Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

HJÆLP - Skal jeg klage over min karakter?

06. februar 2018 af cecilie44 (Slettet)

Jeg har fået 02 for denne opgave, jeg kan virkelig ikke BEGRIBE hvorfor?? Jeg er SÅ ked af det....

Opgaveformuleringen lyder(SAMF/HIS): 

Redegør for udviklingen i det danske skolesystem fra 1800-tallet og frem til i dag. Inddrag herunder selvvalgt samfundsfagligt materiale.

Undersøg et selvvalgt dansk politisk partis uddannelsespolitik med fokus på den danske folkeskole.

Diskuter, hvorvidt det danske skolesystem i dag stå overfor udfordringer i overgangen fra velfærdssats til konkurrencestat. Inddrag selvvalgt samfundsfagligt empiri. 

Vedhæftet fil: SRP123.pdf

Brugbart svar (0)

Svar #1
06. februar 2018 af Mathias7878

Op med humøret :=) 

Hvad har din lærer sagt om din opgave?

- - -

 

 


Svar #2
06. februar 2018 af cecilie44 (Slettet)

Hej Mathias, TUSINDE tak for svar.

Vil du ikke nok læse den igennem? Jeg er helt udkørt..... :( :( :(

Min lære sagde at der manglede historie og at jeg skulle udpensle hvem Jan Andreasen bl.a. var???? Jeg kan bare ikke forstå det fordi selve historiespørgsmålet (det første) indikerer ar jeg skal inddrage samfundsfagligt materiale (hvilket ikke er historie)... Er helt forvirret


Svar #4
07. februar 2018 af cecilie44 (Slettet)

Jeg ved godt hvordan man klager, det har jeg skam læst op på inden dette indlæg. Tak. God dag.


Brugbart svar (0)

Svar #5
07. februar 2018 af Mathias7878

Jeg skrev selv SRP i historie og samfundsfag og jeg ved, at det er svært at få en god karakter i historie. Jeg var heldig, at jeg skrev en rigtig god opgave i samfunsdfag, der trak mig op (jeg lå til et 12-tal i samfunsfag, men "kun" et 7 i historie). Jeg endte derfor på et 10-tal.

Jeg kan ikke bedømme, hvad du skulle have fået for din opgave, men jeg synes dog ikke, at den umiddelbart kun er et 2-tal værdigt.

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #6
07. februar 2018 af Smut1

Mmh, jeg har lige læst indledningen til din opgave, og det ser ud som om du kun inddrager historie i redegørelsen. Hvis det er således, kunne opgaven lige så godt have været skrevet i samfundsfag alene. 


Brugbart svar (1)

Svar #7
07. februar 2018 af Mathias7878

Enig med #6. Samfundsfag og historie ligner hinanden meget som fag, så hvis du ikke konkret har brug historisk metode til dit analyserende eller diskuterende spørgsmål, vil det trække meget ned.

- - -

 

 


Svar #8
12. februar 2018 af cecilie44 (Slettet)

Det helt store problem er jo at jeg ikke direkte bliver spurgt om at lave noget der giver historiefaget mening:

ALT med fed nedenfor trækker min opgave i samfundsfaglig retning, alle tre spørgsmål er på denne måde direkteret i retning af samfundfag.....

Redegør for udviklingen i det danske skolesystem fra 1800-tallet og frem til i dag. Inddrag herunder selvvalgt samfundsfagligt materiale.

Undersøg et selvvalgt dansk politisk partis uddannelsespolitik med fokus på den danske folkeskole.

Diskuter, hvorvidt det danske skolesystem i dag stå overfor udfordringer i overgangen fra velfærdssats til konkurrencestat. Inddrag selvvalgt samfundsfagligt empiri. 


Brugbart svar (1)

Svar #9
14. april 2019 af MandenMedMangeHatte

Med 21 forskellige over -og underoverskrifter fordelt på 18 sider kan du umuligt nå at sætte dig i dybden med nogen af dine ting. Det ender derfor ud med at blive en utroligt redegørende opgave, der er et 02 værdigt.


Skriv et svar til: HJÆLP - Skal jeg klage over min karakter?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.