Henrik Pontoppidan. Jeg har fået at vide dette er en krønike, men efter at have googlet rundt omkring er jeg stadig ikke blevet klogere. Hvad er en krønike helt præcist?... -
Højeste niveau
ForumindlægHej Sidder og skriver SSO i matematik og tænkte på, hvad I ville mene, det højeste niveau i matematik er... laveste er redegørelse, men de andre???Giv evt. eksemplerTakker
