Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 16881 til 16900 af 47925
-
AT - atombomben
ForumindlægHej. Som de fleste ved, er AT emnet REJSER - opdagelse, forandring, ny viden. Jeg har tænkt på at skrive om atombomben i historie og fysik. For at få "rejse" ind over det, vil jeg også tage noget med Niels bohrs flugt.. Tror i at det er godt iforhold til emnet Rejser? Har i andre forsla... -
Forbedring af karakter
ForumindlægHej Studieportal, Jeg er lige gået til sommerferie, efter at have afsluttet 2.G på HTX Lyngby. Jeg har afsluttet mit Matematik B med 4 i både skriftlig, og mundtligt. Nu har jeg så været inde og kigge på den uddannelse, som jeg godt kunne tænke mig efter gymnasiet, og har desværre fundet ud af,... -
Hvad består "strålerne af" og hvor kommer de fra? haster!!!
ForumindlægAlfa, Beta og gamma stråler. Så vidt som jeg har forstået det, så er det det får kernen tilført noget energi som gør at elektronen 'hopper' fra et lag men denne elektron vil gerne tilbage til sit eget lag og når den gør det udsendes en foton og det er denne foton disse stråler består a... -
SRP emne??
ForumindlægHej alle. Jeg skal have valgt SRP emne i morgen, men jeg ved simpelthen ikke hvilket emne jeg skal vælge. Der er næsten frit på alle hylder Det ene fag er Kommunikation/IT Det andet fag kan være Samfundsfag, Dansk eller Matematik Jeg går på HTX Help me!! :-) -
Areal af en punktmængde
ForumindlægHej matematikhjælpere (SP), jeg er stødt på sådan en opgave i areal-forløb i HTX A-niveau, og det er den opgave, jeg har svært ved ift. at få gode resultater med tilhørende forklaring. Jeg håber, at I kan hjælpe mig her. Opgaven er vedhæftet. God aften og tak på forhånd. -
tak mathon (ikke en problem)
Forumindlægjeg fik 10 i mundtlig eksamen pga. dine svar i mine spørgsmål! tusind tak:D (vidste ikke hvordan ellers jeg skal sige tak) -
Dumpet..
ForumindlægEr det egentlig muligt at tage en eksame om hvis man har dumpet? Hvis det altså betyder at man ikke kan komme videre i anden år pga. det? -
HJÆLP, DET HASTER!
Forumindlægjeg har trukket emnet "på indkøb i supermarkedet" i fysik forberedelse. Vi har 6 timer til at lave forsøg om dette emne, og finde ud af så emget som muligt fysik om dette emne. Men er HELT blank, kan ikke se hvad det skulle være. Nogen hjælp? -
Kernereaktioner og beregning af Q-værdi
ForumindlægHej Jeg er virkelig på herrensmark. Jeg er i gang med SRP skrivning og mit emne er atomkraftværk i fagene Teknologi og Fysik B. Jeg er ikke den bedste til fysik, eller jeg fatter hat af det, men min lære blev enig med sig selv om at mit andet fag skulle være fysik da jeg havde den første samtale... -
Droppe ud af STX?
ForumindlægHej, jeg går lige pt i 2G på STX-uddannelsen. Jeg fik fine karakter i 1g.. Dvs, 4-taller til mine eksamerne. Nu i 2G, har jeg dumpet de fag jeg har svært ved.. Matematik & Kemi, og jeg har endda været så uheldig at trække både mundtlig matematik OG kemi.. Jeg fik et stort -3 til mundtlig ma... -
udregne snit..
ForumindlægHeeey,jeg pleger at udregne snit ved at addere alle karakterene og derefter dele med antallet af karaktere.. men nu har lige fået at vide at idræt og kunsterisk fag kun tæller som en ½ karakterhvordan udregner man så det ??jeg har i alt 16 karaktere.. 2 af disse tæller kun som en halv karakter..?? -
Hjælp
ForumindlægHey har lavet en fysik rapport om atomer, men vores lærer har ikke vist os nogle ekperimenter. Er der nogle der kan hjælpe???? Det haster . P.s går i 9 kl. -
Hastighed?
Forumindlægskal forklarer hastighed i fysik kan ikke finde ud af hvordan jeg skal gribe det an tænkte hvertfald på at bruge formlen for hastighed v = Δs / Δτ (det overordnede emne er tyngdekraftaccelerationen) -
Hjælp og forklare ;)
ForumindlægPlz Kan i ikke forklare hvad de her emner betyder? Jeg skal bruge til fysik report ;) Her kommer emnerne: Sendimentering: Dekantering: Centrifugering: Filtrering: Inddampning: plzz forklar -
Fatter ikke systemet
ForumindlægHej jeg har lige afsluttet Kemi og Fysik for ikke så lang tid siden. Men jeg ved ikke hvordan karakteren helt tæller i afslutningen af 3.g. Her kommer spørgsmålet: Jeg afsluttede med en årskarakter i fysik med 7 og kemi med 02 Dernæst blev jeg trukket ud til eksamen i Kemi og fik 4 Mit spørg... -
Gøre det noget hvis jeg dumper!?
ForumindlægHeej allesammen.. Jeg er blevet optaget på et gymnasium, men på onsdag skal jeg op i fysik/kemi og de andre fag senere... Mit spørgsmål er: Gøre det noget hvis jeg får dårlige resultater til eksamen? Jeg er jo blevet optaget... Eller gør det noget hvis jeg f.eks. får 00 i fysik/kemi? (Jeg stinke... -
SSO-karakter
Forumindlægmåske er der ikke mange der er interesseret i at vide hvordan de danske gymnasieelever har klaret sig til sso´en men jeg er. Derfor kunne jeg godt tænke mig hvad I 3.g´er skrev om, har fået og om det var det I forventede.Jeg skrev selv i matematik og fik 10, jeg overvurderede måske mig selv og tr... -
Adgangskoefficient medicin 2010
ForumindlægHej derude ! Tænkte på, om der var nogle der havde større indsigt end mig, i at spå hvorledes adgangskvotient vil ligge i 2010. Grunden er at jeg SÅ gerne vil ind og læse medicin. Mit snit er på 10,3, men det var adgangskvotient også i 2009 på KU. Håber nogle kan give mig indsigt i hvordan det ev... -
Andre der skal læse Oecon i Århus?
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg er blevet optaget på økonomi i Århus - så det er jeg glad for. Er der andre herinde som skal starte der? Vi er trods alt over 200 stykker der er blevet optaget. Derudover tænkte jeg på om der er nogen der kender noget godt introlitteratur til økonomistudiet? Mvh. avlanden -
Kan jeg blive billedkunstlærer? (Kunsthistorie)
ForumindlægHej alle, Til åbent hus på Københavns Universitet hørte jeg om kunsthistorie. Her fik jeg oplyst at man med gymnasietilvalg kan gå hen og blive lærer senere, dvs. med kunsthistorie-studiet som jeg har søgt ind på. For nylig bemærkede jeg at der, inde på www.ug.dk, ikke er nævnt noget om hvorled...
